'En, hoe zit het tussen jou en Wemel?'
Geschrokken maande Audrey Heleen tot stilte. Ze hadden samen lunchpauze en zaten in het drukke atrium tussen andere tovenaars en heksen.
Audrey was best trots dat ze haar belofte naar zichzelf had waargemaakt. Ze had een zeker departement vermeden, verstuurde memo's alleen als vliegende post en had Percy Wemel al een aantal weken niet gezien.
Ze hoopte alleen dat ze ook kon zeggen dat ze niet af en toe over hem droomde.
'Nou?' Heleen nam een slok van haar thee en keek Audrey gretig aan.
'Er is niks. Ik had je toch gezegd: ik ben niet verliefd.'
Zuchtend zetten Heleen haar kop thee neer. 'Wat jammer Audrey, net nu er eindelijk eens wat interessants gebeurde.'
Audrey rolde met haar ogen.
'Het ministerie is hartstikke interessant Heleen!'
Heleen wuifde Audrey's woorden weg met een handgebaar.
'Ja, ja. Alleen er gebeurd zo weinig hier.''Wat wil je dan dat er gebeurd? Wij zijn in wederopbouw, iedereen begint net zijn plek te vinden.'
Heleen knikte, ze wist het allemaal wel.
'Toch wilde ik dat er iets leuks gebeurde, misschien een feestje.'
Audrey die net een slok thee wilde nemen verslikte zich. 'Een feestje?'
Heleen knikte enthousiast.
'Het is bijna Halloween Kolijns, dan kunnen we toch een leuk personeelsfeestje organiseren?'
Audrey zuchtte hoofdschuddend. 'Er werken wel meer dan tweehonderd tovenaars en heksen voor het ministerie, waar wil je die kwijt?'Heleen spreidde haar armen en wees om zich heen.
'Hallo, aarde aan Audrey.' Zei ze melodramatisch. 'Het atrium is gigantisch!'
'Maar we hebben het zo druk en Halloween valt op een zaterdag dit jaar!'
Maar ook die argumenten wist Heleen te verwerpen. Audrey kon er niks meer tegenin brengen en nam nadenkend een slok thee.
'Nou.' Zei Audrey uiteindelijk met een vleugje sarcasme. 'Dan moet je het maar voorstellen aan de minister.'
Heleens ogen glommen opeens van opwinding. Ze zette haar kop thee met zo'n klap neer, dat het theewater over de rand klotste.
'Dat ga ik doen!' riep ze uit. Meteen stond ze op en liep direct naar de liften.
Haastig liep Audrey achter haar aan, ze wilde wel eens zien hoe Heleen dit klaar ging spelen. Wolkenveldt leek haar helemaal geen feestbeest en tenslotte zal hij ook vinden dat het veel te druk was voor een Halloween feest.
JE LEEST
Only fools rush in - Percy Weasley fanfic
RomanceZe was zo in gedachten dat ze bleef doorlopen en niet zag dat haar pad werd verhinderd door iemand. Volop botste ze tegen een tovenaar aan. Ze was zo ontdaan door de botsing dat ze vellen perkament, veren en inktpot uit haar handen liet vallen. De d...