Geen doden gevallen

5 1 0
                                    

"Anne als je nu niet heel gauw naar buiten komt, gooi ik je ruiten in!" Ik grinnik en pak mijn tas en fiets en doe de deur open. Een doorweekte Sophie kijkt me gefrustreerd aan. "Ja hallo nu stopt het met regenen zeg potverdorie!" Ik schiet in de lach en stap op mijn fiets. "Kom we gaan doorweekte walvis." Ik hoor dat ze grinnikt en we fietsen naar de dans school."

Als we aankomen is er nog niemand in de zaal, we gaan vast naar binnen en gaan een warming up doen. Na de warming up doen we buikspieroefeningen. Ondertussen beginnen er steeds meer mensen naar binnen te komen. Om precies 19:00 komt onze dans juf naar binnen en gaan we in een kring zitten.

Onze dans juf heet Floor, ze is een mooie vrouw van 21 ze heeft lange bruine haren met blonde plukken, ze draagt altijd grote shirt met strakke trainingsbroeken.

"Volgens mij is iedereen er vandaag." Zegt Floor vrolijk en ze gaat zitten. "Jongens we hebben nog heel veel te doen voor de voorstelling." Iedereen kijkt blij om zich heen. Een voorstelling! Ik heb er nu al zin in! Floor lacht "ja jongens we hebben een voorstelling en jullie moeten wel vijf dansen op voeren. 2 moderne, 2 hiphop dansen en een sicke girl Squad dans. We hebben nog 3 weken dus we moeten aan de slag." Iedereen is nu al opgewonden voor de voorstelling. Ik heb er zo super veel zin in! Ik hoop dat ik wat leuke solo stukjes krijg!

"Op welke liedjes gaan we dan dansen Floor?" Vraagt Isa nieuwsgierig. "De eerste dans die we gaan in studeren is een hiphop dans van rake it up. Dit is echt een super gave dans, er zitten veel trucjes in dus jullie moeten hier echt goed op oefenen." Vertelt Floor met trots. Ze gaat opgewonden verder met haar verhaal. "De tweede hiphop dans is op turn down for What." Iedereen maakt een soort Oehh geluidjes en Floor schittert helemaal. Dat zie je gewoon. "De moderne dansen zijn op: When you love someone en let her go." Iedereen zit hier helemaal te fangirlen. "En de girl squad dans Floor?" Vraagt Sophie hyper. "Die gaat op Hair van little mix." Een grijns vormt zich op de mond van Floor.

"Kom jongens we gaan beginnen, we zijn nu al 15 minuten aan het kletsen. Zoek een plaats in de zaal dan gaan we het eerste stuk doen." Iedereen staat op en zoekt een plaats in de zaal waar je genoeg ruimte hebt.

"Oké, het lied heeft meteen al veel pit dus dat moeten we laten zien, we beginnen met een standaard pose. Benen een beetje uit elkaar. "Nee Tiffany niet zo ver." Sophie tikt mij aan. "Tiffany is gewoon gewend haar benen heel ver uit elkaar te doen, moet van Nick he." Zegt ze en ik schiet in de lach. Nick is haar vriendje en volgens mij zijn ze al best wel ver gegaan.

"Ja zo Tiffany, oké handen voor het kruis en hoofd naar benende." Iedereen neemt de pose aan en Floor vertelt verder. "Oké dan zegt hij: I Tell al my hoes. En op I kijken we allemaal recht in het publiek, dan doe je een slide terwijl je doet alsof je iets weg duwt. Dan doe je een been een beetje omhoog en je armen richten naar links je kijkt in de richting die je armen op gaan." We doen de pasjes allemaal gemakkelijk na en Floor kijkt trots toe. "Ziet er al goed uit! Vervolgens zegt hij rake it up. Dan spring je op je andere been en maak je met je armen een strak kruis, been iets lager Brit. Ja perfect!"

"Beter komen die trucjes snel." Fluistert Sophie. Ik maak een gezicht van: hoop ik ook en volg daarna snel weer de pasjes. Dan hebben we twee groepen dus moeten we even een formatie maken, ga allemaal maar gewoon op een hoopje bij elkaar staan, onthoud je plek goed!" Iedereen loopt naar het midden van de zaal, ik sta achteraan naast mij staan Sophie en Isa voor mij staat Roos. Tiffany staat natuurlijk vooraan in het midden.

"Oké de ene helft is groep een de andere twee." We knikken allemaal begrijpelijk en Floor kijkt trots om zich heen. "De tekst gaat: break it down, bag it up. Groep een slaat de armen naar voren en springt en landt dan laag." Floor doet het voor en groep 1 die bestaat uit Ik, Sophie, Isa, Roos, Noah, Esmee, Merel en Lise doet het pasje na en dat gaat best wel goed. "Oefen het pasje nog maar even dan doe ik even het pasje voor voor groep 2."

We leren nog wat nieuwe stukjes en bij het eerste couplet vertelt Floor dat we een trucje gaan doen. "Sophie en Noah jullie doen een flikflak met daarna een backflip als jullie landen leunen jullie naar achter en vangen Fien en Desy jullie op." Sophie staat te springen en oefent dan de truc die in een keer geweldig gaat. "Tof! Die is echt vet, oké dan rennen Tiffany en Merel naar het midden en gaan daar als bok staan." "Mevrouw, maakt u mij nou uit voor bok? Ik wil de truc doen!" Zegt Tiffany chagrijnig. Floor trekt zich er niks van aan en gaat verder. Tss wat een bitch zeg die Tif

" Ja op die manier. Oké Anne, zijwaartse salto hier over heen." Ik neem een aanloop en doe een salto er over heen bij de landing wankel ik een beetje maar voor de rest is hij goed gelukt, geen doden gevallen, vieuww.

Voor ik het weet hebben we al een kwart van een dans ingestudeerd en zijn we aan het stretchen.

Na het dansen fietsen ik en Sophie weer naar mijn huis. "Dat er geen doden zijn gevallen vandaag joh." Zegt Sophie opgelucht, ik giechel en geef haar een stomp tegen haar schouder.

Jahhhh het eerste stukje zit er op:D

Hebben jullie al zin in de voorstelling??

Vinden jullie Tiffany ook nu al zown bitch :D

TOEDELS
;3

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 03, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The dance of love|| by xxannietjuubWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu