bab 1

8 1 0
                                    

Ian berjalan dengan lemah menuju ke dalam kawasan sekolah.sejak beberapa hari ini dia mengalami gangguan emosi kerana terlalu memikirkan masalah keluarganya. Ian merupakan anak ketiga daripada lima orang adik beradik nya. Kakaknya yang sulung tidak dapat menyambung pelajaran di peringkat universiti kerana mahu mengutamakan adik beradiknya yang lain. Keluarga mereka semakin berantakan selepas ayahnya dibuang kerja 5 tahun lepas. Sekarang ayah mereka terlibat pula dengan judi. Hutang di keliling pinggang. Oleh sebab itulah kakaknya berhenti sekolah kerana mahu bekerja untuk menampung kehidupan keluarga nya. Kalau hanya ibu mereka yang bekerja, gaji ibu sebagai tukang sapu di hospital tidak mencukupi.kerana terpaksa menanggung hutang ayahnya. sedang ian mengenangkan nasib keluarga mereka, tanpa disedari Arissa datang menghampirinya dan menyebabkan langkah nya terhenti serta merta. Dia memandang Arissa dengan tatapan kosong. "Ian, kau da siapkan homework mate saya?" Ian dengan perlahan membuka zip bagnya Dan mengambil buku latihan matematik arrisa Yang dia terima kelmarin. Ian menghulurkan buku itu kepada pemiliknya. "Mm... haha nasib da selesai. Kalau tak nahas kau!" Kata arissa sambil tangan nya membelek-belek helaian buku tersebut. Setelah berpuas hati dengan hasil kerja ian, Arissa pun pergi meninggalkan lelaki  itu.kini langkah ian semakin pantas berjalan menuju ke kelasnya.

 Me Myself  And  I Where stories live. Discover now