Kapitel 6

193 5 2
                                    

Kapitel 6: Elaka mammor och paprikor

När mamma kommer hem och ser en halvdöd man och en arg Simon-Tor i farfars lilla revir så vet hon direkt vem hon ska anklaga. Lilla oskyldiga Saga.

''Erkänn att det var du annars slår jag dig'' skriker mamma högt och kastar paprika på mig.

''Nej, mamma! Inte paprika! Det är det värsta jag vet!'' skriker jag samtidigt som jag gråter högt.

''Haha'' skrattar mamma elakt och kastar grön paprika på mig.

''Var det någon som sa paprika!'' ropar plötsligt någon.

''Paprika-mannen!'' ropar jag glatt.

''Paprika-mannen?'' säger mamma frågande.

''Jag finns bara i Sagas sinne och hjärta'' säger paprika-mannen och kastar ansjovis på mamma.

''Asså kanske inte i hjärtat'' säger jag med ett elakt tonfall och paprika-mannen flyger långsamt härifrån.

''Jag trodde på dig, Saga. Svikare'' viskar han innan han dyker ner i havet bredvid huset.

'Haha. Nu är han borta för alltid' tänker jag.

Vänta. Havet?

Det finns inget hav bredvid mitt hus. Jag springer mot fönstret och hinner precis se vågorna försvinna vid horisonten.

''Tack för att du befriade mig, Saga'' ekar i mitt huvud.

Vad i..?

__________________________

Saga ska på uppdrag!!!!!! Fast näe.

Daily fact: Saga är rädd för paprikor.

En SagaWhere stories live. Discover now