İşte insan bilemiyor ne zaman ne olacağını.Biz çok söyledik ona artık bitirmesi gerektiğini.Bizim yanımızda umurunda değilmiş gibi davranıyor ama biliyoruz hala umutlarında o kızı yaşattığına
Bak bu çocuk lisede az kişiyle çıkmadı.Kız arkadaşları olur birinden ayrılır diğeriyle çıkardı.Kızların peşinden koşan bir tip olmamasına rağmen.O zamanlar dönüp dolaşıp bir kızdan bahsediyordu.Sanırım adı da Beste'ydi...
Neymiş efendim Beste diğer kızlara nazaran daha olgunmuş, daha mantıklı konuşuyormuş.Birde bizimki minyon tipli kızlara bayılır.Karşısına taş gibi hatun çıkar gider yine kısa boylu tatlı birini bulmaya çalışırdı.Her neyse ne diyordum ben? He işte anlatıyor arasıra kızı bize.Sevgilisi olsun olmasın bizimkinin gözü sürekli Beste'de.Kaç defa söyledik " olum seni seven ne güzel kız var.Neden hala onun peşindesin? Böyle devam edersen sen üzüleceksin." dinleyen kim... Bize hak veriyor ertesi gün kızı görüyor yine aynı.
Ergenlik tabi o zamanlar.Aşkımızdan ölüp bitiyoruz.Beste'yide sevmiş olacak ki lisenin ilk haftasından bu az önce bahsettiğimiz kıza kadar hep bir beklenti içindeydi.Beste de bizimkinin ona abayı yaktığını biliyor.Nasıl bilmesin, kıza bakarken kim görse bu çocuk bu kızı seviyor diye söyler.Bazı akşamlar birlikte dolaştıklarını söyledi.Kız gel deyince bizimki hayır mı diyecek koşa koşa gidiyor yanına.Ne kadar buluşsalar da kız arkadaştan ileriye gitmedi.Beste bizimkine arkadaşı olarak değer veriyormuş tüm o lise ve sonraki sene.He birde bunlar çıktı bir ara.Söylemeyi unuttum.Hahaha bir ara bile değil.Kız çıkmak istiyor bizimki ilk tenefüste teklif ediyor ikinci tenefüs kız ayrılıyor.Resmen dalga geçer gibi...
Belli ki içinde kalmış.Sevgilisi olduğunda bile kıza hayır diyemiyordu ne bekliyorsun.Hatta birkaç gece Florya sahilde bile dolaşmışlar.Ben Beste'yi anlamıyorum abi.Ulan çocuğu neden süründürüyorsun.Senin için, senin yanında olabilmek için arkadaşın olmayı bile kabul etmiş çocuk.Hadi onuda geç bizimkiyle oturmuşlar bir akşam Beste'nin sevgilisi hakkında konuşuyorlar ve bizimkinden tavsiye alıyor.Lükse bak amına koyayım
Bırak abi sinirlendim yine kız milleti işte senin yanında gözlerinin içine bakıyor bir güzel söz söylemen için sen kalkıp çocuğu kullanıyorsun.Tamam bizimkinin salaklığı, yolu vermesi gerekiyordu.Dinle bak hak verirsin, şimdi 4 sene bir kızın peşinden koşuyorsun sürekli iletişim halindesin bir umut kız fikrini değiştirir seni sever diye bekliyorsun.O kadar yıl geçince de hemen atılmıyor bir kenara.
Neyse siktiret Beste'yi asıl konu o kız değil, diğeri Hani az önce internet paylaşımını açtırdı ya bana.Dikkat ettin mi bilmiyorum.Sadece 1 dakika içerisinde Twitter'a girdi kız bir şeyler yazmış mı diye baktı ve hemen çıktı WhatsApp'a bile bakmadı.Hadi onuda geç Buket'in ismi hala kuzu diye kayıtlı.
Manyak Kavak Yelleri delisiymiş çocukluğunda Efe'nin kuzusu vardı hatırlarsın belki.Neyse işte Buket'le çıkmaya başladığında " kendi kuzumu buldum bende " diye sevinerek söylüyordu bize.Kızda gerçekten bir buket papatya kadar güzeldi.
Lisenin son günü tanıştılar.Hatta bir önceki gece gelmeyeceğini söyledi.Sonradan gelecekmiş beyefendi karne almaya.Konuştuk ikna ettikte geldi.Kepler atıldı karneler dağıtıldı.Bizimki bir yanımızda, bir kayboluyor.Buket'i izliyormuş meğerse uzaktan uzaktan.Sen 4 sene aynı okulda oku, son sene kız yan sınıfında olsun ve okulun son günü kızı farket.Filmlere konu olacak gibi başladı ilişkileri ama şuan filmde yaşamaya çalışan son başrol oyuncusu bizimki kaldı.
Her neyse o gün arkadaşlarına söylüyor bizimki kızın facebook hesabını bulsunlar diye.Akşamına bizimkine atıyorlar facebook hesabını.Huyu değildir birine yazmak ama kızdan baya hoşlanmış eklemiş yazmış kıza.Selam dedikten hemen sonra " günün en güzel kızı " olduğunu söylüyor Buket'e.Buket'te beğenmiş olacak ki bizimkini 3 gün sonra çıkmaya başladılar.Çocuğun hiçbir şey umrunda değil ağzı kulaklarında her halinden belli mutluluğu.Bir süre mutlu mesut devam etti bunlar.Sonra bir akşam Beste geliyor bizimki iptal.Sessizleşti, içine kapandı.Bir tarafta yıllarca sevgisini beklediği kız diğer tarafta Buket.Besteyle buluştuğu o akşamdan kısa süre sonra Buket'ten ayrıldı.Tahmin etmedik tekrar onun yanına gideceğini bu sefer farklı gibi geliyordu bizede.Anlattığına göre Beste'yi yakın görmüş kendisine bu sefer, bizimkide yeni sulara yelken açınca kendini kıza karşı ihanet etmiş gibi hissetmiş ve bu yüzden Buket'ten ayrılmıştı.Ayrılma sebebi tam olarak Beste'nin gelmeside değil.Buket'i her şeyiyle dört dörtlük bir kız olarak gördüğünden ona da ihanet etmek istememiş.O zamanlar sorsan bizimkine ömrünün sonuna kadar bekleyecek Beste'yi.Öyle bir suçluluk duygusuna girmiş.Madem Beste'yi hayatımdan atamıyorum Buket'tende daha iyisi gelmeyecek beklerim o zaman diye düşünüyor.Çocuk aklı sövme adama.
Birkaç hafta geçti.Beste konusu hiç açılmıyor.Anlayacağın kız hatırlattı kendini sonra siktir olup gitti tekrar.Olan bizimkine ve Buket'e oldu.Bir süre yalnız kaldı.Birkaç defa Buket'in profillerine bakarken gördük.Aklı başına gelmişti de iş işten geçti diye düşünüyordu." Git konuş kızla " demedik.Çünkü biliyoruz huyu değil.Bir keresinde şey demişti " eğer bana ihtiyacı olan biri varsa yazar cevap veririm ama hiç olmadık zamanda benden mesaj alsan senin benimle konuşmak istediğinden emin olamam." Tabi ara sıra bize yazıyor da bunu daha çok kız arkadaşları adına söylemişti.Beste'nin peşinde yıllarca dolanınca yalnızlığa da alıştı haliyle.Ne zaman canını sıksalar sığındığı tek liman olarak yalnızlığına.
3 ay sonra Avcılar'da oturmuşlar arkadaşıyla birlikte.Buket'in arkadaşı da gelmiş ve bizimkine bir zarf vermiş.Buket'in yazdığı Uykucu'ya adlı zarfı bizimki okuyunca öyle mutlu olmuşki değil Beste, 20 tane Beste gelse umurunda olmayacakmış.Zarfta yazılanları da ezbere bilir şuan.Bize de bir akşam içerken söyledi.
Zarfta yazılanlar kızın bizimkini gerçekten sevdiğinin kanıtıydı resmen.Benim bile dinlerken içim burkuldu.Tamam sakin ol sana da anlatıcam.Bizim Uykucu'nun zarfına gelicek olursak....
.... Yalnız yürümek zor papatya.Seni düşünerek yürüdüğüm yollarda kaç defa düştüm artık sayamıyorum.Düşüncelerimde sen olunca dikkatim dağılıyor, ben dağılıyorum.Dolunayın tutulduğu o muhteşem an gibi bende senin yeşil gözlerinde tutuklu kaldım.Başka bir evresi olmadı dünyamın.Kabul ettim bir daha olmayacağını.Ağır gelmiyor artık farklı yüzlere gülümsemen.Biliyorum, senin için artık üzeri tozlu eski bir hatırayım.Zaman zaman aklına geliyorsam da bırak üzerim tozlu kalsın.Unutulmaya yüz tutsun sende kalan anılarım.İnan canımı acıtmaz.Sana bıraktığım anılarımın seni üzmesini istemem.Senin o yenilesi yüzünün üzülmesini istemem.
Ben, sevilmenin bu kadar güzel bir duygu olduğunu seninle öğrendim papatya.Aşk, kalbimin içinde hayat buldu.Seni unutamıyor olmam, bana bu duyguları yaşatan tek insan olduğun içindir.Birlikteliğimiz, bir kelebeğin ömrü kadar sürmüş olsada, senin olduğun her anı içimi ısıtır.Ben senin hayatının bir bölümünde yer almış ve şuan unutulmuş olsam da, sen benim hayatımın en güzel geçmişisin.
Birini aklından silmek ile kalbinden atmak arasında benim için fazla bir fark yokmuş.Seni ne zaman aklımdan çıkarmaya çalışsam, izlediğim bir dizide veya dinlediğim bir şarkıda hemen karşıma çıkıyorsun.Ne zaman biri senin yerini almaya çalışsa, seninleyken yaşadığım duyguları yaşatmıyor papatya.Anlayacağın ne aklım seni unutturuyor nede kalbim bir başkasını senin yerine koyabiliyor.Geçmişte elini bırakarak yaptığım hatanın hikayesini yazıyor ve bunun beni aptal gibi gösterdiğini biliyorum.İlgini, sevgini, sadakatini, güvenini, aşkını elimin tersiyle ittim, biliyorum.Dünyada sadece ikimiz kalsak dahi artık yolunun benimkiyle kesişmeyeceğini biliyorum.Seni seviyorum desem gelmeyeceğini, affet ölüyorum desem yüzüme bakmayacağını biliyorum.Merak etme, anonim olarak bile seni rahatsız etmedim, gelecekte de herhangi bir şekilde etmeyeceğim.
Her şeye rağmen bir zamanlar sevdik birbirimizi.Aşk adına bir şeyler paylaştık ve bitti.Ben yaptıklarım sonuncunda seni içimden atamadığım için hala adını karalıyorum defter yapraklarına.Peki ya sen?Neden hala profilin tek kişilik?Bu kadar zaman geçmesine rağmen, o kadar erkek arkadaşın içindeyken çoktan birinin seni benim farkettiğim gibi farketmesi gerekiyordu.Sen mi seçemedin, yoksa farkettilerde sevmeyi mi unuttular?Sonuçta üniversitenin popüler kızı papatya, aynı zamanda program sunucusu ve yüzlerce kişi fotoğrafını beğenirken yarışıyor.Bu işte bir terslik olmalı.Biliyorum beni ilgilendirmeyen bir konu ama sadece seni mutlu görmek beni mutlu ederdi.
Aslında aklımda tek bir soru işareti var.Kusursuz dediğim insan değişti mi?Birlikte olduğumuz zamanlar en büyük argosu " gıcık " olan bir insandın.Kimseden senin hakkında kötü bir kelime dahi söylerken duymamıştım.Biliyorum değişmiş olsan da artık bir önemi yok.Sonuçta birlikte olduğumuz zamanlar geçeli çok oldu.İnsanlar ne söylerse söylesin, ben yaşadığım sürece sen anılarımda kusursuz olarak kalacaksın.
Papatya, bu hikayeyi yazarken amacım hiçbir zaman seni geri döndürmeye çalışmak yada kendimi hatırlatmaya çalışmak olmadı.Aksine yaptığım eşekliğin sonucunu hem senin görmeni istedim, hemde okuyanların, birinin elini bırakmanın bu şekilde de bitebileceğini göstermek istedim.İnsan zaman zaman sevdiğinden uzaklaşabilir ama gerçekten seviyorsa ne olursa olsun ilişkiyi ayrılığa getirmemeli.Ben yapmaman gereken hatayı iki defa yaparak seni ayrı ayrı üzdüm.Eğer olurda bir gün beni merak eder bu satırlara kadar gelirsen " affet seni üzmek istemedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kısa Hikayeler
Short StoryKısa oldu ama uzun zamandır yazmıyorum elimden bu kadar geldi...