Hair Pins?

167 24 28
                                    

Di Jepun,

Fatin berjalan pulang dari sekolah dengan buku manga, Fairy Tail kegemarannya.

Langit yang semakin senja terlihat indah dan sangat cantik. Fatin berjalan tanpa peduli sekeliling nya, ia terlalu asyik dengan buku hingga tidak perasan akan kehadiran wanita berhood.

Dam!

Fatin terlanggar wanita itu. Gadis 16 tahun itu merasakan sakit saat terlanggar tembok di belakangnya.

"Ma-ma-maaf" ujar Fatin.

Ia melihat sekeliling tapi tiada sesiapa. Mata hitam nya pun melihat ke arah Pin kristal yang cantik di tanah.

"Pin? Mungkin orang terlanggar aku tadi punya" bisik Fatin.

Ia pun mengambil pin itu dan cahaya terang datang dari pin dan...

Poof!

Fatin menghilang sekan-akan tiada sesiapa pun di lorong itu.

×××××

Di London,

"Mia?! Kamu keluar sekarang! Dah tiga minggu berkurung dalam bilik!" Seru suara wanita marah.

Sementara itu di dalam bilik yang gelap, Mia sedang menonton anime sambil memakan Popcorn.

"Cepat Yuu selamat kan Mika" ujarnya.

Mia mengabaikan dunia luar untuk maraton Owari No Seraph sejak 1 minggu lalu.

Dan sekolah? Hah! Mia home schooling dengan guru yang di bayar ibu bapa nya.

Lagu penutup bagi episode akhir cerita itu di keluarkan. Mia tersenyum gembira dan bangun, ia membuka lampu dan melihat biliknya yang bersepah.

"Macam sarang tikus" ujar Mia menghembus nafas penat.

Gadis itu pun berjalan dan melihat pin kristal yang berada di atas alat kawalan TV.

"Pin? Milik ibu ke?" Gumam Mia mengambil Pin itu dan ia pun menghilang dari dalam bilik.

×××××

Di New York,

Mary berada di dapur memasak makan malam untuk dirinya seorang. Ia memasang lagu opening bagi anime love Chunibiyo and other delusion.

"(Let's look for Sparkling Daydream)

Shibaraku mitsume atte kara 
Sorasu made ni nani wo kangaeteta no? 
...Ki ni naru

Kuchibiru togaraseta watashi wo mite 
"Doushita no?" tte 
Kiite kuru no matte miru no

Gomakashita ato no hitorigoto wa 
Hazukashii kara 
Kikanaide kureru?"

Nyanian lembut terdengar dari Mary. Gadis 16 tahun itu menyiapkan makan malam nya dan berjalan ke arah pemain MP3 di atas kaunter.

"Pin?" Ujarnya mengambil pin itu dan ia juga menghilang tanpa meninggalkan jejak.

×××××

Kyra dan Jenne berada di Anime Cosplay Festival. Mereka.. well~Kyra tidak memakai cosplay tapi Jenne memakai salah satu watak anime wanita.

"Jenne. Boleh kita pergi sekarang?" Tanya Kyra dingin.

"Nuuh! Mari kita main Claw Machine?!" Seru Jenne teruja.

Kyra hanya mampu neralih di seret oleh Jenne ke Arcade permainan di Festival itu.

30 Minit kemudian.

Jenne mengembungkan pipinya saat yang mendapat hadiah hanya lah Kyra. Ia melihat Kyra yang sangat pakar dalam permaian Claw Machine itu.

"Kenapa?" Tanya Kyra yang masih sibuk mengambil hadiah misteri dari Claw Machine itu.

"Mou~~Kyra~~tak adil, kau dapat banyak hadiah. Dan aku cuma dapat patung Pikachu je~" keluh Jenne sedih.

Kyra menghela nafas dan membuka hadia, ia memberi salah satu pin di dalam kotak itu kepada Jenne.

"Nah!" Ujar Kyra.

Jenne bersorak dan mengambil pin itu dengan gembira.

Mereka berdua juga menghilang bersama hadiah yang di menangi Kyra.

×××××

Di China,

"Asya? Kau nak join kami pergi Cafe?" Tanya salah satu rakan sekelas Asya.

Gadis bertubuh kecil itu menoleh ke arah rakan-rakannya dan tersenyum polos.

"Iie (Tidak or Tak), hari ini kelab Anime Tea Time akan buat masakan baru bertemakan Snow White with The Red Hair" tolak Asya lembut.

Asya oun berjalan pergi tapi ia masih boleh mendengar bisikan oleh rakan sekelasnya itu.

"Dia terlalu obses dengan Anime. Apa guna kalau banyak fans" bisik salah satu rakan sekelasnya.

Asya menghembus nafas pelan dan terus berjalan. Ia melihat langit menjadi gelap.

Thup!

"Auw!"

Asya memegang kepalanya yang terkena pin kristal. Pin itu jatuh ke lantai, gadis bertubuh kecil itu menunduk dan mengambil pin itu.

Asya juga menghilang dari lobby sekolahnya.

×××××

Di Paris,

Para pelajar lelaki sekolah Marina atau lebih dikenali sebagai Ina memberi lalu supaya gadis itu lalu.

"Apa tengok-tengok?!" Marah Ina kepada pelajar lain.

Semua berhambur pergi seperti di kejar harimau. Ina mengambil telefon dengan wallpaper Hirokawa Kunihiro.

'Mereka takut dengan aku... kenapa aku garang sangat ke?' Fikir Ina sedih.

Dia pun berjalan menuju bangunan mewah sekolah. Ia melihat sesuatu bersinar di rumput dan mengambilnya.

"Pin?"

Ia pun menghilang dari sana seperti 6 gadis lain.

×××××

Seorang wanita misteri tersenyum manis ke arah bola kristal yang menunjukkan tujuh gadis yang menghilang pada waktu sama itu.

"Permaisuri? Kenapa anda menghantar merek ke Zellious?" Tanya makhluk kerdil di samping wanita itu.

"Kerana dunia mereka... tidak menerima mereka... dan kerana mereka... memasang senyuman palsu" ujar permaisuri itu.

TBC

Maaf ya tentang penulisan yang teruk, Akemi naik kereta sekarang dan rasa loya... juga pening... harap kalian suka!

Marry with Us! (Slow Update)Where stories live. Discover now