6.mayıs.1972

25 3 1
                                    

6 mayıs sabahıydı yıl 1972 üzüntümden saatı unutmuştum. Bahardı , güzel hava vardı...Kuşların sesi insanın ruhunu aydınlatıyordu.Ama içimde büyük bir hüzün vardı.Çünki bugün 3 genç fidan, idam edilmek için parmaklıklar ardında kaderlerinin onlara neler getireceğini bekliyorlardı.
Ve işte.... 3 genç fidan..... Önde gelen uzun boyluydu hafif bıyıklı idam kaftanını giymemişti sanki idama değilde bir bahçeye çıkarmış gibi üstünde yeşil renkli parkası ve giyebileceği en şık giysileri vardı . Şık dediysem öylede değil o kadarda zengin değildi. Zaten 3 gencimiz halkın içinden , işçi , emekçi gençlerdi.Başlarının üstünü kestiren caniler onları idam sehpasına getirdiler . Önce parkalı genci değil iki arkadaşını yol yoldaşlarını infaz ettiler , ettilerki , arkadaşlarını kaybetmenin acısını yaşatsınlar . zavallı genç devrimciler 2 dakikada artık son nefeslerini vermişlerdi . Gururu , onuru kırılmaya çalışılan aslan parçası , dolu gözlerini ona ümit besleyen binlerce gencin başını eğmemek için göğe dikti başını kaldırdı yüksek ufuklara bakarak haykırdı : "Biz varlığımızı Türkiyenin tam bağımsızlığına armağan etmiş bulunuyoruz ! Yaşasın sosyalizm ! kahrolsun faşizm ! kahrolsun emperyalizm ! "
Bunları demişti en son yiğit aslan.... Onlar bir denizin suyunu kurutabilirlerdi ancak kuruttukları onlara dalgalar olarak geri döner ...
İpi geçirdiler genç devrimcinin boynuna öyle bir gururla bakıyordu ki , bana , etraftakilara şaşırmıştım.... İnsan idama giderken bu kadarmı soğukkanlı ve gururlu olur? ..
Ve o an ayağının altındaki tabureye indirdiler tekmeyi sanki.... sanki kalbime vurdular o tekmeyi .. Ancak... Ancak ölmüyordu 3 dakika sonra genç adam hâlâ ipte can çekişiyordu .. "brakın kalsın 15 dakkaya canını teslim eder " deyip öylece braktılar . Yarım saat geçti döndüler genç adam hâlâ nefes almaya çalışıyor hâlâ kalbi küt küt atıyor ... böyle tutunmuştu hayata , böyle veriyordu son mücadelesini  , son direnişini . Bir 20 dakika daha braktılar baktılar hâlâ kalbi atıyor.. ve o an.... tam ipe asılmasından 51 dakika sonra.. Nefesi kesildi .. vucudu bembeyaz kaskatı kesildi genç adamın ... 51 dakika süren yaşam mücadelesi , hayatta kalma direnişi, son bulmuştu.. Geriye bir tek yeşil parkası ve idam hükmü yazan kağıdı kalmıştı Denizin .... DENİZ GEZMİŞİN.........

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 13, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Parka Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin