Part 2(2018)

40 7 0
                                    

Rara:Oppa...(rara mengejutkan jongsuk)

Jongsuk tersedar dripada terkenang Mak dan Ayah nya di masa silam..

Jongsuk:(terkejut) adoii terkejut oppa ..rara nii ...

Rara:oppa terkenang apa?

Jongsuk:tak de pape..

Rani & Rana:unnie rara...oppa...jom makan..kitorang ada buat ...sandwich dan gimbab...

rara & jongsuk:Wow ..sedapnyerr..

Selesai makan...

R³:Oppa kitorang nak pegi kolej dulu ..

Jongsuk:bukan kah korang cuti nii hrii!!?Oppa yg kerja...

R³:sepatutnya cuti..tpi kan tk lama nk exam so pensyarah suruh dtg lahh..

Jongsuk:ohh..ok..oppa pun nk pegi hospital...ada prob sikit kat hospital tuu..

R³:ohh..ok...

Rana:today, semua tak da kat rumah..#macamberjanjipula

Rara:Ala,oppa kan sibuk nk urus kn staff dia dan patient dia lgi..

Rani:dah dah..nnti lambat pula kita nk pegi ke kelas...

Oppa kitorang jalan dulu...(jerit R³)
okok..sambung jongsuk....

DALAM PERJALANAN KE HOSPITAL

Jongsuk yg sedang memandu dengan laju sbb ada prob kat hospital...
Tiba" ada seorang 'manusia' yg menunggang motorsikal memotongnya..tanpa rasa bersalah..

Jongsuk:Hoi...kau dah gile kerr(bisik hatinya) sabar jongsuk kau kan doktor ...kau kena hormat org sekeliling sbb kau umpama hero dorang..(bercakap dengan nada yg perlahan)

Jongsuk pun sampai kat hospital..

Dia keluar dri kereta kesayangannya..

lalu ternampak seorang 'manusia' yg memotong nya tdi....Jongsuk berjalan ke arah 'manusia' itu..Jalan nya terhenti apabila 'manusia' itu membuka topi keledarnya..

Jongsuk:(tercengang) kau Yeoja rupanya ..ku sangka kan namja..(bisik hatinya)
jongsuk terlupa sekejap tentang probb yg berlaku kat hospital ...

Jalan jongsuk ke arah yeoja itu terbatal kerana dia teringat pasal probb itu..

Jongsuk meneruskan perjalanannya ke dalam hospital..

Nurse:Doktor Lee!!!!

Jongsuk:yaa..saya..knp? apa prob nya?

Nurse:Ni hah ada seorang gangster nii..dia nak dirawat oleh doktor juga..

Jongsuk:aihh..korang kan ada..knp nk aq jugakk..knp korang tak suruh doktor kang jerr..

Nurse:gangster nii nak doktor atasan jerrr...Doktor kang pula tgh buat pembedahan..

Jongsuk:Aihh...gangster nii ...#Sabar jongsuk Sabar nii kan tugas kau(bisik hatinya)

Nurse membawa jongsuk ke bilik gangster itu...

Jongsuk:Wow bnyk bodyguards..

bodyguards gangster itu melihat tepat ke arah jongsuk..

Jongsuk:Aih..jangan pandang aq mcm tuu..aq nk rawat boss kau nii..

bodyguards gangster itu memberi ruang kepada jongsuk..

Jongsuk:Encik yg saya hormati,sakit ape ye?

Tiba" dtg seorang yeoja yg rambutnya perang terurai.
lalu senyum ke arah aq..

jongsuk:(aq membalas senyuman yeoja itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jongsuk:(aq membalas senyuman yeoja itu.)(Jongsuk terpikat dgn yeoja itu dan pandangannya tidak tehenti memandang yeoja itu)
Jongsuk:wow cantiknya yeoja nii(bisik hatinya)

Semua bodyguards gangster itu tunduk kpd yeoja itu..

Yeoja(Yura):Hei doktor rawat lah adikk aq ...yg kau termenung nii knp?

Jongsuk:(pandangannya terhenti)

Gangster:Adoiii,sini sakit perut aq nii sakit...

Jongsuk:(tidak menghiraukan yeoja itu) dekat sini kerr...okay..

Selesai pembedahan..

Jongsuk keluar ...dia membasuh tgn nya. ...lalu pegi ke arah bilik pejabatnya utk mengambil borang gangster tuu..

(Jongsuk termenung)

Jongsuk:Aikkk..bukan kah yeoja tdi tuu yg potong aq tdi..(cakap nya sendiri)

Tiba" Yeoja tadi menyerbu masuk ke bilik jongsuk..

Yeoja(Yura):Hei Mr Doktor..kau nii lepas pbedahan kau belah je ke...(marah)

Jongsuk:He hei...sdpnyer becakap...aq pegi pejabat aq nii sbb aq nk cri borang utk adikk kau tuu...

Yeoja(Yura):He hei...apa" je lah..knp sakit adik aq tuu serius kerr hah...?

Jongsuk:Sabar jongsuk sabar...Taklah serius sgt cik..(blasnya dgn lembut beserta senyumannya yg manis)

Yeoja itu keluar dari bilik jongsuk lalu menutup pintu bilik jongsuk dengan hentakan yg kuat..

Jongsuk:Yeoja nii dah lah gila ,Stone lgi ..aihh..apa lah da jadi pada dunia nii.

....bersambung...

sorry kalau ada typo yaa..wait for the next part..okay..




STONE iloveyouWhere stories live. Discover now