Setelah habis waktu sekolah,Amira terus merebahkan diri di atas katilnya.Baju basahnya juga sudah kering sedikit.
"Kenapalah mamat tu jahat sangat?Apa yg aku buat kat dia sampai sebegini teruk dia buli aku?" Ujar Amira di dlm hati.
Titt...titt......
Fatihah yg call.
Tiha:Assalamualaikum!
Mira:Waalaikumsalam.
Tiha:Mira,awak ok tak ni?Alah,awak x payah lah fikir sangat pasal si mamat pembuli jahat tu.Hah,apa kata kita keluar jap?Lepak² ke.Lagipun hari ni kita x sekolah agama.
Mira:X nak lah.Kita penat.
Tiha:X nak?Betul ni?
Mira:Ish,betul la.
Amira tanpa berkata apa² terus mematikan talian dan mencampak phone nya.
Amira bangun mencapai tuala dan menuju ke bilik air.Setelah selesai,dia mengambil air sembahyang dan kemudian solat zuhur.Setelah solat,tanpa makan tngh hari,dia terus tertidur kepenatan.
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
Di rumah Daniel...
Daniel terkenang balik semua apa yg dilakukan pada Amira.
Dia x tahu,setiap kali jumpa Amira je,mesti rasa nak kacau dia.
"Daniel,kau dah mula suka dia ke?" Ujarnya di dlm hati.Kadang²,dia mmng teringin melutut nak minta maaf,tapi sebab ego nya yg tinggi,dibatalkan hasratnya.
Dia termenung lagi.
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
Pada pagi yg terang benderang itu,Amira sedang bersarapan benjo(roti,telur&sos)bersama teh'o feveretnya.
"Amira,sekolah ok?" Soal Puan Shahirah,ibu Amira.
"Ok je ibu." Jawab Amira sambil meneguk air teh'o.
"Ok je?Betul ke ok?Mcm x ok je?" Soal Puan Shahirah bertalu-talu.
"Ye lah ibu.Ok je.Tapikan,cikgu² kat sana bukan main lagi garangnya!Takut Mira!"
Amira sengaja membuat suara ceria supaya ibunya x lagi bertanya itu ini.Penat nk jawab.
"Bagus lah kalau mcm tu.Cikgu garang mmng bagus." Puan Shahirah mengangguk apabila melihat respons yg baik oleh anak dara yg sorang ni.
Amira mengeluh di dlm hati.Dia merenung jam.Sudah pukul 7.05 minit pagi.Bas kat luar pun dah hon.
"Eh ibu,bas dah sampai.Amira nak pergi sekolah dulu.Assalamualaikum." Amira menyalami tangan ibunya.
"Waalaikumsalam.Belajar elok²,jgn melawan cakap cikgu."Pesan Puan Shahirah.
" Ok ibu!"
V
OTE!👇👇👇
YOU ARE READING
Beri Aku cintamu
ActionPlease read dis story to know more about dis!And don't forget to vote!Kalau korng baik hati,follow lah kita,ZanaLicia 25!