Part 17

1.2K 101 3
                                    


"kookie sampai bila kookie nak berkurung je dalam bilik ni"tanya jin,jungkook hanya diam..jimin membuka pintu bilik jungkook..jin terus berpaling kearah jimin"hyung ada org nak jumpa jungkook"kata jimin,jin mengangguk dan terus keluar sementara org tersebut masuk"wahh ni bilik ke kandang babi"kata kwangsoo sambil melihat keadaan bilik jungkook"woi nilah murid zaman sekarang tak reti nak hormat cikgu"bebel kwangsoo"j-hope hyung kalau kau nak ajak aku main cikgu2..aku xde mood sekarang ni"jungkook membaling bantal kearah kwangsoo"yah ni aku lah kwangsoo ehh sir kwangsoo"kata kwangsoo,serta merta jungkook bangun dari pembaringannya"kwangsoo hyung"jerit jungkook"oi..oi belum rasmi lagi aku nak jd hyung kau"kwangsoo menolak rambutnya kebelakang"sir kwangsoo,jihyo ok?"tanya jungkook muram.."yg kau muram sangat ni kenapa,mestilah ok,hidup lagi pompuan tu,noona tu selagi tak kena tembakan 10 kali dia ok punya,aku nak bunuh dia pon susah tau"kwangsoo cepat2 menutup mulutnya,kalau noona dia dgr mampus dia"baguslah dia ok.nampaknya dia betul2 tak suka kat kookie dah atau kookie ni hanya brtepuk sebelah tangan je"keluh jungkook"kau tak payah nak berkookie sangat dgn aku lah geli aku"kwangsoo membuat gaya nak muntah di menjeling jungkook disebelahnya yg tetap sahaja muram,kwangsoo melepaskan keluhannya"kau salah jungkook,kalau kau fikir kau sorang je menderita,jihyo noona lagi menderita dari kau"jungkook memandang kwangsoo pelik"aku tau korang semua curi-curi dengar,kalau nak dengar masuk jelah"..BUKKK..ahli2 BTS yg lain jatuh terhimpap sesame sendiri..kelam kabut mereka bangun.."fuhh hebatlah sir mcm mana sir tau"tanya v.."aku kan polis mestilah aku tau"dgn bangganya kwangsoo berkata,"sir cepatlah cerita knpa sir kata jihyo lagi derita dr jungkook..padahal jihyo yg tolak cinta jungkook"tanya jimin dgn mukanya yg tidak puas hati.."ehh ni sapa yg putus cinta ni aku ke jimin hyung"jungkook berkata didalam hatinya..kwangsoo pon bercerita kisah hidup jihyo

Flashback

"hyo tengok appa bawak sapa ni"encik song memegang tangan seorng budak lelaki yg berpakaian sedikit lusuh..jihyo berlari dari biliknya menuju kearah omma dan appa nya"appa hyo nak adik perempuan lah bukan lelaki"jihyo kecil menyilangkan tangannya di dada wajahnya di monyokkan"hyo tak baik cakap mcm tu kesian kwangsoo"puan song mengusap rambut jihyo untuk memujuk anaknya,jihyo memandang kearah kwangsoo kecil..kwangsoo kecil hanya menundukkan kepalanya..perlahan-lahan jihyo menghampiri kwangsoo"maaflah aku cakap kasar tadi,nama aku song jihyo"jihyo menghulurkan tangannya utk bersalam dgn kwangsoo..kwangsoo menyambut huluran tangan jihyo perlahan-lahan"nama saya lee kwangsoo"jihyo tersenyum memandang kwangsoo"kau nak tak kalau aku jadi noona kau"muka kwangsoo yg dr tadi ketakutan terus bersinar apabila sebut pasal noona"nak2 kwangsoo nak jihyo noona jadi noona kwangsoo"jihyo yg mendengarnya terus tersenyum ...

Hari semakin hari jihyo dan kwangsoo menjadi rapat pernah suatu hari habis berdarah muka jihyo sebab melindungi kwangsoo dari dibuli.."hyo kan oppa dah ckp hyo tu prempuan cuba buat perangai perempuan sikit,main masak2 ke ni tak bergaduh je kerja"bebel jongkook,jihyo hanya menjeling jongkook sambil menahan sakit di wajahnya.."ohh oppa nak hyo jd perempuan ekk ok "senyum jahat jihyo mula terlihat..jongkook,jaesuk,haha,kwangsoo,appa song dan omma song mula pelik melihat jihyo..

"Hyo noona kwangsoo taknak lah"jerit kwangsoo sambil berlari keluar dari bilik jihyo,jihyo pulak mengejar kwangsoo,berpusing-pusing jihyo mengejar kwangsoo sambil memegang sesuatu di tangannya"yah..yah ni kenapa main lari2 ni"haha memegang kwangsoo..jaesuk pulak memegang jihyo"yah kwangsoo kenapa pakai mcm ni"tanya jongkook yg baru keluar dr dapur"haha oppa pegang kwangsoo..hyo nak pakai kan kwangsoo lipstick ni"jihyo menghampiri kwangsoo perlahan-lahan,kwangsoo menutup mulutnya

Haha,jaesuk,jongkook dan puan song menahan ketawa mereka,encik song menatap tajam jihyo"jihyo jelaskan kepada appa kenapa buat kwangsoo macam tu"encik song memandang jihyo dan memandang kwangsoo pulak,encik song jugk terpaksa menahan ketawanya apabila melihat penampilan kwangsoo"yelah jongkook oppa kan sruh hyo jadi perempuan,main permainan perempuan jadi hyo mainlah mekap2 dgn kwangsoo,hyo suruhlah kwangsoo jadi model"jelas jihyo,puan song mnghampiri anak perempuannya"hyo maksud jongkook oppa,hyo kenalah cari kawan perempuan,bergaul dengan mereka,bukannya main permainan perempuan dengan lelaki macam kwangsoo"kata puan song sambil mengusap rambut satu-satunya anak perempuan yg dia ada"taknak lah hyo main dgn perempuan,diorang tu semua lembik sikit2 nak nangis"kata jihyo kecil"maknanya omma pon lembiklah,hyo pon tak nak kawan dgn omma lah ni"puan song berbicara dgn suara yg sayu..jihyo sebersalah"omma jgn ckp mcm tu,omma lain omma polis..polis macam omma tak lembik..okok hyo cuba cari kwan perempuan,tp hyo x janji tau"kata jihyo..puan song terus tersenyum"tapi sebelum tu boleh tak hyo habiskan kerja hyo,hyo tak suka lah buat kerja separuh jalan,jom kwangsoo eyeshadow belum pakai lagi tu"jihyo memandang kwangsoo,kelam kabut kwangsoo berlari ke belakang jongkook"no..no..no,kwangsoo pergi tukar baju kau keluar dgn kitaorg pulak kau pon sama asyik berkepit je dgn jihyo"kata jongkook,kwangsoo mengangguk dan terus kebiliknya"hyo nak ikut"ujar jihyo teruja"hyo duduk rumah jaga appa dan omma,hari ni bagi kitaorg pulak luangkan masa ngn kwangsoo"jaesuk berkata dan terus berlalu ke biliknya utk bersiap.

"oppa2 semua tak guna..mulai hari ni hyo istiharkan perang dgn oppa2 semua,hyo takkan panggil oppa dah,hyo akan jd namja dan panggil oppa dgn panggilan hyung"jihyo menumbuk-numbuk patung arnab miliknya..pangg..hyo yg menangis tadi terus terdiam apabila mendengar bunyi tembakan dibawah perlahan-lahan dia membuka pintu dan merangkak menyorok di belakang sofa..alangkah terperanjatnya jihyo apabila melihat appa dan omma nya bermandi darah..puan song cepat2 menyuruh jihyo diam menggunakan ibu jarinya.."kau tau aku dah lama tunggu nak bunuh kau sebab kau lah aku masuk penjara,polis tak guna"penjahat tersebut menyepak-nyepak badan encik song,jihyo yg tak tahan melihat appanya terus keluar dr persembunyiannya,pistol disebelah omma nya dicapai"jgn buat appa hyo macam tu"penjahat trsebut terus memandang jihyo"wah..wah..wah ada penghuni lain"semakin penjahat itu menhampiri jihyo..jihyo berundur kebelakang"jgn dtg dekt kalau tak hyo tembak"suara jihyo jelas menggigil ketakutan.."hyo ahh lari"jerit encik song..bunyi tembakan dilepaskan terkena kaki penjahat tersebut"tak guna kau budak"belum sempat penjahat trsebut menghampiri jihyo,encik song menerkam penjahat tersebut..encik song ditikam oleh penjahat itu..selepas itu penjahat tersebut ingin menembak jihyo ttapi dihadang oleh puan song"jihyo ahh saranghea"kata puan song sebelum rebah"ommaa!!"jerit jihyo.."bodoh polis2 yg menyusahkan..kau tau budak disebabkan omma dan appa kau aku kena masuk penjara..shuhh jgn menangis budak aku akan hantar kau sekali ke syurga jumpa omma dan appa kau"sebelum penjahat itu melepaskan tembakan kepada jihyo..bunyi tembakan lain didengari..jihyo hanya melihat oppa2nya dan kwangsoo berlari kearahnya sebelum dia jatuh pengsan.

FLASHBACK END

DON'T MAKE ME ANGRY AND DON'T PLAY WITH ME!!Where stories live. Discover now