1 keer in de zoveel tijd was het weer zover. Het grote toernooi van Vuurdal en alle andere magische scholen op onze planeet. Al zijn er wel andere planeten. maar die doen niet mee met ons. je kunt je er weer voor opgeven, maar als ik eerlijk moet zijn, vind ik dat je je dan opgeeft voor de dood. Echt waar. Je hebt dan wel magische krachten, maar tegen draken vechten onderwater ademen. En een groot en gevaarlijk doolhof doorstaan is toch wel lastig, en dat is nog maar het begin! Ik weet het, het is wel heel erg Harry Potter gebaseerd, maar daar heeft onze school het ook van. Toch zijn er mensen zo gek om het te doen, waaronder mijn vriendin. Adelia mag dit jaar mee doen. Want je moet een bepaalde leeftijd hebben. Allerminst dat ik ga meedoen! Als het gebeurt zou ik me er voor afmelden. Mijn maillot kriebelt een beetje. Meestal heb ik geen maillot aan, maar mijn moeder wil dat zo graag. Dus bij het kerstdiner van gisteravond deed ik haar een plezier. Gister avond werd ik er ook nog eens keihard mee gepest. Dat is dus een goeie reden om nooit meer van mijn leven een maillot aan te trekken. In ieder geval heb ik goed gedanst, samen met Luca. Hij is wel mijn type. We kregen een prijs voor 'Het beste voetenwerk' Al weet ik niet wat dat betekend. Adelia heeft mij al heel vaak gevraagd om mee te doen maar dat wil ik niet. Ik snap niet dat ze wilt dat ik meedoe maar ja als ik niet mee doe..... Dan blijft ze voor eeuwig en altijd zeuren. En daar heb ik dus geen zin in dus ik deed een naam erin. Maar niet mijn naam neeheehee ik deed Adelia erin....Maar de wereld houdt zoveel van mij...... 'Heb je er niet zin in ik bedoel je kunt winnen!!!' schreeuwt Adelia in mijn gezicht. 'Ik wil nog steeds niet mee doen' zeg ik zuchtend 'maar Amme je kunt toch niet weigeren en je hebt al je naam erin gedaan!' zegt ze verontwaardigd. Als ze er maar niet achterkomt.... ' Ik weet dat ik het er al in heb gedaan maar jij hebt mij gedwongen' zeg ik zielig. 'Nou bedankt' zegt ze mopperend ik geef haar een knuffel 'je weet dat ik gewoon wil dat we winnen als een team...' zegt Adelia. 'Dat begrijp ik' antwoord ik al kunnen we niet echt winnen als een team kunnen wij elkaar helpen. 'Ik wil alleen dat je beloofd dat je niet dood gaat of zo en als het te moeilijk is terugkomt.' 'Het zal nooit zover komen dat heb je mij al verteld' 'het is mij tegen 300 andere mensen die veel beter zijn'. 'Ik denk dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken' zegt Adelia we lopen nu naar de grote zaal. 'Het gaat beginnen' zegt Adelia zenuwachtig we gaan snel de kamer in. Al moesten wij luisteren dwaalden mijn gedachten af naar het vuur. Als ik erin kijk zie ik hoe het beweegt en mooie kleuren heeft. 'Amme heeft gewonnen' mijn ademhaling stopt wie had mijn naam erin gedaan?!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dit was het eerste deel van dit verhaal ik hoop dat jullie het leuk vinden. Amé en ik hebben erg hard gewerkt om te beslissen wat er zal gebeuren. Jullie mogen ideeën vertellen van wat jullie cool zouden vinden. Wij hebben dit verhaal gebaseerd op Harry Potter dus don't judge. En als er enige vragen zijn kun je ze stellen. Love - AmMe
JE LEEST
Toveren
FantasyDit verhaal gaat over Amme die op een magische school zit. Maar als de vuurbeker de namen kiest is er iets gebeurt wat haar laat kiezen...