Alam Kartun(Last)

126 16 6
                                    

Di kelas...

Suga berdiri...

Bdk yg ada didlm kelas semua duduk keculi Suga yg tiba2 berdiri dan....

Suga:YA!!!(semua org terkejutdan memandang pelik)korang ni dh kenapa ha!?...minta yg bukan2 dr doraemon!..terutama Jungkook!(jk:aq plk)Yelah!..boleh pulak minta menyamar jd biskut!...bukan nak tolong hyung ke!Jin hyung dan namjoon pon sama!minta yg bukan2...jd lembutlah apa lh...bkn membantu pon..tolong~tolong~...sape nak dgr klu lembut mcm tu...V!ko pon sama..hura harakan lg keadaan..aq thu niat ko baik nk tolong jimin tp kenapa ko minta ALIEN!!!???sbb jiminlah ni!..klu ko x minta nak jd besar,kite dh selamat tau...cuba bersyukur sikit...klu dh besar tu trrima jelah!...Jhope!ko pon sama!...klu ko nak sgt kuda,ko boleh minta kat aq lh!!

Bts:*tercenggang*

Cikgu:Suga!..apa bising-bi....

Suga:HA!Korang nampak x?!*tunjuk cikgu*...sampaikan jiruk pon dh ikut kite balik...sekarang ni mcm mn?ni knp pakai smart2 ni?...ouhhhh,nak menyamarlah ni ye...ko ingat aq x kenal ko tu jiruk....haaaaa~....walaupon pakaian mu smart begini tetapi muka mu tetap x ubah seperti jiruk pujaan hati ku tauu!"

Jhope:Wuish,bahaya dia ckp kat cikgu mcm ni.

Suga:Korang tunggu apa lagi?jiruk nak serang kite ni!..cepatlah bangun...kite kena lari selamatkan diri!...Jin hyung!cepat!...hyung lupa ke yg jiruk ni nak kahwinkan hyung dgn anak dia!

Jin dan cikgu:HAAA???

Suga:Korang ni dh knp?mcm org anmesia je...ha!oik2 tu mn?bdk kecik tu...dan sape lg ye?ha!kak rose!...kak rose pon hyung x boleh kahwin!suga x izin kan...ada ke adik dia kata aq tepung gomak

Jin:Dia ni dh knp la?

Rm:Sejak bila dia ni jd hyung kite?

Jin:Entah..

Jimin:X silap aq,kite semua sebaya.

Suga:Apa yg korang merepek ni?aq lg tua dr korang tau...mestilah hyung.

Jk:Sedo pon...

Suga:Diam!

Rm:Ko merepek apa suga,kite satu kelaslah...mestilah sebaya...mcm mn pulak ko boleh tua.

Jimin:Mn x tua,asyik nk tido je.

Suga:Ko kata aq tua...Ya!ko tu muda lg dr aq...panggil hyunglh!..tp apa pon..semua dh selesai...cuma skrg ni kite kena selesaikan si jiruk ni!(tunjuk cikgu)

Jk:Well...tgok mukalah(bangga)

Bts muka menyampah...

Jin:Woi!Sugaaa...ko ni bior beno sikit...tu cikgulah.

Rm:Jap...jiruk tu bahasa apa?

Bts:Ah'ah(termasuk cikgu)

Suga:Ko ni cepat lupalah...korang yg ckp jin +beruk=jiruk...dh apa pon aq nak ambik senjahta(ambik kayu kerusi yg sudah patah)

Semua:APAAAA???

Jk:Ko jgn buat hal suga...mampus kite kena teruk nanty.

Bts:Woiii!!!Suga!!!Jgn!!

Jimin:Sedarlah ko sebelum ko disedarkan!!!!Iyaaaahhhh!!!!(mcm ustaz berubat)(memegang kepala suga)

Suga:Eh!...apa pegang2 kepala hyung ni?ingat hyung kena rasuk ke apa???(tolak jimin)*tertonggeng jimin*

Bts cuba bertahan drpd cikgu kena belasah dgn suga yg pegang kayu.(huru-hara)

V:Suga!aq rasa ko mimpilahh!

Jk:Ah'ah,ko tido la td.

Suga:Mimpi?Tido apa ye!!.......tido?...mimpi?

Semua:Yes!!!

Suga:O....jap...aq kat mn skrg?(baru sedar)

Jhope:Dekat kelas...waktu Cikgu Idham...dan yg ko kata jiruk tu cikgu idham.

Suga:OooooOooooOoo......ok...jd kite nak buat apa skrg.

Ark...ark...arkk...(sepi~)

Bts menepuk kepala..."aduhhh"

V:X dpt diselamatkan dh.

Jimin:Redha jelah~~(yg bangun dr tertonggeng)

Hidung cikgu mengeluarkan asap,menarik nafas geram dan memandang tetap ke muka suga.

Suga cuba meletak kayu dgn perlahan sambil tersengih...

Suga:Cikgu...hehehe..saya letak kayu kat sini tau...klu...klu cikgu nk guna...gunalah..sa..saya x guna dah...hehe

Cikgu mula berjalan dgn perlahan dan memberi senyuman manis kpd suga.

Cikgu:Eh...x pe suga...cikgu x marah kamu..cuma.....GERAM JEEE!!!(menarik telinga suga)

Bts:Aduhhhhhh (semua pegang telinga masing2)

Cikgu:HAA!!!tido lg dlm kelas...sekarang ni cikgu nak jd jiruk yg kamu ckp tu...haaa!!!ambik niii

Suga:Arghhhhhhh!!!!!Andwaeeeee!!!!

The End...

Sory klu x best,itu je idea yg keluar dr otak..hahaha

Alam Kartun(Complete)Where stories live. Discover now