On That One Beautiful Day (Malay ver.)

764 13 0
                                    

*Shoost Shoost*

Keretapi melintasi didepan Luhan. Dia perhatikan keretapi di depannya. Tetiba keretapi itu berhenti di didepannya dan pintu terbuka. Luhan masuk ke dalam keretapi tersebut.

Luhan, merupakan seorang pelajar di Korea University. Disebabkan ayahnya tak bagi dia naik kereta ke universitinya, terpaksalah dia naik keretapi ke universitinya itu.

Luhan masuk ke dalam keretapi tersebut, di memilih tempat untuk duduk tapi memandangkan tempat duduk dah penuh, dia mengambil keputusan untuk berdiri sahaja.

Masa dia tengah kusyuk main game di dalam phonenya, keretapi tersebut, seperti biasa akan berhenti ke setiap stesen. Ramai orang masuk keluar dari keretapi tersebut. Luhan dihimpit oleh ramai orang di dalam keretapi tersebut, tetiba Luhan terpandang di suatu tempat.

Dia ternampak awak sedang membaca buku notanya sambil headphone di telinganya. Tetiba awak mendongak dan nampak ada seorang makcik tua sedang berdiri di depannya. Awak bangun dan memberi peluang kepada makcik itu untuk duduk di tempatnya dan awak hanya berdiri. Gelagat itu menarik perhatian Luhan. Apabila sampai di destinasi akhir, semua orang dalam keretapi keluar. Luhan tercari cari mana awak tapi tak jumpa. Dia menuju ke universitinya.

*Malam itu*

"Siapa perempuan tu erk? Sebelum ni tak nampak pun. Dia duduk mana erk? Dia anak siapa? Dia belajar kan mana?"

Pelbagai soalan yang bermain di kepalanya sehingga menyebabkan dia tak boleh tidur.

"Tak apa, esok kalau aku jumpa dia lagi. Aku akan cakap ngan dia. Yes !"

Akhirnya, dia dibuai mimpi juga.

*Keesokkan hari*

Seperti biasa, Luhan menunggu keretapi di stesen. Keretapi sampai dan pintu keretapi tersebut terbuka. Luhan memasuki ke dalam keretapi itu tetapi seperti biasa juga, dia akan berdiri sebab tempat duduk sudah penuh.

Dia tercari cari muka yang dia ingin jumpa. Tetiba dia ternampak awak tengah baca note book sambil mendengar lagu di earphonenya.

"Aha ! Jumpa pun. Okay, cakap ngan dia. Just cakap. Relax LuLu"

Luhan berfikir macam mana dia nak pegi kat awak. Tetiba seorang makcik di tepi awak bangun kerana keretapi itu sudah sampai di tempat yang makcik itu nak pegi.

"Wah ! Thanks Makcik ! Macam tau tau ja aku nak duduk tepi dia."

Luhan berjalan menuju ke tempat duduk tersebut. Apabila dia duduk, dia terasa pelik. Iya laa, laki duk tepi perempuan. macam ... pelik.

"Oh dia tak perasan aku. Eh, dia baca apa tu? Oh, notes lagu and .. belian flowers? Dia ni keja kedai bunga ke?"

Awak di sebelahnya terkejut bila tengok tepi awak dah bertukar orang. "Aik, mana makcik tadi?" Awak nampak Luhan senyum bila tengok awak. Awak balas balik senyuman yang dilemparkan oleh Luhan.

Luhan cuba untuk cakap dengan awak.

Luhan : Annyeong !
Awak : Nae ~, annyeong. 
*diam*
Luhan : Urm , sorry saya terbaca buku awak tadi. 
Awak : Haa? Urm, *takut*
Luhan : Ehh, tak apa tak apa. Saya tak cakap dengan orang pun. Anyway, awak belajar lagi erk? Sebab sebelum ni tak penah tengok pun awak naik keretapi ni pun.
Awak : Ha'aa, saya masih belajar. I'm student of Ewha Womans University. 
Luhan : Ohh, ya ka? Saya student of Korea University. 
Awak : Ha? Erk? Ohh, annyeong !
Luhan : Nae ~ Annyeong ! 
*diam*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 29, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

On That One Beautiful Day (Malay ver.)Where stories live. Discover now