No P.O.V
"Korang!!!!" Jerit Shaqirah. Semua tutup telinga. Shaqirah berlari pantas Hingga di hadapan Farah,Syaf dan sofea. Semua memandang shaqirah.
"Wei..Kau dh buang tabiat ke jerit2 memalam buta nih??" Ujar Farah. Shaqirah menjeling.
"Nih..Aq dh dpt Rumah tuk kita" Kata Shaqirah sambil mengigit bibir.
Farah,Sofea dan syaf memandang Ke arah Phone shaqirah.
"Wahh..Besarnye rumah nih" Ujar Sofea
"Mesti mahal An" Ujar Syaf
"Takde hantu ke?" Ujar Farah"Pala hotok muh ado hantu.." Ujarku. Farah mencebik.. "rumah nih kita dapat beli dgn harga 500 jer.. murah kan.. Dh lh besar cntik pula tu" Ujar Shaqirah lagi.
"500 jer?? Murahnya..Entah2 Ada hantu kot" Sampuk lagi Farah. Semua memandangnya tajam.
"Kau nk kena sngt kacau hantu ke??" Soal Shaqirah tidak puas hati. Dri tdi hantu hantu hantu..nyampah lerh
"Takde la..Gurau gila" Ujar Farah. Shaqirah menjeling. "But..Knpe Murah sngt harga rumah ni?? " Ujar farah lgi. Dia memandang lama gambar rumah tersebut dgn begitu lama.
"Entahlh..Yg nih jek ada stok..Klau dh hbis kau nk duduk tepi jln ke?" Ujar Sofea.
"Stok2..Kau ingt nih brng ke? Nih Banglo weiii..Dh2..Kita melawat Rumah nih Esok..Sekali bwk brng2" Cadang Syaf.. semua mengangguk..
****
Setelah sampai di Kawasan banglo tersebut kami berdiri di luar smbil memandang pintu.
"Nih bukan rumah" ujar Sofea
"Nih istana" Ujar ShaqirahFarah membuka pintu utama..
"Fuyoo..Bersih siak..Dh ada perabot lahhhh" Ujar Syaf.
"Er..Tuan rumah kot yg bersihkan.." Ujar Farah"Knpe mcm seram sngt? Rumah nih ada 3 tingkat laa..Besar" Ujar Sofea.. "Jom Tngok Sekeliling" Ujar shaqirah. Kami pun melihat sekeliling.
Satu per satu bilik di buka. Bersih sungguh..Takde habuk pown..Rumah ni bru kemas ke?
Hingga kami di bilik yg terakhir. "Okey..aq buka pula" Cadang shaqirah. Dan membuka bilik tersebut
"Eh..Nih mcm bilik budak kecik jek...Barang2 kt sini pun.." Ujar Farah
Shaqirah berjalan menuju ke birai katil.
"Wahh..Ada patung.." Ujar shaqirah. Semua datang ke arahnya
"Nih mcm annabelle jek" Ujar Farah..semua memandangnya tajam..."mna ada Annabelle..Tu cerita jelahhh.." Ujar syaf
"Wei..Dia ada kesah tersendiri about annabelle tu..Tpi rupa dorng mcm sama jer" Ujar Sofea
"Ishh, Jgn merepek..Kita letak patung ni kt ruang tamu kt sofa panjang tu..Nak?" Cadang Shaqirah
Semua mengangguk..
«««««««««««««»»»»»»»»»»»»
Farah's Pov"Waaaa...Comelnye Baju nie" Kata Farah perlahan sambil menyelak yelak Majalah wanita itu.
"Wei Farah..Kt dpur takde pape arh..Gi lh beli Mkn" Kata Sofea di tepinya menonton tv
"Banyak Cantik mak kau..Beli lh sendiri..Apasal aq pula..aq nk tngok majalah nih..kau tngok tv gi lh beli" Blsku..
"Aduhai..Budak dua ekor tuh tngh tido kt ats..xkn aq gi seorang...dh mlm kot" Ujar Sofea.. aq mengeluh, "ishh kau nih..Naik lh Kereta..Kn cpt? Restoran bukn jauh pun..jgnlh jln kaki" Kataku.. "Nk berlagak kurus konon..Puih...Baik aq gi karok naik kete" blsku lgi..
Sofea mencebik..dan beredar membeli makanan..
Dlm 2,3 minit aq memandang Patung yang serupa dgn annabelle nih dgn lama.
'Kenapa patung ni mcm bergerak arh??' Bisik di hti. Aq mengalihkan pandanganku ke majalan semula..
Tkut2 dia pandang aq pula..naik hantu kau jp lgi kang..
Dlm beberapa minit lgi aq memandang patung itu semula..Last2 aq campak majalah ni kt ptung tu dan naik tangga untuk ke bilik..
****
"Weiii Bangun..Kenapa kau tido kt sofa??" Kata Sofea mengejutku. "Err..Bila masa pula aq tido? Aq tngh tngok majalah laa" kataku sambil amai2"Pala bana kau tngok mjalah..majalah tngok kau adalah" Ujar Sofea.. aq membuka mata sikit demi sedikit.
'Bila masa pula aq tido luar nie?' Aq bangun dan terus ke posisi duduk
"Kau x kejut aq? Smlm?" Ujarku. "Nk suruh aq kejut sape kt sini? Patung tu? Kelibat kau pown xda kt sofa nie mlm tdi..Aq turun jek kt tido kt sini..sambil majalah kt muka ha" Ujar sofea panjang
Aq berfikir sejenak.."pahal kau nih?" Ujar sofea lagi. "Aq skit kepala arh.. enth nape" Ujarku sambil mengurut2 dahiku..
"Dua ekor lgi mna?" Kataku "Sana..Dpur sana..tunggu kita..jom lh mkn" kata sofea. Aq mengangguk..
Mls mahu fikirkan psl semalam
Aku menuju ke dapur. "Amboii..kejut farah tido ke ataupun kejut Patung tido?..Lmbt bebeno" Perli Shaqirah
Sofea menjeling..
Kami pun duduk di meja makan untuk dijamu selera..
"Nape tido luar farah? Kn ada bilik" Kata Shaqirah.. "er..Aq berjalan sambil tido" jwpku selamba
"Pufrhh" tersembur nasi Kt dlm mulut Syaf. Shaqirah menepuk2 belakang syaf
"Pahal kau nie tersedak" ujar sofea.. "selama nih aq tau kau tido..tido mati x bergerak walau seinci un...semalam jln smbil tido?" Haha" ujar syaf smbil meneguk air.
Aku tersengih sajaaa...
YOU ARE READING
AnnaBelle (Malay FF)
HorrorAq dan kawan2ku berpindah ke sebuah Rumah yang agak besar seperti istana. tpi rumah ini Macam lama ditinggalkan. tpi kami berempat tidak berfikir Negetif Tidak Lama kemudian. Kejadian aneh mula berlaku diantara Kami berempat