Era războaielor Napoleoniene

415 0 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- Mai 1803-1814 - „Războiul Anglo-Francez"

Tratatul de la Amiens este încălcat de catre englezi, declarând război Franței republicane și încep un razboi până în anul 1814, având ca motiv faptul că Napoleon reorganizează sistemul international în Europa Vestică și anume în Elveția, Germania, Italia și Țările de Jos. Iar un alt motiv e faptul că acuză Franța pe motiv cum că aceasta vrea să anexeze Elveția, apoi Napoleon a declarat către englezi faptul ca aceștia nu ar trebui să aibe deloc „glas" în afacerile europene.

Astfel guvernul britanic alocă sume mari de bani statelor europene ce doresc să atace Franța, provocând o „propragandă" la nivel continental.

- 22 Iulie 1805 – „Războiul celei de-a Treia Coaliție"

Marea Britanie își adună aliații din a Treia Coaliție contra Franței, acest pas al englezilor îl convinge pe Napoleon să ia în considerare invazia Marii Britanii, strângând 180.000 de militari în Boulogne-sur-Mer. Numai că Napoleon nu deținea supremația pe mare așa că a decis să se alieze cu spaniolii Amiralului , formând o flotă franco-spaniolă, sperând să blocheze accesul englezilor către Indiile de Vest. Dar, o simplă eroare a fost de ajuns și flota lui Napoleon și Villenueve sunt infrânte la Bătălia de la Trafalgar.

Așa s-a ajuns la decizia lui Napoleon de acum încolo de a-și înfrânge mai întâi rivalii continentali, dar oricum Napoleon nu a mai avut altă ocazie de-ai provoca pe britanici încă odată la o luptă pe mare.

În Aprilie 1805, Anglia și Rusia semnează un tratat prin care hotărăsc eliminarea francezilor din Republica Bataviană(Olanda) și Elveția. Austria se alătură alianței anti-franceze, anexând Genoa după proclamarea lui Napoleon ca și Rege al Italiei, apoi invadează Bavaria cu 70.000 de soldați începând un alt război. A urmat confruntarea de la Ulm unde s-au adunat soldații francezi din Bologna, înconjurându-i pe austrieci, făcându-i să se predea.

A urmat bătălia între împărați, Napoleon întâlnindu-l pe Alexander I al Rusiei, după ce armata franceză a capturat Viena cu un mare risc deoarece era prea departe de primul lor sediu de alimentare. Cu toate acestea Napoleon a reușit să zdrobească armata Austro-Rusă în Bătălia de la Austerlitz, fiind considerată cea mai mare victorie a sa, dar și ce-a mai mare bătălie.

După pierderea luptei Austria a fost forțată să semneze Tratatul de la Pressburg și să predea Veneția, Regatului Italian și Tyrol către Bavaria. Astfel cu scoaterea Austriei din alianță Franța lui Napoleon a avut o serie grozavă de lupte câștigate, dar cu toate acestea forța adevărată a Rusiei încă nu și-a arătat colții.

- Iulie 1806 – „Războiul celei de-a Patra Coaliție"

Urmează o nouă coaliție, de data aceasta între Marea Britanie, Prussia, Rusia, Saxonia și Suedia. În același timp Napoleon formează „Confederația Rinului" din mai multe state germane ce formau Alianța Rinului.

În August 1806, regele Prussiei decide să își pornească singur un război, fără alianța rușilor care este prea departe. Napoleon își trimite trupele dincolo de Rin în Prusia, învingând armata prusă la Bătălia de la Jena și .

Napoleon trimite 160.000 de soldați în Prussia, decimând armata prussă și capturând Berlinul. Datorită acestui fapt Saxonia și mai multe state din nordul Germaniei decid a se alia cu Franța.

În a doua etapă Imperiul Francez înlătură trupele rusești de pe teritoriul Poloniei și își angajează cât mai mulți soldați germani și polonezi cu asistarea trupelor italiene și olandeze. Astfel Napoleon se indreaptă spre nord pornind către capitala Prussiei, . A urmat apoi retragere a rușilor la Eylau, o capitulare a lor la Danzig, apoi Bătălia de la Heilsberg care a forțat mișcarea rușilor catre nord. A urmat din nou încă o înfrângere a rușilor prin Bătălia de la Friedland care l-a forțat pe Alexander I al Rusiei să facă pace cu francezii la Tilsit pe 7 Iulie 1807.

Iar in Septembrie, armatele franceze au ocupat toată Suedia Pomeraniană, forțând Suedia să-și retragă armamentul cât mai mult în interiorul țării.

După aceste evenimente și datorită influenței franțuzești s-au creat noi state precum Regatul Westfalia, Ducatul de Varșovia și Republica Danzig care au un caracter Napoleonic. 


Războaiele NapoleonieneWhere stories live. Discover now