Keamanan di growtania(Nama untuk menggantikan bumi)tidak tergugat,kehancuran tidak berlaku manakala kesejahteraan sedang melanda bumi.
Bagi setiap manusia hanya berfikir bahawa ianya mungkin disebabkan kegelapan telah kalah dan tidak akan bangkit lagi setelah peperangan 7000 tahun lalu tetapi mereka silap.
Seseorang sedang bertungkus lumus untuk mengekalkan keamanan di Daily Dungeon.Ramai yang menyangka bahawa Daily Dungeon merupakan sebuah dunia game realiti maya tetapi mereka tersilap lagi Daily Dungeon merupakan dunia yang bernama fasel iaitu dunia yang menyimpan senjata pemusnah dunia iaitu destroyer core yang di sembunyikan di chapter 100.Pereka permainan itu hanya mereka stage 0-20 selepas itu kesilapan sering berlaku ramai yang menyangkah itu adalah stage 21 tetapi ianya merupakan permulaan dunia.
Kebaikan dan kegelapan sedang bertarung.Kebaikan sedang mempertahankan manakala kejahatan sedang memusnahkan dunia.
******************
GROUM....
GROUM....
GROUM....
Langit kelihatan mendung seperti menandakan sesuatu yang amat teruk akan berlaku manakala di bahagian bawah pula kelihatan sebuah menara jam yang amat tinggi.
Ding..dong
Ding..dong
Menara jam itu berbunyi apabila jarumnya menunjukkan angka dua belas tengah malam.
Sesuatu mula muncul dari permukaan tanah setelah tamat bunyi lonceng menara jam itu.Beribu demon muncul dari permukaan tanah dangan wajah bengis melihat ke arah puncak menara jam itu dengan tajam seolah olah melihat musuh sejati bakal menghancurkan mereka.Terdapat pelbagai saiz raksasa ada yang normal ada juga yang tidak mempunyai anggota badan yang lengkap dan mereka bersenjatakan pedang dan pemanah manakala pandangan tajam di puncak menara yang dipandang seperti musuh sejati yang bakal menghancurkan mereka adalah seorang remaja lelaki yang sedang menggosok belakang lehernya,remaja itu berpakaian jaket berwarna hitam dan berseluar jeans berwarna hitam lusuh.
"Memang tak faham maksud menyerah kalah makhluk makhluk lembab lagikan tak berakal ni,dah seminggu aku kena hadap muka demon yang hodoh lagikan jelik,so nampak nya aku memang kena cari dan hapuskan ketua mereka"kata remaja lelaki itu dengan naa geram.
BOOM!
Kilat menyembar permukaan tanah kesemua demon mula sedia sepertinya mahu menyerang remaja itu.
"Guardian.....The....D.D....Of......Sazime.....Kai......Kill Kai Sazime The Guardian Of D.D!"teriak salah satu demon itu yang mungkin merupakan ketua kepada kesemua demon demon tersebut.
Kesemua demon mula laju berlari mengalahkan atlet,yang lambat akan dipijak yang cepat terus berlari sambil melanggar demon demon yang lain seperti tidak kesah tentang keadaan demon lain kerana mahu membunuh remaja lelaki itu atau dikenali sebagai Kai Sazime.Riak muka Kai berubah kepada serius tetapi tenang,dia menguatkan aura milik nya.
Ratusan demon bertukar menjadi abu kerana tidak dapat menahan impak aura Kai yang amat tinggi manakala yang masih ada meneruskan langkah.
"Aku akan bunuh korang semua kerana mengganggu dunia ini" kata Kai.
"Diamont of weapon show your self to me"kata Kai separa berbisik.
Terdapat tujuh diamond of weapon dengan warna yang tersendiri muncul mengelilingi diri Kai.
"Red diamond i choose you"kata Kai lagi.
Apabila tangan Kai memegang Red Diamond cahaya merah menyebelungi dirinya apabila cahaya itu sudah tidak kelihatan satu katana bersaiz sederhana besar terletak di tapak tangannya.
PHIUS....
PHIUS....
PHIUSS..
Ratusan panah menuju ke arah Kai,ratusan panah itu telah dipanah oleh demon demon.
Kai tersenyum lalu melibaskan pedang nya membentuk X kearah ratusan panah,ratusan panah itu hancur menjadi debu kerana terbakar.Selepas melibas pedangnya membentuk X kearah ratusan panah itu dia meluru ke arah ribuan demon yang masih hidup.
Dia membunuh ratusan demon dengan memenggal kepala demon dengan sekali libasan pedangnya.Pergerakan nya bertambah laju apabila pedang nya tercalit darah.
GRAOUWH!
Tiba tiba demon yang telah dibunuh bergumpul dan menjadi satu,demon demon itu telah bertukar menjadi abnormal demon.
"Game on"Kata kai sendiri.
Berpuluh puluh abnormal demon sudah terbentuk.Salah satu daripada abnormal demon itu mahu membunuh Kai dengan membelah dua badan Kai menggunakan abnormal sword,Ya pedang yang digunakan oleh demon bukanlah pedang biasa pedang itu merupakan gabungan darah mereka.
Kai mengelak dari terkena serangan abnormal demon itu.Dia berundur buat seketika lalu barkata sesuatu.
"Tak guna punya raksasa gemuk kau ingat kau je ke ada pedang darah,meh sini aku tunjukkan kehebatan pedang darah milik aku"
"Red diamond change,first core i call you The Bloody Core show your self"kata Kai.
Red diamond hilang lalu kelihatan satu core berbentuk seperti batu apabila Kai memegang core itu,muncul sebuah samurau berwarna darah manakala pakaian Kai pula berubah menjadi perisai pahlalawan samurai berwarna darah juga.
"Blood lock on"kata Kai.
GROUGH!
GRAUG!
GRAUGH!
Ribuan demon itu berhenti bergerak kemudian mereka berteriak kesakitan seperti ada sesuatu yang ingin keluar dari badan mereka.
"All out"kata Kai seraya melibaskan pedangnya keatas.
Darah hitam keluar dari atas kepala ribuan demon termaksud abnormal demon,darah hitam yang telah keluar dari kepala mereka seperti air pancut darah.Darah Hitam itu turun seperti hujan membasahi tanah growtania.
"Dark Blood Rain"kata kai sendiri"
"change normal mode"kata kai.
Semua peralatan yang Kai pakai hilang lalu bertukar menjadi baju asalnya,setelah itu dia menggunakan teleport lalu tiba di hadapan sebuah pokok setinggi lapan kaki.
Dia berjalan kearah pokok itu lalu memegangnya sambil berkata
"Please help me.Call all my friend,i need them to fight King Kaganami"kata Kai.
Pokok itu Bercahaya keemasan lalu memancarkan cahaya yang amat terang ke langit.
***********
So Ini adalah first story rekaan sayaSila baca dan vote jikalau suka .
Aku berani membuat cerita ini dari salah satu pengguna kat sini iaitu
@sakura_hiroshi
Dengan novelnya game-im blank.
Berdasarkan pemerhatian saya cerita itu ada unsur anime ,jadi saya memmberanikan diri mengikut jejak langkahnya.
Thank you cik sakura you my hero.
So itu sahaja jemput baca dan vote kalau suka.
YOU ARE READING
The Guardian Of D.D
Science FictionKai sazime merupakan seorang remaja miskin yang bersekolah di akedemi choiru,dia terpaksa bakerja part time untuk meneruskan hidupnya,isnin sampai khamis dia akan bersekolah manakala jumaat hinggah ahad akan berkerja,pada waktu malam pulak dia akan...