"hello daniel, daddy nak jumpe malam ni" kata dato ahmad dengan tegas
"tapi daddy.. Daniel ade hal"
"hal ape.. Dating?.. Xde.. Daddy nak jumpe kamu juga"
"hmm ok la daddy malam nanti daniel datang"
*********
POV DANISYA'Hmm bosan la malam ni.. Nak g borak ngn mama n papa la'
Danisya pun keluar dari bilik nya dan duduk di depan tv bersama ibu bapa nya
"ha sya nape ni?" tanya encil danni
"saja nak borak ngn papa ..bosan..hihi"
"tulah dah tua taknak kahwin.. Kalau dah kahwin x de nye kamu bosan..bole borak dengan suami."usik mama ..
'mama nii... 'desus hati ku
"alahh.. Sya muda lagi la ma.. Baru 26 tahun.. Hihi.. Nanti nanti jela pikir pasal kahwin"
"hmm yela.. Ok la mama nak gi masak dinner "
"ok.. Nanti sya tolong"
**********
Malam yang tenang ..bnyk bintang.. Mengindahkan dunia.Ape author merepek ni..sorry sorry😂😬
Daniel telah tiba di rumah daddy nye.. Dia keluar dari perut kereta dan masuk ke dalam rumah
"ma .. Pa.. Daniel dah balik ni" laung daniel..
"kamu ni xreti bagi salam ke.. Kite sebagai org islam perlu bagi salam sebelum masuk ke dalam rumah" tegur Dato Ahmad
"sorry dad.. Hehe.assalamualikum dad.. Mom" kata daniel dgn sopan sambil menyalam kedua ibu bapa nya
"waalaikummussalam" kata dato dan datin.
"ha nape daddy nak jumpe daniel ni?"
"i want u to married as soon as possible.. "
"ha why"
"because u always go out with many girl.. Dad x nak kawan dad and mom nampak kamu.. Kite ni keluarga yg ternama.. Jangan malu kan dad n mom la daniel.."
"tapi..... Daniel xnak dad.. Daniel masih muda.. Daniel baru 28" rayu daniel..
"muda kamu cakap?kalau org lain dah ade anak dah..dad tahun bulan depan daniel dah ade calon Faham! Kalau tidakk....." kata dato ahmad dgn tegas.. Ayat nya tergantung untuk memberi ugutan pada anak nya itu..
"Kalau tidak ape daddy"
" Kalau tidak harta dan syarikat.. Dad akan bagi kepada your cousin.. U know who? .. Putera"
"Apa dad ni..main ugut ugut.. "
"it's up to you .. Ingat daniel .. Only one month i give."
'mane pulak aku nak cari calon nihh.. Haih dad ni.. Nak bagi pulak harta kat si putera tu kenape'
End POV
**********
Tiba sahaja di office seperti biasa danisya akan buat teh untuk daniel.
Setelah selesai,danisya duduk di tempatnya..ade seorang lelaki datang."ye encik .. Ni sape"
"i cousin daniel.. Putera. You?"kata putera sambil menghulur tangan untuk bersalam
"emm maaf ye kita bukan mahram.. Ha saya danisya PA baru kepada tuan daniel..kejap ye saya tanya tuan untuk beri encik masuk"
Aku tanya kepada tuan.. Tuan memberi laki ni masuk..yela sepupu dia kan..
"encik boleh masuk"
"tq.. Emm xyah la berencik encik panggil putera jela"
"ok"
*******
"You biar betul nak bagi semua nya pada putera"tanya datin zarina kerana hairan"betul la.. Tapi xde la semua..saja je gertak si daniel tu u jgn risau la"
"hmm yela.. Nak makan la cucur ni.. Baru buat"pelawa datin zarina.
******
POV DANISYA'ha.. Danisya kan ade..bole la dia tolong aku. Kahwin dengan aku..'kata daniel dlm hati..
"amboi kau tergelak gelak ..dgn cousin aku tu asal " daniel bercakap sorang sorang..
Daniel tekan punat button untuk memanggil danisya..
"Danisya masuk.."
"baik tuan"
"ha putera saya Masuk dulu ya"pintaku
"ok.. Saya balik dulu laa"
Sedang aku berborak dan gelak bersama Putera , daniel memanggil ku..
Jap lagi author sambung
Ok tak jalan cerita?..tq baca
YOU ARE READING
KAHWIN ADE KONTRAK
Romance"How much ? Just name it ..I will give u the money if you agree to marry me"-daniel lee Desakkan ibu bapa daniel untuk daniel kahwin membuatkan daniel pening.Mana mungkin dia dapat mencari calon isteri secepat mungkin.Jika tidak segala harta bapanya...