Mesej terakhir

33 3 0
                                    

Charapter lepas

Yaya cemburu dengan Adah sebab rapat dengan Boboiboy, disebabkan itu perasaan benci pupuk dalam hati Yaya sehingga dia berkerjasama dengan Yoyo Oo dan Gaga naz. Adah terpaksa ikut Yoyo Oo dan Gaga naz, tapi sebelum tu dia meninggalkan mesej terakhir untuk kawan-kawannya. Adah serahkan kepada Ochobot yang menangis di satu sudut

.....................

Ochobot P.O.V

Aku mengulang- ulang mesej Adah yang ditinggalkan berkali-kali setelah menrawat Boboiboy dan yang lain, tok Aba juga telah sedar begitu juga penduduk Pulau Rintis. Ni kerana Adah meninggalakan penawar itu. Aku hanya terkurung di dalam bilik Boboiboy, dengan perakam suara berbentuk bintang...

Tok Aba: Ochobot, boleh atok masuk?

Ochobot: Masuklah

Tok Aba: Ochobot okay?

Ochobot: Okayy

Tok Aba: Apa tu?

Ochobot: Mesej terakhir Adah

Tok Aba: Ochobot...

Ochobot: Takper, Ochobot tahu semua orang risaukan Ochobot

Aku terus memandang alat perakam suara tersebut, aku sendiri dah tak tahu apa yang aku rasa. Kepala aku asyik melayang kepada memori aku dengan Adah. Aku terus kecil apabila terbayang first time kiteorang jumpa dan masa makan ice krim chocolate. Tiga hari dah berlalu, Boboiboy dan kawan-kawan dah tersedar dan sembuh sepenuhnya.

Yaya: Mana Adah?

Ochobot: Dia dah pergi

Ying: Pergi mana?

Ochobot: Manalah aku tahu *diingin*

Boboiboy: Kalau aku boleh berpecah mesti bagus, kenapa aku tak boleh berpecah

Aku scan jam kuasa Boboiboy, alangkah terkejut apabila aku terkesan sesuatu di dalam jam kuasa Boboiboy...

Ochobot: Sebab ade kuasa baru nak suaikan diri dalam jam kuasa kau

Boboiboy: Kuasa baru?

Ochobot: Tapi kau tak boleh keluarkan kuasa ni

Boboiboy: Kenapa?

Ochobot: Ni bukan kuasa elemental

Boboiboy: Maksud kau?

Ochobot: Aku cakap jangan keluarkan, jangan keluarkan la banyak pulak nak tanya

Fang: Ochobot kau okay tak ni

Ochobot: Adah pergi ikut dorang, korang cedera parah, tak ade orang boleh selamatkan Adah, kau rasa aku okay ke?

Gopal: Sabar Ochobot

Boboiboy: Jom kite pergi jumpa Adah...

Aku8 menahan air mata aku sebelum beri mereka alat rakaman yang ditinggalkan oleh Adah kepada Boboiboy...

Boboiboy: Apa ni?

Ochobot: Mesej terakhir Adah

Tiba-tiba satu lagu dinyanyikan ketika mereka mengerak mesej itu

Ai-chan: Maaf sebab lagu ni tak ade lyric untuk lagu ni, lagu ni Ai-chan ambil di precure all star DX3 movie, lagu ending dia tau. Mari kite sambung

Suara Adah keluar dari alat itu

Adah: Hai semua, maaf tau main pergi macam tu je, Boboiboy dengan kawan-kawan yang lain macam mana. Sihat? Munkin korang masih tertanya kenapa perangai Adah macam ni. Hehehe, So korang... Entahlah Adah sebenarnya tak tahu nak cakap ape sekarang ni. Adah nak berterima kasih kat korang semua sebab jaga Adah, terima kasih untuk semua memori untuk Adah. Maafkan Adah sebab selama ni asyik Adah je dapat perhatian dalam cerita ni. Apalah Adah ni. Okay sekarang ni Adah memang dah tak tahu nak cakap ape, just nak berterima kasih untuk semuanya dan maafkan Adah pergi tanpa cakap apa kat korang. Sekarang ni Adah dengan geng Ejojo semua, tapi jangan risau Adah akan okay. Adah berharap sangat kite dapat jumpa lagi, walaupun kite semua sekejap je jumpa tapi... tapi Adah sayang sangat kat korang. Mesti korang tertanya kenapa dengan perempuan ni kan? Adah masih tak tahu apa akan berlaku seterusnya tapi tolonglah jaga diri korang sendiri. Jangan gaduh-gaduh, yelahkan, korang kene tolong tok Aba tau, kesian dia. Sekarang mesej untuk korang. Yaya... Terima kasih sebab jaga Adah, walaupun pada awalnya Adah pukau Yaya. Maaf tau kalau Adah ade sakitkan hati Yaya, Adah tahu Yaya bencikan Adah sebenarnya, jangan rasa bersalah sangat tau, bukan salah Yaya pon, salah Adah in the first time. And Adah juga tahu Yaya cintakan Boboiboy.

My life with BBB worldWhere stories live. Discover now