2 • flyttekasser flyttekasser

48 0 0
                                    

Maggie's perspektiv
Jeg vågner og håbede på at se min smukke kærestes ansigt, men jeg kan ikke fatte det. Han er væk, han har efterladt en seddel. 

Jeg gik da dine forældre kom hjem, jeg kommer hen til dig senere.
                                           -Lucas

Jeg smiler og falder over en bunke, sammenfoldede flyttekasser. Nåårh jo, det sker jo stadig væk.
Jeg tager noget tøj fra mit skab med nedenunder, toilettet ovenpå er næsten lige gået i stykker. Men vi flytter jo. Thumbs up!!! Jeg tager en småkage fra krukken og går videre, min far ser underligt på mig. Hans ene øjenbryn er hævet mere end det andet, jeg smiler med min mund fuld af kager, da jeg lige tog et par ekstra. Efter jeg har gjordt mig klar, joiner jeg de andre i stuen, min lillebror sidder med sin iPad. Mine forældre samler nogle kasser, jeg hjælper dem og pakker nogle ting ned.
Vi skal køre den sidste tur cirka klokken 17.00, de fleste af vores ting er allerede dernede. Fx så står vores værelser klar, der er også senge dernede, så vi lader vores nuværende blive her til næste ejer.

14.45

Mig og Rasmus, min lillebror, blev sent ned til bageren, vi skulle hente kagen som vi skulle have til kaffe. Og det er altså kun fordi det er lørdag, det for vi ikke så tit i hverdagen, mine forældre er sundhedsfreaks. Men jeg tror de bløder op lige for tiden.
Vi køber fire spandauere, dem kan jeg altid spise. Morgen, middag og aften. (True story) Damen bag disken ser meget anspændt ud, så jeg ligger en 10'er ekstra, på disken for drikke penge, også selvom hun ikke skulle have haft dem.

Huset er fuldstændigt tomt, undtagen de skabe i køkkenet og så sengene i soveværelserne. Mine forældre lyder lettede over vi skal flytte. Jeg havde aldrig troet de ville flytte væk, og især ikke hen til det sted som de nu har valgt. Midt i vores familie tid, bankes der på døren. Lucas!!!! Det havde jeg lyst til at råbe, men der går grænsen vidst for så underlig jeg må være. Hans ser helt smadret ud, han har noget rødt på overlæben. "Er det læbestift?!" Spørg jeg "nej, jeg fik jordbær marmelade før jeg kom." Siger han og smiler akavet, jeg nikker langsomt for at prøve på at følge med. Jeg hægter mine arme fast om hans nakke, imens hans hænder kun småligt hænger rundt om mine hofter. Det er en virkeligt dårlig følelse. "Hvornår kører i?" Spørg han "klokken fem" "er i så færdige?!" Vi har bevæget os lidt ind i det tomme bryggers. "Nej?" "Jamen så vil jeg da ikke holde på dig" han går ud af døren igen, og løber da han når til gruset. Jeg står tilbage i døren, Øøh av, ikke engang et farvel. God kæreste. Mén jeg elsker ham alligevel, han har nok bare travlt.

Mig og min far står ved siden af hindanden, i åbningen af bagage rummet. Jeg sætter den sidste kasse ind. 'Maggie's pynt' dvs. alle mine lysestager, små skulpturer af Eiffeltårnet, alle mine lyskæder.
Sådan nogle ting, helt nederst ligger der fx en helt masse af mine citat boards, og billeder af Paris.
Jeg smækker døren og sætter mig godt tilrette, jeg starter med det samme min musik, alt for at undgå small talk. Jeg ser ud af vinduet da vi først kører forbi, købmanden, fodboldbanen og til sidst skolen. Alle de steder jeg har mine bedste minder herfra. Jeg har aldrig rigtigt taget mig af mine venner, men jeg holder sku af dem. Det siger jeg ikke så tit. Husk på det!!!

 Husk på det!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

21.56

"Godmorgen..eller godnat, vi er hjemme." Siger min mor spændt, jeg håbede lidt på at se det gamle igen. Men det her er helt anerledes. Det er et kæmpe hus, og mede af vejen og på den anden side, bliver de enten større, eller er samme størrelse. Jeg ser fascineret rundt, Okayy??
Vi bærer de små ting ind først, tasker med tøj, toilettasker, nogle lommelygter, for lyset virker åbenbart ikke. Jeg kan høre noget musik, der er oplyst i huset ved siden af os. Er der fest?? Ej et godt indtryk, jeg har fået. Jeg kan nemlig se en kaste op i vedkommende, der ejer husets postkasse. Og et par kærester der rå snaver henne ved ende gavlen.
Lækkert!!!

Så Øømh jeg kan ikke rigtigt se mit værelse sådan fuldt belyst, men der er den her kæmpe vindueskarm. Der er nogle puder hele vejen rundt i den, jeg kommer helt sikkert til at sidde der mange timer om ugen...

Im the fuck boys night plansWhere stories live. Discover now