- Huh... Huh... Pikku uros hönki ja hölkkäsi eteenpäin täysikuun valaistessa tuon ruskea laikukasta turkkia. - Hiaaghh! Kuin salaman iskusta pensaikosta hyppäsi koira. - Häh?! Jallu huudahti kun koira painoi hänet maahan..- Päästä! Päästä! Pentu ulisi ja puri koiraa tassuun avuttomana. - Haha. Koira virnisti ja Jallu katsoi tuota peloissaan. Varjot peittivät tuon kokonaan.Koira virnisti samalla kun kuun valo valaisi tuon kasvoja: - Hehe.. En ihmettele jos pentu häviäisi... Jallun silmät suurenivat kun se näki koiran: "I-Isä??" Koira ei koonsa perusteella näyttänyt lainkaan Jack Russelin terrieriltä. Musta-harmaat laikut tuon turkissa hohtivat kuun valossa ja arvet kulkivat ristiin rastiin tuon keholla. Tuo oli hyvin suurikokoinen pikku koiraksi. Koira vilkaisi häntä ja syöksyi kuin salama pensaisiin. - H-Hei!! Odota! Jallu huudahti ja lähti hönkien tuon perään.
- Heheh.. Pentu mitä sinä yrität..? Koira virnisti ja litisti tuon tassullaan. - P-Häöstä! Ishäää! Pentu yritti ähkiä mutta oli tukehtumaisillaan. Koira heilautti päätään kysyvästi: - Isä..? Ei minulla ole... Etkai vain ole... Koira lamaantui ja tuon tassut muuttuivat veltoiksi ja tuo irrotti otteensa. "Häh?" Pikku Jallu katsoi ihmeissään kun koira jota hän oli luullut isäkseen kumartui tuon edessä:- Anteeksi... En tiennyt että olet Tähtisilmän poika... - Kenen "Tähtisilmän"?? Onko se isäni nimi..?! Ja etkö sinä olekaan isäni?? Suuri koira nousi:- En suinkaan. On totta että näytän häneltä, mutta se johtuu siitä että hän on veljeni. Jallun silmät suurenivat:- Tosiaanko??? Ethän huijaa?? Mikä sedän nimi on?? Missä isä on?? Terrieri naurahti huvittuneena: - En huijaa.. Olen Kuu. Isäsi on Sakura Linnoituksessa. Seuraa minua voin viedä sinut sinne. Se vain vie parisen päivää.. Pentu hyppäsi voltin: - Ei haittaa! Minä olen muuten Jallu! Kuu pudisti päätään: - Eihän tuo ole sovelias nimi Tähtisilmän pojalle! Koira kiskaisi hänet ilmaan ja heitti hänet korkealle: - Mitä sinä nyt Kuu-Setä?? Siinä, vain sekunnin ajan. Kuun silmissä näkyi kyynel. Kun pentu oli kuun edessä tuon turkki säihkyi kuin tähdet.
YOU ARE READING
🌌Tähtisilmä🌌
AdventurePienen kaupungin laidalla asuu perhe jonka narttu koiralla on uusi pentue. Pentuja on 3 ja yksi niistä on erilainen kuin muut. Tämä pentu on pieni sitkeä laikukas uroo. Pieni pentu ei tiedäkään mihin sen kohtalo on sinetöity. Siitä on vielä määrä jo...