-six-

50 9 1
                                    

" Ke-ke-kenapa tanya saya ?"

" Oh takdelah . Cuma saya pelik je . Member saya ramai cakap pasal taeyoon ni . Diorang kata taeyoon ni pasangan paling sweet kat sekolah ni . Sampai cikgu cikgu pun support . Awak kan kelas depan ,mesti awak tahu pasal ni kan ?"

" Saya ... Awak ni tak payah lah dengar sangat member awak cakap apa . Diorang tu tak sweet pun . Biashe biashe je . Saya haters pertama diorang tau !" Aku menepuk dada .

" Haters? Ada ada jelah awak ni ." Daniel tertawa .

" Kita dah sampai pintu pagar ni . Awak nak naik apa ? Terbang? Nak kata ada sayap . Tak ada pun . Ayam yang ada sayap pun tak boleh terbang apetah lagi awak . Jangan kata awak ni ..."

Dalam fikiran aku dah penuh dengan muka bidadara . Wahh . Tapi kalau dia ni angel . Bagus jugak . Hohoho . Boleh aku mintak rumah 10 tingkat ke .

" Mengarutlah . " Daniel mengetuk kepalaku . "kyaa sakitlah ." Aku mengusap kepalaku .

" Awak tinggalkan basikal awak kat sini . Kita naik motor nak ? "

" Mana boleh . Esok saya nak naik apa ? Awak jangan main main . Nanti hilang basikal saya ni . Daniel!" jerit aku apabila dia memakaikan helmet di kepalaku .

" Shh , dah ikut je ." Daniel menekan hon berulang ulang kali tanda menyuruh aku naik .

Huaaa sayangnya nak tinggalkan basikal aku tu . Bye bye basikal .

Aku mencebik lalu menaiki motosikal itu . Nasib sayang kalau tak dah lama aku tolak masuk loji .

" Peluk saya. "

" Taknak ! "

" Okey kalau jatuh padan muka eh ? Nanti muka awak kena gilis dengan jalan tar jangan salahkan saya eh ."

" yelah yelah ." aku memegang bajunya . Malulah!

" hana , dul ,set .."

Motor yang dibawa oleh daniel dengan kelajuan yang extreme .

" WARGH!!!"

" DANIEL SLOW SIKIT ! "

" YAAA !"

" DANIEL,TOLONG SAYA BELUM KAHWIN LAGI ! JANGAN BUAT SAYA MATI AWAL ! "

"AWAK NI MEMANG SENGAJA KE APA? YA, YA SAYA PELUK AWAK"

(╥_╥)

Sampai di suatu destinasi , daniel memakirkan motornya di suatu tempat .

" Kenapa berat je badan aku ni ?"

" Yoonmin ?"

Daniel membuka topi keledarnya dan memusingkan kepalanya . " Laa , tidur rupanya . Dalam keadaan macam ni pun dia boleh tidur . Bahaya betul ."

Daniel menggoyang goyangkan badan yoonmin . " Yoonmin? "

Aku terasa seperti seseorang memanggilku . Tetapi siapakah dia ? Adakah prince charming yang ku idamkan?

Mataku dibuka . "Omo! Macam mana saya boleh ada atas ni ? Daniel kita kat mana ni? Kenapa kita kat sini ! Awak buat apa datang sini ? "

Daniel hanya tersenyum . Dia ingin membuka helmet dari kepalaku tapi cepat cepat aku menghalang .

" Hey you, baik cakap buat apa datang sini . Awak nak buat benda bukan bukan eh ? Eee pervert . Cakap sekarang ."

Daniel mencubit pipi aku perlahan lahan .

" Shhh , kita sekarang kat hospital . Awak ni gelabah sangat kenapa ?"

Aku terdiam . Ouch! Dia pegang pipi aku !

Neighbour + Crush = ? || KthWhere stories live. Discover now