Jae eun pov.
Perfume wangian epal aku dispray ke seluruh badan . Rambut blonde kebiruan yang telah didandan selama sejam 48 minit 37 saat juga dibetulkan sedikit . Bibirku dicalit sedikit gincu peach-pink .
Tali leher dan baju sekolah diratakan .
"WAGHHH ASAL AKU NERVOUS SANGAT HARINI !!" Aku pasrah , mummy helpeu me pleasjeu!
*derp face*
"OMMA!! BUAT APA DUDUK ATAS KABINET TU ?" Ha sudah seo ha yoon , adik tercinta dah mula menjerit-jerit serupa author . Wait -- what ?! omma panjat kabinet?
Beg di atas katil ku ambil dan keluar dari bilik . Pintu dihempas agak perlahan . Tehee :v
//sejak bila hempasan pintu tu boleh jadi perlahan?-,- //
Sampai sahaja di dapur ;
Jem strawberi terabur di atas setiap kerusi meja makan , kuali dipenuhi tepung dan omma berada di atas kabinet sambil makan ramen mentah .
Hayoon yang telah siap pakai baju sekola juga sedang terbaring di hadapan pintu dapur .
Ok mari kita abaikan , dan terus pergi ke sekolah .
Kaki ku diundur setapak demi setapak . Namun apakan daya mata omma lebih tajam dari mata lipas terbang . Goddamn shit !
" teheee!" Aku membuat aegyo sambil mengundur sedikit .
" JAE EUN ! PERGI SARAPAN DULU LA WOI !" Ha amik kau lagi sekali .
Aku segera ke dapur semuka dan mengambil sekeping roti yang siap disapu jem .
Mataku memandang hayoon yang sudah bangun .
" kau kenapa? " aku memandangnya dingin .
"Omma marah aku tadi sebab kacau dia perhati cicak mengawan atas sana.." jari telunjuk nya menunjuk ke arah omma di atas kabinet itu . :')
" omma bukan marah sebab tu , tapi omma marah sebab kau dah ganggu kelangsungan generasi diorang . " omma turun dari kabinet tersebut dan mengelap kerusi yang penuh dengan jem tadi . Tch . Aku tak tahu nak kata apa .
"Ah ha yoon , kau nak pergi sekolah naik apa ni? " tanya ku sambil mengambil kunci motor di tepi poster gong yoo .
"Omma nampak satu calar kat poster tu siap eh " amaran keras dan jelingan tajam diberikan oleh omma.
"Yelaaa :)"
"Noona, hantarkan aku boleh? " pinta ha yoon.
Aku sekadar menganggukkan kepala dan pergi ke luar rumah untuk memakai kasut .
" noona , kenapa dengan lips kau?" Hayoon yang sedang mengikat tali kasutnya menegurku .
Wait--
WAIT WHAT ?!
Aku menyentuh bibirku . Asal aku tak perasan apa-apa pun tadi ?
"Nah pakai mask ni , ha yoon sendiri pun tau tu kesan apa tch " omma yang entah datang dari mana melempar penutup mulut warna hitam ke arah ku.
Tanpa membantah aku terus memakai mask tersebut dengan muka yang merah menyala.
-----------
Di sekolah .
Aku tercari-cari bayangan yoongi . Well hoho harini dia start jadi boyfriend sementara aku .
No one pov .
"Weh ha ni , ni pendrive untuk assignment kelas vokal nanti . " min yoongi , crush jae eun memberikan sebuah pendrive kepada ha ni , rakan sekelas yoongi.
YOU ARE READING
Crush > yoongi
General Fiction{💢malay fanfic💢} I .. crush on him . It was insane when i'm asked him to do that favor . Regret . because of that shit , our friendship is broke . Move on . yeah thats the right attitude . start : 2 . 2 . 2018