Perkara 3 : Sistem Alam

13 1 1
                                    

Seluruh dunia Aku Di Belakang tertakluk dibawah sistem ini. Setiap individu memiliki Data dasar yang dipanggil Status. Perkara yang termasuk dalam Status adalah.

Max HP.(berada disebelah kanan 0/10)

-Max Hit Point Atau Jangka Hayat adalah satu ukuran masa hidup setiap makhluk.

-setiap tahun satu HP akan ditolak secara automatik pada hari makhluk itu lahir.

-sebagai bandingan manusia mempunyai 100 Max HP asal pada waktu lahir.

-lain bangsa lain Max HP mereka dan ahli kitab apabila melangkau kitab maka Max HP mereka akan bertambah sebab itu umur mereka meningkat.

HP (bahagian kiri 9/9)

- berbeza dengan Max HP,HP ini menunjukkan hayat yang masih tinggal. Meskipun Max HP tidak habis jikalau HP ini habis maka makhluk itu akan mati.

Max Mana(belah kanan 9/9)

- Saiz Jasad Imaginasi yang dinomborkan bermakna lagi tinggi ahli kitab lagi besar Max Mana mereka.

Mana (belah kiri 9/9)

-kekuatan Jasad Imaginasi yang masih tinggal. Jika habis Mana maka Jasad Imaginasi akan hilang fungsi.sihir dan magik juga tidak boleh digunakan.

-habis Mana maka ahli kitab akan menjadi manusia buat sementara.

Dmg

-kekuatan ditentukan oleh perkiraan Sistem Alam.

-Dmg mesti lebih kuat dari Armor untuk menolak HP musuh.

-Dmg akan menolak HP seraya membunuh musuh jikalau HP mereka habis.

Armor

- nilai ditentukan oleh Sistem Alam melalui perkiraan khas.

-Menghalang HP daripada ditolak.

-jiks Dmg lagi rendah dari Armor maka seseorang itu akan kebal terhadap serangan mendatang.

Buff

- kesan bermanfaat keatas diri makhluk

-buff dapat memberikan pelbagai jenis kelebihan daripada sekecil-kecil tambahan Armor kepada sebesar-besar tidak boleh mati.

-buff dapat dimiliki melalui pelbagai cara yang wujud didalam Dunia Aku Dibelakang.

Debuff

-kesan mudarat kepada makhluk.

-seperti buff beribu-ribu debuff boleh diperolehi daripada sekecil-kecil diracuni kepada sebesar-besar Mati Terus.

-bahagian berada dimana-mana Hana meskipun Armor, HP tinggi, Debuff boleh meragut nyawa tanpa masalah.

Level

Menunjukkan jumlah Pintu Mana yang sudah dibuka.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 07, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Glosari Untuk Cerita Aku dibelakang.Where stories live. Discover now