Perkara 1: 4 Bahagian Kuasa Makhluk Hidup

20 1 3
                                    

Makhluk lahir didalam dunia Aku Dibelakang mempunyai tiga bahagian wajib ada. Bahagian ini tidak wujud secara fizikal tetapi ianya wujud secara maya didalam kesedaran makhluk.

1) Teras Mana.(saiz berbeza semasa lahir)

-Teras Mana membawa rupa awan hujan jika dilihat didalam kesedaran manusia.

-Teras Mana membawa rupa awan hujan jika dilihat didalam kesedaran manusia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-bahagian ini berfungsi untuk menyedut Mana Asli disekeliling makhluk.

-Mana Asli adalah Mana tanpa sifat tak sesuai digunakan oleh individu.

-Semakin kuat ahli kitab semakin besar awan dan semakin lebat hujan.

2) Hakikat Realiti (saiz berbeza semasa lahir)

-dalam kesedaran bahagian ini membawa rupa sebatang sungai.

-bahagian ini berfungsi untuk menapis Mana Asli disedut, kemudian mengubahnya menjadi Mana Khas bersesuaian dengan sifat individu itu sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-bahagian ini berfungsi untuk menapis Mana Asli disedut, kemudian mengubahnya menjadi Mana Khas bersesuaian dengan sifat individu itu sendiri.

-bagi ahli kitab tahap rendah sungai mereka kecil manakala semakin kuat individu itu maka sungai mereka akan makin besar dan deras alirannya.

3) Jasad Imaginasi.

-bahagian ini adalah trademark setiap insan yang mengambil jalan Ahli Kitab.

-Tiada bayangan pasti untuk bahagian ini didalam kesedaran. Segala bentuk Jasad Imaginasi adalah dipilih dan dicipta oleh individu itu sendiri.

- semakin kuat Jasad Imaginasi yang dipilih maka semakin susah untuk ianya dicipta.

-sebagai contoh ahli kitab A ada Jasad Imaginasi berupa kucing biasa maka mungkin dalam dua hari dia boleh membuat dua Jasad Baharu seraya menaikkan darjat diri kepada Kitab Dua.

-mana kala Ahli Kitab B mengambil Jasad Imaginasi berupa seekor naga penguasa langit maka dalam sepuluh tahun belum tentu dia dapat membuat Jasad baharu.

-tetapi jasad berkuasa akan memberikan kekuatan tempur yang tinggi.maknanya meskipun ahli kitab A berada di darjat Kitab dua, dia tetap akan menemui kekalahan jikalau bertempur dengan Ahli Kitab B kerana perbezaan besar antara  rupa Jasad Imaginasi.


Baiklah. Sekarang saya akan terangkan kaitan tiga bahagian ini.

-Pertama Teras Mana akan membekalkan Mana Asli kepada Hakikat Realiti, Hakikat Realiti pula akan membentuk Jasad Imaginasi.

-Air turun dari awan masuk ke sungai dan sungai mengisi Jasad Imaginasi.

-Semakin Ahli kitab kuat mereka akan berusaha membesarkan saiz awan dan saiz sungai supaya aliran kepada Jasad Imaginasi menjadi mudah.

-apabila aliran stabil dan kuat,mudahlah Jasad Imaginasi dicipta. Selari dengan itu tahap kitab juga akan semakin meningkat.

Trick dia kat sini.

1) kalau nak Jasad Imaginasi berkuasa maka ukur dulu adakah Hakikat Realiti mampu menampung kos pembinaan yang besar.

2) jika mahu membesarkan sungai maka awan perlu ditambah dahulu maknanya langkah pertama terbaik adalah membesarkan Teras Mana.

3) banyak cara menjadi kuat,selain membesarkan sungai ada orang menambah jumlah sungai. Daripada melebarkan awan lebih baik gabungkan awan kedalam sungai. Tetapi semua cara ini ada peraturan dan prosedurnya tersendiri ahahahahah.

4) Jasad Imaginasi boleh dibantu penciptaannya oleh ahli kitab lain tetapi bahaya sebab Teras Mana dan Hakikat Realiti tidak berubah. Tangki besar namun paip dan tekanan air tetap kecil.

Okay itu sahaja....jap satu lagi..

4) Pintu Mana

-Bahagian ini masih misteri dan setakat ini fungsi pintu ini adalah untuk membolehkan ahli Kitab menyentuh Mana di darjat berbeza.

-Darjat Mana setakat ini.
  -Instaraz (Mana normal tiada pintu dibuka.)
  -Bustazu (Mana Tahap satu satu pintu dibuka)
  -Utafar (Mana Tahap Dua dua pintu dibuka.)

- Jumlah pintu yang dapat dilihat berbeza antara individu jadi ini adalah ketetapan sejak lahir.


Okay itu sahaja untuk bahagian penerangan mengenai Jalan Ahli Kitab.


Glosari Untuk Cerita Aku dibelakang.Where stories live. Discover now