Luku 1 - Aina myöhässä

574 18 3
                                    

Auringon säteet änkäävät väkisin sisään ikkunoista ja herättävät oppilaita. Säteen osuttua Potterin kohdalle, se pakotti tämän aivastamaan. Aivastukseen heräsi myös pojan viereisellä sängyllä nukkuva Ron.

Hermione odottaa jo kyllästyneenä oleskeluhuoneessa poikia
"Tulkaa nyt!" Tyttö huudahti.
Samassa ovi avautui ja Harry sekä Ron astuivat ulos täydessä hiljaisuudessa. Hermione katsoi poikia epäuskoisesti "Vieläkin?" tyttö kysyy. Ron vilkaisee Harrya "Hyvä on, et sä kuitenkaa sille huutanu tai mitää että no.. Ei tästä oo mitää järkee riidellä.." Weasley sanoo katuvasti katsoen toiveikkaana vierellään seisovaa poikaa. Harry nyökkää hymyillen. Roninkin kasvoille nousee pieni hymy.
    
   "Miten aina onnistun tässä?" Tuhahdan juostessani ja vilkaisen perääni tyhjäksi jäänelle käytävälle. Kaikki ovat päiviensä viimeisillä tunneilla, niin pitäisi kyllä minunkin olla.
    Samalla käännyn käytävällä ja törmään Nevilleen. "Anteeksi, Neville!" Parahdan säikähtäneenä. "Etkö ole tunnilla?" Kysäisen vielä perään. "En. Päätäni särkee älyttömän paljon, joten sain luvan lähteä lepäämään." Neville vastasi hiljaa. "Aivan, joo.. Hei tota mulla on kiire! Sori vielä."
    Päästyäni vihdoin Kalkaroksen luokan eteen jään tasaamaan hengitystäni hetkeksi. Koputan oveen. Hetken kuluttua kuulen askeleita oven takaa ja oven ruostunut kahva painuu alas. Nostan katseeni hitaasti minua päätä pidempään opettajaan. "Missäs sitä Potter on viipynyt, kun ei tunnille kehdannut ajoissa tulla?" Kuulen kylmän äänen sanovan. "Olin tuota.. En huomannut ajan kulua." Sanon hiljaa, melkein kuiskaten. Tunnen miehen pistävän katseen selässäni, kun tämä päästää minut luokkaan. Kävelen suoraan tyhjälle pulpetille ja istun siihen.
       Tunnin päätteeksi pakkaan kirjojani ja juuri, kun olen poistumassa luokasta Kalkaros huutaa "Potter! 17.30 minun luokassani jälki-istuntoa." Käännähdän katsomaan opettajaa ja nyökkään.
       Hermione ja Ron pysähtyvät odottamaan. "Mitä ihmettä Harry? Miten sä taas olit myöhäs?" Ron kysyy ihmeissään. "Tulen myöhemmin, lähden käymään ulkona, niin jutellaan sitten." Huokaisen. Hermione nyökkää ja katsoo ronia "Mennään jo"- ilmeellä. Onneksi Hermione ymmärtää.
         Kävelen ympäriinsä ja päätän istahtaa hieman ränsistyneelle penkille sisäpihassa. Suljen silmäni vain hetkeksi. "Kuinka voikaan väsyttää näin paljon ja kuinka unohdan aina kaiken?" Kysyn itseltäni unisena. "Nukuitko kenties huonosti?" Pehmeä takaa tuleva ääni kysyy. Säpsähdän ja käännyn katsomaan tuttua vaaleahiuksista tyttöä. "Luna!"  Sanon hymyillen. Luna hymyilee takaisin ja istuu viereeni. Juttelimme varmasti ainakin puolituntia. "Luna, minun täytyy nyt mennä. Oli kiva jutella!" Sanon ja Luna nyökkää. Kävelen pihan poikki ovelle, vilkaisen vielä tyttöä ja tämä vilkuttaa. Vilkutan hymyillen takaisin.
     Vastattuani Hermionen ja Ronin ainaisiin "Missä olit, miksi, mitä?" kysymyksiin, jatkan matkaani viemään kirjani pois. "Menen nyt sinne jälki-istuntoon." Huokaisen katsoen kelloa, joka näyttää 17.23. Molemmat nyökkäävät ja poistun hiljaisuuden vallitessa.
   Luokan hieman ränsistynyt ovi onkin auki ja siellä on kellertävä valo. "Ai sinäkin täällä?" Sanon hieman empien astuttuani luokkaan ja huomattuani kenen kanssa vietän jälki-istuntoni.

||
Tässä oli nyt ensimmäinen luku (aikaisempi oli alkuluku). Oon aivan rakastunut lukemaan ja kirjottamaan Drarryja joten, jos täällä tai netistä löytyy hyviä Drarry- tarinoita niin sanokaa niiden nimiä, tai linkatkaa! Oon kyllä lukenut suurimman osan Wattpadissa olevista Drarry- tarinoista. Sanokaa hei mielipidettä ja mitä voisin parantaa?

"Potter" - Drarry (FINNISH) Where stories live. Discover now