'W-W-W hoe?' vraag ik verbijsterd 'je hebt gewonnen' zegt Adelia een beetje pijnlijk. 'Maar ik i-ik ik wil niet-' Ik word naar een kamer gebracht waar de winnaars zitten. Hoe kom ik hier weg hoe kan ik niet mee doen? Ik wil niet mee doen ik wil terug! 'Is er een manier waarop ik niet mee hoef te doen?' vraag ik. 'Je kunt afgaan maar dan het is niet zeker dat je nog leeft...' zegt een jongens stem. Ik kijk om mij heen 'hoi' zeg ik zacht terwijl ik hem aankijk. 'Ben jij ook een winnaar?' vraagt hij 'jep' zeg ik. 'waarom heb je jouw naam erin gedaan als je niet mee wou doen?' vraagt hij. 'Mijn-' ik herinner dat ik mijn naam er niet in had gedaan''ik heb hem er niet in gedaan' zeg ik zachtjes. 'Maar je bent toch hier' zegt hij 'en je kunt beter je best doen en het niet andere mensen vertellen.' Zegt hij 'hoezo?' vraag ik 'iemand heeft vals gespeeld en jij bent medeplichtige' zegt hij.'Maar dat ben ik niet' zeg ik 'en wie zegt dat iemand jou zal geloven' zegt hij.'Ma-' 'hallo ik heet Welleke en wat zijn jullie namen?' vraagt een dame snel. 'Mijn naam is Amme -' 'dat is een hele mooie naam en hoe komt het dat je hier bent?' vraagt ze snel. Blijkbaar is het een vrouw van onderbrekingen 'mijn naam werd getrokken' zeg ik. 'Maar waarom ben je hier? wat zijn je dromen? Wat kunnen we gebruiken en wat niet?' vraagt ze weer snel. Ik heb nooit geweten dat mensen zo snel konden praten. 'umm-' 'misschien ben je verliefd op een persoon misschien in deze kamer o jullie zouden zo schattig zijn e-.' 'Wij zijn niet verliefd' zeg ik tegen haar 'dus kun je rustig aan doen' zegt de jongen. 'O sorry ik ben maar bezig met babbelen ik ben vergeten dat ik hier niet welkom ben doei!' zegt zij snel en zij verdwijnt.'Wow' zeg ik verbaast 'wat was dat?' vraag ik 'wij zijn officieel beroemd dus wen er maar'zegt hij. Even later komt de derde winnaar binnen het is... Luca.... O dit wordt ongemakkelijk.... 'Hoi Luca' zeg ik zacht ' hallo Amme' zegt hij... O nee nee nee nee nee nee nee ik wordt gek....Hij ziet er zo goed uit...... Ik kan het niet meer ik denk dat ik stik van binnen.... Moet ik tegen hun op o nee ik ga verliezen... Nee je kunt niet opgeven voor het is begonnen je kan dit Amme je kunt dit je kunt di-'dus' zegt Luca. 'Wat moeten wij doen' vraagt hij ' alsof ik dat weet' zegt de andere jongen. 'Bedankt voor je goede humeur' zeg ik tegen de jongen 'wat is je naam' vraagt hij aan de jongen. 'Een mysterie' zegt de jongen 'hallo een mysterie' zegt Luca. In mijn hoofd sla ik mijzelf wooooow "een mysterie" dat is toch niet zijn naam.....Ik ben klaar.... ' Jullie zijn de drie winnaar-' 'tijd voor een groepsfoto!' schreeuwt iemand ik word naast de mysterie boy geplaatst.Luca staat naast de jongen ik zit aan de zijkant met de jongen in het midden. ' Adelia kom maar binnen' zegt zij Adelia hoe voelt zij zich.
JE LEEST
Toveren
FantasyDit verhaal gaat over Amme die op een magische school zit. Maar als de vuurbeker de namen kiest is er iets gebeurt wat haar laat kiezen...