Ne zamandır f(x) hakkında yazmak istiyordum en sonunda bugün oturdum yazdım. Bildiğiniz üzere f(x) SME’nin 2009 yılında sahneye çıkardığı kız grubu. Şirketin birçok grubu bir arada yürütmeye çalışmasından kaynaklı biraz gölgede kalmış bir grup kendileri. Bu nedenle kimileri de f(x)’i hiçbi’ numarası olmayan sıradan bir grup olarak görüyor. Ama pek tabii ki de yanılıyorlar çünkü her zamanki gibi klip yayınlandıkları şarkıları dışında hiçbir şarkılarını dinlemediler. Ne canlı performanslarını, ne bireysel performanslarını, ne konuk oldukları programları ne de variety’lerini izlediler. Ne yetenekleri ne de kimlikleri hakkında kayda değer bir bilgileri yok. Hepsini izlemek zorunda değiller tabii ki. Ama fikir beyan etmek istiyorlarsa, f(x) için ‘bir numaraları yok’ demeye kalkıyorlarsa en azından oturup şarkılarını, performanslarını izlemek durumundalar. Aksi takdirde fikir diye beyan ettikleri içi boş, saçma sapan ithamları sadece onların sığlığını gösterir, bu kızların yeteneksiz olduğunu değil.
***
Bu hanım kızlarımızı tanımayan yoktur elbette ama ya varsa? deyip kısaca bir değinelim. Victoria, Çin asıllı olup grubun liderlik sıfatını taşıyor. Diğer grup üyelerinden 5-6 yaş büyük olduğundan liderden çok ‘VicOmma’ denir kendisine. Kpop dünyasının en esnek idollerinden biri olarak tanınır. Sadece kendisini wushu yaparken izleyin, neden böyle tanındığını anlarsınız. (Wushu Çin savaş sanatlarına verilen isim.)
♡
Luna, grubun sesi. Geçenlerde Immortal Song programında sergilediği performansla şuurumu kaybetmeme neden olmuştur kendisi. Zaten performans bir müzikal’den kırpılmış gibi. Şarkı söylerken ise sözleri işaret diliyle anlatıyor. En çok hoşuma giden kısım bu olmuştu galiba. 🙂 Demem o ki Luna vokal olarak kendini köküne kadar kanıtlamış bir şarkıcıdır. Buyurun performans videosu. Sanırım bu performansı sergilediği bölümde birinci olmuştu.
♡
Amber, grubun rapper’ı kısmi Çinli kısmı Kanadalı olan üyesi. Kpop’ın tomboy’u olarak akıllara kazınmış olan bu evladımız ilginç bir şekilde tanıyan tanımayan herkes tarafından pek bir sevilir. Kpop camiasındaki herkesi güzel, şirin, sexy sıfatlarından birine yakıştıran fanlar Amber’ı koyacak bir kategori bulamadığından olsa gerek bu sevgi. Rap yaptığı kadar güzel de şarkı söyler bu arada iki notayı bir araya getiremeyen biri değil. 😀 Alın şu videoyu izleyin diyebileceğim bir videosu yok şimdilik. İyidir, hoştur herkesin kankasıdır. Ailecek severek takip ediyoruz.
♡
Sulli, grubun visual üyesi, yani yüzüdür. Sunuculuk, diziler, reklamlar. Her yerden karşınıza çıkar. Kore tipi güzellik kalıbının timsali, eye smile club üyelerindendir.
♡
Krystal, grubun en küçüğü Amerika’da doğup büyümüş bu güzellik, SNSD üyesi Jessica’nın kardeşidir. Tam da bu sebeple SNSD fanlarının da bebeğidir, bi denedisidir. Birçok fan f(x)’i SNSD’nin küçük kardeşi olarak görür. (şahsım da bu gruba dahildir) Grubun iki numaralı sesi diyebiliriz kendisine.
Debut teaserını izlemeyen varsa mutlaka bir göz atsın. Şahsen bunu izledikten sonra f(x)’e daha bi ısındıydım ben. Ben düz yolda yürüyemezken Victoria’nın taklalar atıp en ufak estetik olmayan bir hareket yapmadan poz vermesine nasıl içerledim anlatamam saramdeul. Bana da yazık. 😦 Bütün üyelerin dans konusunda harika olduğu da doğrudur.Şimdi gelelim grup nasıl bilinir. Bir kere netizenler bile f(x)’i ne aegyo ne de asiyiz biz! grupların arasına koymuyor. Kpop grupları arasında oldukça farklı bir yerleri var kimilerinin gözünde. f(x) netizenlerin ‘doğal’ dediği nadir gruplar arasında. Victoria-Krystal-Sulli üçlüsü netizenler tarafından f(x)’in silahı, kpop en doğal (güzellik bakımından) idolleri olarak görülüyor. Kpop için bu büyük bir övgü hani.Bütün üyeler öyle ya da böyle insan içine çıkıyor. Vic, Krys, Sulli, Luna hepsi dizilerde rol aldılar ve çoğunlukla da olumlu tepkiler aldılar. Birçok variety show’da istenen ve yer alan tipler hepsi. Bunun ne önemi var demeyin, halk tarafından ne kadar sevildiklerini ya da ne kadar sevileceklerini gösteriyor, etkiliyor. Geçenlerde okuduğum bir haberde kanalların JYP’den istediği tek şey Suzy diyordu. Diğer idoller için ne kadar vahim bir durum düşünün. Her grup üyesinin varietylerde az ya da çok yer alabilmesi de f(x) için önemli bir şey.
Grubun canlı performanslarına diyecek yok. Bütün üyeler işlerini çoğunlukla kusursuz icra ediyor. Yeteneklerinin netizenler tarafından sorgulandığına hiç rastlamadım şimdiye kadar. Şarkıları çokça sevilip dinleniyor. Nereden biliyorsun derseniz de size dijital satışları gösteriyorum. f(x) – SNSD ve SHINee ile birlikte – SME’nin dijital satışları en güçlü gruplarından biri. All-Kill başarısını elde etmiş bir grup. Dijital satışlar ülke genelindeki popülariteyi anlamanın en kolay yolu. Fanların kolayca kontrol edebileceği satışlar değil. Bu nedenle mutizen ödüllerinda dijital satışların puanı artırılmıştır zaten. f(x)’in bu iki başarıyı elde etmiş olması da kayda değer. Yılın en çok satan dijital singleları listesinde ilk 10’a girdiler, daha ne olsun? Albüm satışlarına gelirsek. Malumunuz G. Kore’de tek albümle 100bin barajını aşabilen kız gruplar SNSD ve KARA ile sınırlıdır. Toplam satışlara bakıldığında ise, henüz 2009’da çıkış yapmış olmalarına rağmen f(x) en çok satan ilk 20 kpop grubu arasına girip kız grupları arasında 5. sırayı alıyor. Bu nedenle Kore’nin A+ kız grupları arasında yer alıyor. Aynı zamanda 65bin kadar üyeyle kız grupları arasında fancafesi 4. sırada yer alıyor. Durum böyle.
Bu sene Elecktric Shock ile de isimlerini iyice sağlamlaştırdılar. Youtube’daki izlenme rakamlarını göz önünde bulundurursak uluslararası alanda da takipçileri epeyce artmış durumda. Sulli’nin dizisi To The Beautiful You sayesinde daha da artacağından emin olabilirsiniz. SME’nin 3453534 tane grubu olması elbet birilerini gölgede bırakıyor ama f(x) bu durumda bile gitgide güçlenebilen bir grup. Ama bütün bunlara rağmen sırf ‘Kore’nin EN BİLMEM NE’ grubu ya da ‘SME’nin EN BİLMEM NE’ grubu diye sıfatlandırılmadıkları için küçümsenen bir grup. Hayır öyle sıfatlara sahip olsalar da yine nefret edilecekler, bknz: SNSD. İnsanların derdini anlamak ne mümkün.
***
Yukarıda da, daha önce de defalarca söyledim. Bir grubun bütün şarkılarını dinlemeden o grubun müziği hakkında yorum yapan insanlara katlanamıyorum. Farklı performanslarını izlemeden, dinlemeden yeteneklerini sadece gruplarının tarzıyla, şarkılarıyla eleştirmelerine de. Herkes bunları yapmak, dinlemek zorunda değil evet! Ama haklarında en ufak fikirleri olmayan grupları da yaftalamasınlar o zaman. Kılım bu duruma. Daha söylenecek çok şey var ama toparlayamıyorum artık kafamı. Son albümlerinden en sevdiğim şarkıları Beautiful Stranger ile kapanışı yaparaktan çene çalmayı bırakıp gidiyorum.yayınlanan bir habere okumuştum; bazı fen bilimleri öğrencileri f(x)’in sadece fenciler tarafından anlaşılabildiğini düşünüyor. f(x)’in fen odaklı bir grup olduğunu düşünüyorlarmış. f(x) matematik, Nu ABO biyoloji, Hot Summer jeoloji, Elecktric Shock ise fizik göndermesi içeriyormuş. Daha doğrusu bunlar fanların, grubun sayfasında kendi aralarında çevirdikleri geyikler. Kardeş, ben de dilciyim ve gayet de seviyorum grubu. Tutmadı bu. 😛 Ama eğlenceli bir değerlendirme tabii.
***Luna’nın bütün Immortal Song performansları; Krystal’in Jessica’yla olan bütün düetleri; üyelerin OST şarkıları, special stagerleri şiddetle tavsiye olunur. Benden bu kadar.