+18'leri İstemiyoruz!

32 7 5
                                    

Merhaba ÜRS Ailesi!

Ben Adreana. (  )

Uzun bir süredir aranızda yokum. Buna bir bahane sunmayacağım. Giremiyordum işte.

Normalde manşet konusu benim alanıma girmiyor ama bu yazıyı yazamadan duramayacağım.

Herkesin eleştirdiği, hatta hakkına hikayeler oluşturduğu konu için buradayım. +18'ler...

Öncelikle şöyle başlayayım; Wattpad'deki yaş ortalamasını hepimiz biliyoruz. Ne +18'leri yazacak, ne de okuyabilecek bir yaş ortalamasına sahip değiliz. Ama +18 hikayeler almış başını gidiyor. Ne yaşa, ne terbiyeye bakıyorlar.

Yetişkin içerik uyarısı var, kullanılıyor da zaten. Ama yetişkin içerik demek, 10 kelimenin 5'inin o münasebetsiz kelimeler olması demek değildir. Yetişkin içerik, kitabın içinde birkaç yerde uygunsuz davranışların olduğu hakkında yazarların bizi bilgilendirmesi için koyulmuş ve kullanılması gerken bir uyarıdır.

Ne yazık ki biz çoğumuz yetişkin içeriği düzgün kullanamıyoruz. Zaten alınan eleştirilerin anahtarının yetişkin içerik olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle bir konuda anlaşmamız gerekiyor. Wattpad +18'leri kaldıracak bir uygulama değil. Wattpad, insanların yazdıklarını bu uygulama sayesinde insanlara yaymak ve beğenileriyle eleştirilerini toplamaktır. Aslında ben texting hikaye taraftarı da değilim. Onlar için bir sürü uygulama varken neden Wattpad? Her neyse, konumuz textingler değil.

Ne kadar şikayet edersek edelim, yine de yayımlanmaya devaö ediyorlar. Yayımlanma şöyle bir köşede dursun, biz Wattpad Ailesi bu kitapları okuyoruz.

Arama butonuna Üvey Abim yazınca çıkan sonuçları hepimiz farkındayız ama bir türlü önüne geçemiyoruz. Sanki eline geçen +18 yazıyor ve konusu üvey abi ve kız kardeş oluyor gibi. Elbette her gördüğümüz +18'leri şikayet ediyoruz. Ama bu yeterli olmuyor. Çünkü şikayet edenler kadar, onları okuyan ve yazanlar var.

Ne kadar yazık değil mi? Güzelce ve tertemiz yazılan bir kitabı 100 kişi okurken, +18'lerin okunma sayısı... Tabl, bazen şikayet etmek için kitabın içeriğine bakmamız gerekiyor. Okunma sayısının bir kısmı da bu kitleye ait.

Her kitabın önüne geçemeyiz belki ama her hatanın doğrusunu öğretebiliriz. Sadece biz değil, siz değil, herkes şikayetçi bu durumdan. Durmadan yapılan eleştiriler bir işe yaramayacak. Belki bu yazdıklarım da bir işe yaramayacak ama biz elimizden gelen her şeyi yapacağız. Şikayet ede ede +18'leri Wattpad'den kaldıracağız. Gerekirse bu hesaptan reklam yapar, sizden de şikayetçi olmanızı isteriz. Ne yapar eder, bir yolunu buluruz elbet.

Yanlış yerde, yanlış şekilde ve yanlış bir biçimde yazılan bir sürü hikaye var şu koca Wattpad'de. Hepsine göz gezdireceğiz. Yavaş yavaş hepsini sizinle tartışacağız. Biz ÜRS Ailesi olarak tüm yanlışları düzeltmeye varız.

Tekrar görüşmek üzere!

-Adreana...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 22, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÜRS - Manşet DergisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin