#المتشردة
كان طاءف فى سيارته فراها من بعيد توقف قليلا ليرى إن كانت ستدخل ام ستتراجع...وكانت واقفه تانب نفسها بشده فهى حرمت من اهلها وهى صغيرة وأصبحت من فتايات الشوارع ولكنها قررت أن تعلم ما يريده اولا وبعدها تقرر ماذا ستفعل؟
اخيرا قررت الدخول ولكن الحراس منعوها نظرا لارتداءها ثياب قديمه وحذاء مهرتل........
_______________________
غزل ع فكره البيه بتاعكم هو اللى عاوزنى مش انا اطلبوه وهتعرفوا والا همشى وانتم المسؤولين.....
الحارس ١ اسمعينى كويس امشى الباشا لو شاف واحده زيك ممكن يبعتك السجن......
غزل بعصبية ليه سرقت منه محفظه ولا ايه مش عارفه شايفين نفسكم ليه كده......
( ملحوظه غزل عاشت فى الشارع طبعيى أسلوبها يكون بيءى مش متحضر فى كلامها وتصرفاتها )
الحارس ٢ يا بنتى امشى أو صدقينى هطلب الشرطه.....
_____________________
لتجلس أمامهم وتنظر لهم بكره وكان يتابع حديثها معهم وأبدى إعجابه بأسلوبها الجديد عليه نوعا ما هو دائما يتعامل مع الطبقات العليا ونادرا المتوسطه ولكن الان سيتعامل مع فتاه اقل انحدارا....اقترب منهم فوقفت له فى البداية تعمد نسيانها ليرى كيف ستتعامل معه......
______________________
طاءف انتى مين وازاى تقعدى قدام الشركه كده وانتم يا....... انا مش منبه أن ملاقيش زباله هنا........
الحارس ١ يا باشا من وقت موصلت وهى مصممه تدخل تقابلهم وهددناها بالبوليس ومفيش فايده......
طاءف ارموها بره ولو الموقف اتكرر وقتها هتدفعوا التمن فهمتوا يلا خرجوها........
""""""_________________
وعندما بدأوا بالاقتراب منها بدأت بالصراخ واقسمت انها لن تترك حقها ابتعدت عنهم واتجهت للخارج ولكنها قررت انها ستورط طاءف لكى تجعله يتوسل لها اتجهت لقسم الشرطه بعد أن بدلت ثيابها بثياب مقطعه وبدأت بالبكاء وادعت ع طاءف باغتصابها وقرر الضابط استدعاء طاءف لاستجوابه فى التهمه الموجهه إليه.............
___________________________
فى أحد القصور ذات الطابع الاثرى القديم فى أحد الغرف نجد شاب بملامح كلاسيكيه بلحية قصيره يرتدى جاكيته لتدلف إليه شقيقته الصغرى روفان لكى تراه قبل ذهابه لشركته....روفان فتاه جميله بملامح شرقيه ذات شعر قصير وقامه متوسطه.....
________________"""""""___________
روفان صباح الخير يا ابيه مش هتفطر معانا ولا ايه....
ليتجه إليها ويقبل راسها بعد انا قام برش عطره الخاص وارتدى ساعته......
حمزه روفى حبيبتى اطمنى هفطر معاكم بس اعترفى ايه سبب التوتر اللى شايفه ده.....
روفان وهى تمسك يدها بعضها البعض ابيه بليز فى رحله شرم مع الجامعه اسبوع ممكن توافق......
حمزه وبدى ع وجهه القلق اقترب منها روفى انتى عارفه أن طلبك هرفضه ولو وافقت ماما مستحيل توافق صح ولا لا.......
روفان بحزن طيب ليه ممكن افهم اصحابى كلهم .....
ليضع يده ع فمها ويمنعها من الحديث
حمزه روفان الموضوع انتهى قلت لا يعنى لا.....
__________________________
لتتجه لوالدتها وتقبل راسها وتجلس ع الكرسى المجاور لها ولاحظت حزنها.....
( أسرة حمزه...
اسينات والدة حمزه عاشت لأولادها بعدما قام زوجها بأخذ ابنها شقيق حمزه وسافر للخارج وسط معارضتها ولكنه ترك لها حمزه ووقتها كانت حامل بطفلها الثالث تعرضت للاصابه وتجلس ع كرسى بسبب حزنها ع فراق ابنها من اسره أرستقراطية....
روفان شقيقة حمزه الصغيره ١٩ عاما وتدرس السياسية والإدارة ......)
_________________________
اسينات مالك زعلانه ليه احكى.....
ليدلف حمزه ويقبل راسها وتجلس ع الكرسى المجاور
حمزه مفيش يا امى استعدوا بعد امتحانات روفان هنقضى إجازة نص السنه فى طابا......
لتقف وتصرخ عاليا عاااااااااااااا بجد انا مش مصدقه ....
اسينات نفسى افهم سر العلاقه بينكم ايه نازله زعلانه فى لحظه فرحت وبقت مبسوطه......
حمزه مفيش يا امى كانت عاوزه تطلع رحله فرفضت....
اسينات ربنا يخليك لنا يا حبيبي.....
حمزه ويخليكى يا ست الكل همشى بقى اتاخرت اوى....
اسينات حمزه مفيش اخبار عن اخوك لسه....
حمزه لا يا امى بس بدور واوعدك هرجعه قريب....
______________________
فى شركة طاءف فوجىء بالشرطه تطلب التحقيق معه وذهب معهم ولكنه صدم حينما علم الاتهام وعندما رأى غزل حاول التعدى عليها فامر الشرطى بايداع طاءف فى السجن .......يتبع
أنت تقرأ
المتشرده
Romanceعندما نعيش حياتنا فى الم مستمر وتاتى لنا بفرح ولكننا نعلم أن هذا الفرح سينتهى فى أحد الأيام ستقص الايام حكايتنا تلك انا تلك المتشردة التى اقسمت أن أخذ قصصاصى منهم جميعا.... #المتشرده