PART 1

56 1 0
                                    

<Asterium Studio Apartment>

Sebaik pulang daripada salun rambut yang terletak berhadapan dengan apartmentnya, Kim Taehyung mengambil keputusan untuk mandi dan kemudiannya menghabiskan masa terluang dengan menonton tv. Sesekali kelihatan dia menjeling jam di tangan yang sudah menunjukkan pukul 12.00 tengahari.
Taehyung: Manalah si Mark ni, janji nak datang sini pukul 8, sampai sekarang tak nampak gigi dia yang putih melepak tu.
Taehyung menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal. Samsung Galaxy Note 4 dicapai dan dia cuba menghubungi Mark.
Ding! dong! ding! dong! Bunyi door bell ditekan seseorang.

" Mesti Mark. Panjang pula umur dia, baru je aku sebut."Dengan sepantas kilat Kim Taehyung terjun dari sofa dan berlari ke arah pintu. Sebaik pintu dibuka, tercegat sesuatu dengan muka yang hodoh.

"Peek-a-boo!!! Makan budak!"

" Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Han...hantu! Goblin...Rapmonster!!!"Terduduk Kim Taehyung di lantai dengan mata yang terbeliak.

"Woi! Woi! Aku Mark lah."
Cepat-cepat Mark menanggalkan topeng hantu yang dipakainya.

"P....per.....gi...kau....han....tu.."Dengan keadaan Taehyung yang separuh terkejut, Mark menampar-nampar perlahan pipinya.

"Aku Mark lah! Mark...Muka aku dengan hantu tak boleh beza ke?"

Pukkk!

Kim Taehyung mencepuk kepala Mark dengan kuat.

"Kau memang nak mati kan?"Kim Taehyung bingkas bangun. Namun disebabkan kakinya yang masih lemah, dia hampir-hampir tersungkur ke lantai tapi Mark cepat menyambar tangannya dan terus memapah ke sofa.

"Aku pi ambil air. Dapur kat mana?" soal Mark.

"Dapur pun kau tak nampak? Straight je belakang kau tu.." jawab Teahyung selamba.

"Oh...hahaha" Mark ketawa kecil dan kemudian terus berlalu ke dapur. Tidak sampai 2 minit, dia kembali dengan segelas air di tangan. Dengan tangan terketar-ketar Taehyung menyambut huluran gelas dari Mark dan terus meneguk air tersebut tanpa syak wasangka.

"Yucksssssssssssssssss...phui~phui~phui~ Air ke apa ni?" ludah Taehyung.

"Cuka...hahahahahahahaha!" Mark ketawa.

"Binawe punya kawan. Kau bagi aku minum cuka??? Mari sini kau!!" Kim Taehyung bingkas bangun mendapatkan Mark. Belum sempat dia menyorok, kepalanya dikepit dengan kedua-dua belah tangan dan Taehyung terus menumbuk perutnya bertubi-tubi tanpa sebarang belas kasihan. 

"Stop! Stop! Sakitlah!" Mark mengaduh sakit sambil mempertahankan dirinya.

"Sakit ek? Hati aku lagi sakit dengan kau, dahla sergah aku dengan topeng bodoh kau tu..then bagi aku minum cuka. Memang terbaiklah perangai kau." Mark pura-pura tidak dengar bebelan sebaliknya sibuk mencari idea untuk melepaskan diri.

"Lawanya rambut kau..Bila kau potong?" Mark cuba mengubah topik.

"Lawa kan? Mushroom cuts.."  Secara automatik, Kim Taehyung melepaskan Mark dan terus membelai rambutnya sendiri.

"Mushroom cuts? Aku ingatkan toilet bowl cuts.." omel Mark.

"Toi...toilet bowl cuts??? Kau..." Kim Taehyung menggepal tangannya tanda geram.

"Aku melawak jelah, tu pun nak sentap.." Cepat-cepat Mark mengangkat kedua-dua belah tangannya tanda menyerah kalah.

"Tahu takut...by the way, kau memang datang sehelai sepinggang eh? Mana beg kau?"

"Alamak! Kat luar...aku lupa nak bawa masuk!"

"Gila la kau...boleh lupa nak bawa masuk rumah, kalau kena curi siapa nak bertanggungjawab." bebel Taehyung. 

My Little Husband 2.0 [RETOLD]Where stories live. Discover now