Cselekmény

255 8 6
                                    


A történet egy kitalált világban, egy Amestris nevű országban játszódik, melynek technológiai fejlettsége az automalieket (lásd később) leszámítva a mi világunk 1900-as évekbeli Angliájának felel meg, a beszélt/írott nyelv is angol. Amestrist katonai diktatúra irányítja, a vezetője King Bradley, a Führer. Az Állami alkimisták, amint az az elnevezésből kikövetkeztethető, közvetlenül az államnak teljesítenek szolgálatot, a hadsereg vérebeinek is nevezik őket. Hezitálás nélkül követniük kell a kapott parancsot.

Ebben a világban az alkímia úgymond hétköznapi, megszokott dolognak számít, bár nem olyan formában, mint ahogy nálunk létezett

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ebben a világban az alkímia úgymond hétköznapi, megszokott dolognak számít, bár nem olyan formában, mint ahogy nálunk létezett. Az alkimisták transzmutációs körök segítségével vizsgálják meg, szedik alkotóelemeire, majd alakítják más formába dolgokat. Adott mennyiségű anyagból csak ugyanannyi keletkezhet: ez az Egyenértékűség elve. Az Egyenértékűség elvéből következik, hogy nem kaphatunk semmit sem anélkül, hogy valamit fel ne áldoznánk érte cserébe - kivéve, ha az ember birtokában van a Bölcsek Kövének. Ennek a kőnek a segítségével ugyanis (elméletileg) áthágható az Egyenértékűség elve. Az alkímiában tabunak számít a humán transzmutáció, vagyis az emberkísérlet - amikor a későbbiekben humán transzmutációt emlegetek, akkor a holtak "feltámasztására" gondolok.

A történet középpontjában egy testvérpár áll. Edward és Alphonse Elric a Bölcsek Köve után kutatnak, hogy visszaszerezzék azt, amit elvesztettek, és közben számtalan életveszélyes kalandba keverednek.

Edward tehetsége az alkímia terén már gyerekkorában megmutatkozik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Edward tehetsége az alkímia terén már gyerekkorában megmutatkozik. Miután apjuk (Hohenheim) elhagyja a családot, a testvérek az ő könyveiből ismerkednek meg az alkímiával, és egyre bonyolultabb transzmutációkkal próbálkoznak, elsősorban azért, hogy örömet szerezzenek édesanyjuknak. Trisha Elric egy gyors lefolyású betegség következtében azonban sajnos meghal, a fiúk pedig elhatározzák, hogy visszahozzák őt (ekkor Edward tíz éves, Alphonse körülbelül egy évvel fiatalabb nála). A gyerekek, mivel önállóan nem boldogulnak, Izumi Curtis tanítványául szegődnek, majd később visszatérnek Resemboolba, a szülőfalujukba, és végrehajtják a sikertelen humán transzmutációt. Edward elveszíti a bal lábát, Alphonse meg az egész testét; Ednek viszont annyit legalább sikerül elérnie, hogy a jobb karjáért cserébe visszahozza az öccse lelkét a Kapuból, és egy páncélhoz kapcsolja. Edward az elvesztett végtagjai helyett automaileket kap (az automailek a test idegrendszeréhez kapcsolódó, bonyolult szerkezetű fémprotézisek), Alphonse pedig kénytelen páncélhoz csatolt lélekként létezni. Nem éhes, nem szomjas, nem fárad el, aludni sem tud, ám mindaddig meg sem halhat, amíg a vérrel rajzolt lélekpecsétje sértetlen. A fiúk a Bölcsek Köve segítségével szeretnék visszaszerezni Al testét, valamint Ed végtagjait, ezért Ed elhatározza, Állami alkimistának áll, hogy hozzáférhessen mindahhoz a tudáshoz, ami a hétköznapi emberek számára elérhetetlen. Ő a legfiatalabb alkimista, akinek sikerül letennie a vizsgát - mindössze tizenkét éves ekkor -, és a Führertől az Acél alkimista elnevezést kapja. A felettese Roy Mustang ezredes, a Láng alkimista.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 23, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Fullmetal Alchemist - A Bölcsek Kövének nyomában gyorstalpalóWhere stories live. Discover now