1. BÖLÜM

15 7 0
                                    

                                    I
Bugün hava serin. Tahminlerime göre öğleye doğru hava ısınacak gibi. Ahmet amcadan simit,ayran alıp ilerlemeye başladım.parkta doğru baktığımda şelaleye bakan kahverengi bankın boş olduğunu farkedip oraya doğru Yavaş adımlarala banka yürümeye başladı. Banka doğru giderken etrafıma bir göz attım; herkes sabah telaşına kapılmış bir yerlere yetişmeye çalışıyorlardı. Tramvay, münübüs ve İETT' ler azına kadar dolu. Bu koşturmadan kendimi küçük te olsa tebessüm den alı koyamadım.

Bankla aramdaki mesafe azlırken az ötede bizim komşumuz haris amcayla leyla teyzenin tranvaya doğru ilerliyorlardı. Haris amcayla leyla teyze 45 yıldır birlikteler, çok tatlı bir çiftlerdi. Onları çok seviyorum bu halernden birbirine bağlı olduklarından. Birazdan yoarımız kesişecekti. Onların beni fark etiklerden emin degilim. Onlara selam vermek için kendimi toparladım. Yanımdan gecerken beni fark etmediler ben selam verene kadar. Selamı alıp hiç zaman kaybetmeden yolarına devam etiler. Büyük ihtimal doktora gidiyorlardı. Haris amcanın kolu doğuştan engelliydi bundan dolayı fizik tedaviye gidiyorlardı birlite.

O sırada bende banka yetişmiştim. Kahverengi bankıma yani hergün oturduğum veya hafanın üç günü kahvaltı yaptığım bankıma yerleştim. Banktta simidimi yerken orada şelaliye bakıyordum ordan gözüm kuştara çarptı onlarda sabah telaşına kappılışlardı. Yemek ara peşindelerdi.

Kuşlara ondsklanmışken birden irkildim. Çok yakın mesafede nerdeyse suratıma çarpacak şekilde bir kumru geçti ve önümdeki zemine kondu. Kumru kafasını bi oraya bi buraya döndürüyordu. Benimle oynamak istiyor gibiydi. Buda beni baya şaşırttı açıkçası. Simidimi tekrar ısırmak icin kaldırdığımda kumrunu kafadıda simitle birlikte kalktı. Ne aptalmışım kumru benimle neden oynamak istesink tabiki simit idyiyordu. Simiten bir parça koparıp az ötedeki yeşilliğe fırlatım. Simiti atığım tarafa kumru oraya doğru uçtu. Kumru simit parçasına doğru gidince iki arkadaşı daha geldi; bir serce bir kumru üc arkadaş afiyetle yiyorlardi simidini.

Simitin son parcasınıda bitirince taksi bulmak için sağ sola bakındım ilk seferde hiç taksi görmedim. İkinci sefer sağ tarafa baktığımda 150m - 200m arası uzaklıktaki park halinde bir taksi fark etim. Elimdeki cöpleri çöp kutusu atıp taksiye doğru yürümeye başladım.

Taksiyi daha net görünce geçenlerde bindigim taksiydi. Sahibi yunus abiydi. Taksiyle mesafemiz az kaldığında yunus abinin arabada olmadığını farkeedince gözlerim yunus abiyi aramaya başladı. Az ötede kırsaçlı, kırsakalı yunus abiyi kahvaltıcıda çıktığını görünce icimde bir heycanla 'anında boş taksi bulduğum icin ' yoluma ilerlemeye devam etim.

Taksiyle aramda 30-40m kala bir hanıfedi yunus abinin yanına geldiğini görünce ivimdeki sevinç anında söndü 'taksiyi kaçırdığım için.' olduğum yerde durup başka taksi beklemeye başladım. Taksi beklerken yunus abinin tarafına baktığımda yanındaki bayan gitmiş beni el harrkiyle yanına çağırıyordu.el hareketi ile birlikte deminki hızımdan biraz daha hızlı yunus abinin yanına gitim.

"Selemialeyküm yunus abi." selam veriken nefes nefse kalmıştım.
Yunus abi " ve aleykümselam. Nasılsın evlat."
" Şükür iyim. yunus abi seni sormslı."
Yunus abi " Bizde aynı. Hadi atla gidelim."
"Tmm."diterek homurdandım.

Arabanın arka koltuğuna geçtim.arabaya bindiğimda icindeki küçük dekarosyonlar gözüme çarptı. Daha önce bindiğimde yoktu sanırım ortama güzel hava katiyordu.

" Dekarosyonlar güzel olmuş."
Yunus abi " Dün çarşıda gezerken gördüm hoşuma gitti bende aldım."
"Hıımm. İyi yapmışsın ortama güzel hava katıyor."
Yunus abi " bende öyle düşünüyorum."

Konuşmanın ardından içeriye bir sesizlok çöktü. Bende o arada cantamdaki dosyaları incelemek için çıkardım. Bugün şirketin aylık toplantısı vardı. Dosyalarda eksik yada evde unuttuğum birşeyler varmı inceleye başladım. Eksik yada unuttuğum nbirsey yoktu.
Neden bilmem ama içimde bi heyecan vardı.

Yunus abi " evlat sen ne iş yapıyorsun."
" Elektrik ve elektronik mühendisiyim."
Yunus abi " hıımm iyi, işrket senimi."
" Yok be neerrdee. Ben oranın çalışanıyım."
Yunus abi " ne sirketi yani ne üğretiyorsunuz."
" Tıraş makinesi, fön makinası vb. ıvır zıvır şeyler gündelik eşyalar."
Yunus abi " hıımm. Aylık nekadar alıyon."

" Bizim patron cimri ayda 4,700 veriyor." Aslında patronum çok cömert biri maşımıda iyi veriyor. Bide patronumu seviyorum şuana kadar gördüğüm en iyi patron gerci işimi elie aldığımdan beridir burda calışıyorumda olsun ama yinede çok iyi biri. Bu zamana kadar hatalarımdan dolayı hiç fırça dahi atmamıştı.

Yunus abi " iyi güzel evi geçindirecek kadar alıyon."
"Aslında işsiz kalmayacağımı bilsem bırakırım bu şirketi. Bu partonun az kokusunu cekiyoruz. Ama iş bulmak sıkıntı ondan dolayı meçburuz. Öyle değil mi yunus abi."
Yunus abi " haklısın."
...

Konuşmaya devam etki şirket gelene kadar yunus abiyle muhabet iyi sarıyordu.

Yunus abi " evlat yakaştık."
" Tmm yunus abi." Diyerek dosyalarımı toplamaya başladım. Şirketin önüne gelince yunus abinin ücretini karşılayıp arabadan inip şirkete doğru göndüm.

//.     //.   //.    //.    //.     //.   //.   //.   //.   //.   //.   //.   //. //. //. //. //. //. //. //. //. //. //. //. //.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

ÇIRPINIŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin