sova för evigt.

21 2 1
                                    

ni vet de där dagarna då man bara är trött hela dagen? det kan bero på att man gick och lade sig sent, är sjuk, tränade dagen innan eller något helt annat. och man är lika trött på morgonen som på kvällen.
det tar inte slut.

vissa har förmodligen aldrig upplevt något som det här. normala människor. men, vad är egentligen en normal människa? begreppet "normal" är menat som mittemellan. man är inte ond, men samtidigt inte god heller. du sover så mycket som du behöver, äter tills du är mätt, väger så mycket som du ska och du har inga sjukdomar eller allergier.
fast i verkligheten är det inte så.

i verkligheten är en normal människa smal, hälsosam, har en bra ekonomi, är glad hela tiden och har inga bekymmer. det är idealet. man vill bara vara "normal". jag vill vara normal. du vill troligen vara normal. alla vill vara normala. för att om man är normal, kan inget ont hända dig.
eller hur?

nej. fel, om du är så jävla "normal" är det nästan omöjligt att du ska få leva ett helt perfekt liv. ingen är normal. ingen är perfekt. ingen är idealet. för att vi hittade på det, försökte att ändra på våra kroppar och vanor för att andra skulle tycka om oss bättre. vissa ändrar på sig själva, endast för sig själva. varför då? ja det kan man undra.
dem har inte något självförtroende.

tillbaka till tröttheten. ibland händer det att man bara är trött, hela dagen. och det finns många anledningar till det. men, den här tröttheten kan hänga kvar. man är trött dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. det är som att man är under vatten. man kan inte andas, inte höra något, inte röra på sig tillräckligt snabbt. inget fungerar. jag vet egentligen inte varför. men jag vet i alla fall hur det känns.
jag känner samma sak just nu.

nu, till slutet av denna långa förvirrande text. när man känner sig trött hela dagen kan man inte sova på natten. eftersom man halvsov under hela dagen, blir man någorlunda pigg på natten. man bara ligger i sängen och kan inte sova.
det är frustrerande.

och det är därför som vissa bestämmer sig för att sova för evigt.

ingen jävla aning.Where stories live. Discover now