Part 2/2
Restaurant Emerald
10.30amSakura masuk bilik pejabatnya setelah mengucapkan selamat tinggal dekat Encik Sasuke. Dia tekan switch on laptop jenama Apple dan menaip tentang perbincang projek yang ditentukan olenhnya dan Encik Sasuke. Sakura sibuk menaip sehingga dia tak pekerjanya mengetuk pintu pejabatnya.
Tok.. Tokkk. Tokk
"Ahem! Sibuk nampaknya boss muda kita ni sehingga tak sedar kita masuk ye?" sindir orang tu.
"Eyh.. Hinata, Ino. Haha maaf aku tak perasan kamu ketuk pintu." ucap Sakura ketawa.
"Tak adalah. Mana ada kami ketuk tadi. Kami masuk terus je." sindir Ino, si gadis berambut blonde.
"Ohhh yakee. Maaf saya sibuk nak siapkan projek ni. Haha."
"Hailah Sakura, lurus bendul betul. Aduhhh...," keluh Ino sambil ketuk dahi.
"Hahaha, luculah Sakura ni," ketawa Hinata kegelian dengan sikap lurus bendul Sakura.
"Kenapa pulak? Apa yang lurus bendulnya?" tanya Sakura hairan. Dahinya berkerut ingin tahu apa yang dimaksudkan Ino.
"Tak de apalah. Lupakan. Ni kau tak masakkah hari ni? Kami laparlah. Kami nak makan masakkan kau yang sedap sangat tu." pinta Ino.
"Ye lah Sakura. Dah sebulan kita tak berkumpul bersama. Selalu je sibuk hal masing-masing." kata Hinata mengeluh.
"Eyhh. Dah jam berapa ni?" Sakura tengok jam dipergelangan tangannya. Mata terbuka luas melihat jarum jam tu.
"Dah 11.00 pagilah. Takkan tak sedar. Itulah kau sibuk menghadap laptop tu. Heh, nasib baik kami datang, kalau tak. Tak sempat kau nak masak," marah Ino lembut.
"Hehe... Maaf dan terima kasih. Nasib baik aku ada kawan baik macam kamu berdua ni. Okay jom keluar. Nanti aku sambung menaip." Sakura dan kedua kawan baiknya pergi ke depan dan duduk tempat meja bulat tadi dimana dia dan Encik Sasuke berbincang.
"Ok. Kamu berdua nak pesan apa. Aku masakkan penuh kasih sayang khas untuk kedua kawan baik aku ni," kata Sakura tersenyum.
"Wahhh... Terima kasih Sakura, aku saaaayang kau," bangga Ino dan peluk Sakura dengan erat.
"Hehehe. Ino beperangai macam budak-budaklah. Hehe." ketawa Hinata.
"Shhh... Kita-kita je tau." kenyit mata Ino oada Hinata dan Sakura.
"Haha ya ya. So nak pesan apa dah nak 11.15 dah ni. Nasib baik belum jam buka restaurant ni. Nah menu hari ni" resah hati Sakura sebab takut pelanggan ramai pabila restaurant buka jam 12 tengah hari ni.
"Sebab tu lah kami datang awal. Hmmm. Aku nak pesan lamb chop with blackpepper sauce dan mushroom soup. Minumannyaa. English tea please with low sugar," pesan Ino dengan style dan loghat orang putihnya.
Sakura geleng-geleng kepala sambil mencatit pesan Ino kat nota pesanan. "Ok, kau Hinata, nak pesan apa?"
"Mm. Aku nak lamb chop jugak tapi perisa mushroom souce dan soupnya sweet caremal corn. Mmm minuman.. Minumannya apa ya," keliru Hinata nak pilih sebab terlalu banya minuman kegemarannya.
"Ice milo shake saja , sayang Hinata oii. Susah betul kau nak pilih. Itukan minuman paling kau suka sejak kau berkasih dengan Gaara," ujar Ino.
"Hishhhh.... Kau ni. Diamlah. Ok nak ice milo shake," pilih Hinata dan memandang Sakura mencatit pesanan.
"Ok, sekajap lagi masakan akan dihidang. Terima kasih," balas Sakura dan berlalu pergi ke bilik masakan dan terus menyalakan api setelah dia memasang apron. Dia memasak daging kambing dan dibantu oleh dua orang pekerjanya manakala dua orang lagi menyiapkan minuman yang dipesan Hinata dan Ino.
YOU ARE READING
Ciuman Lagi, Lagi Dan Lagi.
FanfictionMengisahkan Uchiha Sasuke yang obses dengan ciumannya dengan Sakura. Gadis yang telah dia selamatkan dari ancaman lelaki penjahat a.k.a bekas teman lelaki Sakura yang mahukan Sakura kembali padanya. Rate; M(Lemon) Sasusaku sahaja. Bacaan Dewasa. Kal...