Bab 1Jimin:Korang!
BTS:Apa!?
Jimin:Korang x bosan ke duduk dlm kelas ni?
BTS:Bolehlah~
TIBA-TIBA....
Jk:Kite kena bersyukur apa yg ada...walaupon kelas ni membosan kan kite,kite jgn bosan kan dia!...ni je tempat yg kite ada..kite ni dikira beruntung ada kelas...kepada sesiapa yg x ada kelas..macam mana??....kesian~..Hidup ni..kite kena belajar menerima kenyataan,pemberian orang dan sebagainye...kesimpulannye,barulah hidup kite aman!
BTS:Apa benda dia merepek ni?
Jimin:Yang ko panjang bebeno jawapan tu dh kenapa?aq tanya sikit je...ni bukannye soalan periksa la! aduhh~(menepuk dahi)
Rm:Ko ingat ni penghimpunan parlimen?
Jk:Alamak!ceramah aq x menjadi..aku tersalah belajar dgn ustaz.
JH:Ustaz mn pulak nii?
Jk:Ustaz kat dlm tv.
BTS:(menepuk dahi)
V:Daripada korang fikir mcm mn nak jd ustaz...lebih baik korang fikir mcm mn nak keluar................jom ponteng!..(senyum petak)
Aghkk....Aghkk...Aghkk
Suga:Jungkook!kalau ko nak ceramah...ko ceramah kat bdk ni.
Jin:Ha betul!...dia sesuai.
Jk:Wahai V yang dikenali sebegai Kim Taehyung!......mcm pelik je.
BTS:Memanglh pelik!ko terbalik!
(Jk terkejut beruk)
Jk:Aku terbalik?????
Suga:Bukan ko terbalik..ayat kau terbalik!
Jk:OUHhh....Wahai Manusia!...yang bernama Kim Taehyung dikenali sebagai V....haaaaa...betul kan2??
BTS:Betul5!
Jk:Wahai Manusia!...Jikalau ko mahu ponteng!....di mana kah tempat itu? Dan bilakah ko mahu ponteng?...dan jgn lupa ajak aq sekali ye.
Bts:(menepuk dahi)(kepala hantuk kat meja)(muka stress)(terbaring kaki ke atas)
Rm:ko kalau jd menteri...rosak negara!
JH:Hahah..betul2!...Tapi kalau ko jd menteri..rosak bumi!HAHAHAHA!!!!!
BTS:HAHAHAAH...IYAAA,BENAR SEKALI!!HAHAHAHA
Rm:Amboi komeee...bahagianye kenakan akuuuu.
Jin:Terbaikkk!
V:Hahaha...dah2!Ok sekarang ni...jomlah pontenggg.
Jin:Ko gila nak ponteng waktu cikgu ni!..ko kena ingat!..sekarang ni waktu cikgu bukan sebarang cikgu...ini cikgu dari Afrika Selatan tau!
Jimin:Kenapa Afrika Selatan?jauh sgt tu.Jin:Kat Afrika kan panas...pendek kata...ini cikgu panas baranlah.
BTS:OUHHHHH!!!
V:Usah di risau..kalau dia panas,kite hantar dia kat Afrika utara..tak silap aq,utara sejuk haaa.
Jimin:Ada ke Afrika utara?
V:Ada!...kalau x ada,kite cari sampai ada..haaaaa..haha👍
BTS:Pandai5!
Mereka memulakan langkah utk keluar dri kelas...apakah???...tak makan saman betul.
Dengan perlahan~berhati-hati~berwaspada~senyap~
Sampai di pintu keluar...
Jimin:Tu diaaaa...(sambil mendongak ke atas)
Bts:Alamak!!
Cikgu:Masa bila pulak saya jd mak korang...ke korang dh x boleh bezakan lelaki dgn perempuan.
Jk:Cik...Cikgu Idham!...cikgu jgn salah faham...kami keluar ni nak cari ilham.
Semua memandang.
Cikgu:Saya tak kira!...sekarang ni saya nak semua lari ke....Woiiiii!!!saya tak habis ckp lagi!saya sruh lari masuk kelas bkn suruh lari dr kelassssss!!!!....balikkkk!!!!(hempuk kepala ke dinding)
_______________________BTS:YEAHHH!!!!...cikgu bagi lariiiii!!
Rm:Baik pulak dia.
JH:Kan....rezeki~
V:Wey!pintu ni kan x pernah buka.
Mereka sekarang berada betul2 di depan bilik store yang x pernah buka selama diorang berada di sekolah tu.
Jk:Ah'ahlah,apa kes?
Jimin:Entah..cer try masuk.
V:Hyunglh masuk dulu.
Jin:Ish!x naklah hyung..Jk,ko lh masuk dulu.
Jk:X naklah...hyung lah masuk.
JH:Tak kuasa hyung...ko kan monster,ko lah masuk.
Rm:X naklah...kolh masuk,ko kan alien..alien x ada perasaan.
V:X naklah...saya alien sejenis lain..kalau alien sejenis ini...jarang di jumpai..jd kite kena hormat dia utk masuk dulu.
Jimin:Aik?aku plak...eh jap,sejak bila plk aku sejenis alien??...xnaklah,aku dh lh pendek...karang kalau ada apa2..semakin pendek plk aku nanty krn takut sgt.
Suga:Ish kome ni!..masuk jelah.(terus masuk)
BTS:SWAGGG!!!....(mereka menyusul Suga)
_______________________BTS:Wahhhhhh!!!
V:Wahhhhh!!!tak cantiknyeee..
Suga:Apa tempat yg korang nak masuk sgt ni?
JH:Entah...monster lah ni!
Rm:Aku plak...V lah ni.
V:Ehh,kenapa plk???Jungkook yg mula dulu.
Jk:Masa bila plk...sape yg sruh try masuk?bdk ketut ni kan.
Jimin:Hey bdk kecik!dh lh kata kite bdk,kata kite ketut plk tu...kecik besar panjang pendek je aku tgok ko ni...ko kena ingat!aq ni ketut bkn sebarang ketut...ini ketut dr alam minion tau..comelll~(dia menolak Jk ke dinding)
TIBA-TIBA...
TBC....
YOU ARE READING
Alam Kartun(Complete)
FantasyMengisahkan BTS sebagai budak sekolah yang nakal dan lari dari cikgu kemudian mereka masuk dalam satu store lama yang tak pernah dibuka di sekolah..kerana tertekan sesuatu,mereka disedut ke alam kartun...dapatkah mereka melepaskan diri mereka dari a...