Adı: BTOB / BORN TO BEAT / 비투비
Şirket: Cube Entertainment (Güney Kore)
Türler: K-pop, Dans, R&B
Çıkış Yılı: 2012
Resmî Hayran Kulübü Adı: Melody
|| Üyeler ||
Seo Eunkwang
Lee Min Hyuk
Lee Changsub
Lim Hyunsik
Peniel D. Shin
Jung Ilhoon
Yook Sungjae
BTOB (bitubi diye okunur; hangul: 비투비; Born to Beat'in kısaltması) Cube DC'ye bağlı Cube Entertainment tarafından 2012 yılında kurulmuş Güney Koreli 7 erkek üyeli gruptur. Grup; Lee Min Hyuk, Lee Changsub, Lim Hyunsik, Peniel D. Shin / Shin Dong-geun Jung Ilhoon ve Yook Sungjae'den oluşmaktadır. Grup 22 Mart 2012'de Insane ve Imagine ile giriş yapmıştır.
~ Başlangıç ~
Grup Cube Entertainment tarafından kurulmuştur. Grup üyelerinin bulunduğu listede en başından beri Seo Eunkwang, Lee Minhyuk, Lim Hyunsik, Jung Ilhoon ve Lee Minwoo isimleri açıklanmış, bu kişilerin BTOB adı altında giriş yapması bekleniyordu. Ancak Lee Minwoo sitcomda ilk görünmünden sonra onaylanmış isim listesinin dışına düştü ve onun ilk defa sahne alması gerçeği pek çok hayranı üzdü. 23 Mart 2012 tarihinde Minwoo'nun sağlığı ve gruba uyumu gibi sorunlar açık verdi. Ek olarak, o Cube altında bir stajyer olacaktı. Ek olarak, o Cube altında bir stajyer olacaktı. Eğer o başlangıç için bir şans olarak kabul edilmeseydi Yedang Entertainment altındaki C-Clown grubu üyesi olarak çıkış yapacaktı.
~ 2012: Born to Beat, Asia Promotions and Press Play ~
Onlar "Insane", "Imagine" ve diğer çeşitli şarkılarını seslendirdiler. Kendi Youtube hesaplarında paylaştılar.
Onlar 3 Mayısta "Father" başlıklı bir digital single yayınladı onu mayıs ayındaki 'Month of Family' klibi takip etti.
23 Mayısta yayımlanan ilk mini albümün içindeki 2 yeni şarkı: "Father" ve "Irresistible Lips", video müzikleri aynı gün yayımlanmıştır.
4 Eylülden itibaren, Cube Entertainment 'Wow' parçası ve mini albümden birçok görüntü yayınlamıştır.
11 Eylül 2012 tarihinde Wow şarkısının klibi ve ikinci mini albüm Press Play yayınlandı.
~ 2013: United Cube Concert, 2nd Confession, Thriller ~
3 Eylülde Cube Entertainment kendi resmi twitter hesabı üzerinden bir klipten resimler göndererek ikinci dönüşün ipuçlarını verdi.
Daha sonra 10 Nisan'da "2nd Confession" başlıklı digital singlenin yayımlanması ile geri dönüş gerçekleşti.
9 Eylülde üçüncü mini albüm "Thriller" yayımlandı.