Selepas setengah jam ika sudah siap mandi dan kemudian giliran asad pula.
Ika:saya dah siap . Awak pergilah mandi.😒.
Asad:ye.
Selepas 20 minit kemudian asad keluar dari bathroom dia mencari ika . Tetapi ika tiada dan dia memanggil ika yg berada di bawah itu.
Ika:ye sekejap. Okaylah ma ika naik atas dulu asad panggil
Mama asad:yelah
ika berfikir mengapa asad memanggil dia kerana asad baru sahaja mandi .Ika berhati hati dan mengetuk pintu . tok tok tok.
Asad:masuklah.
Ika masuk bilik itu dengan menutup mata kerana takut dengan asad.
Asad:kenapa awak tutup mata.
Ika:tak saya cume nak lap mate je.
ASad:kenapa dengan mate awak tu .
ika: MAta temasuk habuk.
asad:mana mari saya tiupkan.
Ika :ehh saya nak pegi bethroom jap.
Asad:tukar topiklah tu
Asad pun turun dari bilik dan ika keluar dari bathroom itu.
tiba tiba ika terdengar ada orng menelefon
Ika pun melihat telefonya tetapi telefon asad yg berbunyi dan menjawab.
Ika:helo . Spa tu
Telefon:shahirah la sayang dah lupa saya ke semenjak khawin ngan betina yg bodoh tu.
Ika :hoi perempuan ! (ika menjerit sehingga asad terdengar ika menjerit dari atas.)
Asad naik atas dan melihat ika sedang memegang telefonnya itu dan melihat dari celah pintu itu.
Ika:apa sayang sayang . kau ingat asad tu sigle lagi ke . I'm a he wife you know.
telefon :oh yeke aku ingatnya asad single lagi. Ohh aku terlupa aku nak cakap nama penuh aku . Shahirah binti rashid . Ika pun terkejut dan mematikan telefon itu .
Asad pun membuka pintu itu dan berkata .
"sapa call"
Ika diam dan pergi dari situ.
Tiba tiba nofication masuk dekat telefon ika dan melihat dari group handball
Group handballaslm hi guys .
WslM
Wslm
Wslm
Wslm wslm
Korang petang ni ada practice dtg he . Mcm biasa .
Ok
Ok
Ok
Ok aku kena tanya suami aku dulu
Ok.Ika pun menutup dan tanya pada asad.
Ika:awak ptg ni saya ada practice so saya nak pergi awak izinkan tak .
asad:boleh tapi saya nak ikut.
Ika :takpayah lah kot sbb mcm mengacau diorang pulak.
Asad:knp awak takut shahirah nampk.
SkipSampai disekolah.
Syahirah :Hi guys.
syahirah ternampak asad sedang gembira dengan ika. Dia pergi ke asad dam memegang tangan asad dan bwr kata.
syahira :hai awak
Ika nelihat sahaaja apa yg dibuat shahirah unuk menyakiti hatinya .
asad pun melepas kan tangannya dari syahirah dan berkata .
asad:sapa u nak pegang tangan i hah.
Asad pun menarik tangan ika dan berkata
Asad:u nak duduk sini ke nak practice i tunggu dlm kereta (melihat syahirah)(meluat)
skip -------
ika:(ika sabar sahaja melihat perangai shahirah)
shahirah hanya tersenyum sinis sahaja.
ika membuat seperti biasa tetapi shahirah seperti mahu mencari gaduh.apabila syahirah mencari maut daripada alia,alia bergaduh seperti mahu membunuh syahirah(tapi taklah sampai membunuh)
Ika:lain kali klu nk main nak cari maut dengan aku fikir dulu ,jangan ampai aku report dekat mak kau.(alia pergi darisitu)
Apabila ika masuk kereta asa'ad bertanya
Asad:what happend to you?
Ika:im fine and good ,don't worried about me.
ika menahan kesakitan yg dirasai olehnya kerana syahira mengkelar di pergelangan tangan tetapi nasib ika membawa pet kecemasan dan dia buat seperti biasa dia berkata didalam hati "klu aku bagi tahu asad tentang nih confirm dia akan cari s ahirah sampai dapat. "
YOU ARE READING
pilihan asaad siapa?!
RandomASad pergi ke kampung untuk melawat ibu angkat nya dan bertemu dengan jodohnya .Siapakah jodoh asad sila nntkan.....