Daleko předaleko...
Do města Faraway, ve státě Massachusetts, byl z New Yorku přeložen detektiv David Whitney. Město bylo dost velké na to aby mělo policejní stanici, ale malé, protože o něm nikdo moc neví. Podle toho co mu řekli tak stanice má dvacet strážníků, jednoho detektiva a šéfa celé policie.
Z celé rodiny mu zbyla jen jeho sestřenice Beth která je jako on detektiv v New Yorku. Proto pro něj bylo těžké odjet, ale už dlouho chtěl někam kde by nebyl tak vytížený jako v New Yorku. Jeho otec jemu i Beth vždycky říkal, že mají prokletí na hledání v mapách což vždycky pokládali za pravdu, i když si jejich jen dělal legraci. Do města se mu sice podařilo dojet, ale na stanici mu to trvalo trochu dýl. Projel několika ulicemi několikrát a poté co po páté míjel náměstí Přání tak si všiml cedule na Farawayskou stanici. Podařilo se mu zaparkovat před vchodem a před autem o které se opíral muž se založenými rukami s černou, bundou, džínami a vlasy. Když si Davida všiml tak se přestal opírat a šel k němu blíž přičemž si všiml, že má přes levé oko jizvu a pokračuje až na tvář. ,,Jste David Whitney?"zeptal se ho když vystoupil. ,,Ano"odpověděl. ,,Tak nastupte"řekl. ,,Promiňte, kdo ste?"
,,Jack Black"odpověděl. ,,Jsem váš parťák"řekl a nastoupil do auta. David nevěděl co má dělat. Měl se sejít se svým novým šéfem, ale asi neměl na vybranou. Nastoupil si k němu a cestou se ho zeptal co se děje. ,,Někdo poškodil brzdy jistému Stevenu Harrisovy"odpověděl. ,,A je v pořádku?"zeptal se David. ,,Fyzicky ano, ale psychicky je na tom pořád stejně"odpověděl. ,,Jak psychicky?"nechápal. ,,To poznáš. Proč si vlastně vzal práci v téhle díře?"zeptal se. ,,Mě to tu jako díra nepřipadá"
,,Až tu strávíš tolik času co já tak změníš názor"odpověděl. ,,A jak dlouho tu ste?"
,,Odjakživa"řekl po chvíli přemýšlení. David si vždycky rozuměl se svými parťáky, ale teď mu připadalo, že to bude těžší než pro něj něco hledat v mapě.
Místo činu bylo obehnané páskou a okolo ní bylo pár lidí. Auto, ve kterém Harris naboural, bylo nabourané do lampy a na místě byla i sanitka ve které seděl muž se zrzavými,kudrnatými vlasy, rozpáraným kloboukem a oblekem. Podle Davida nevypadal jako kdyby měl právě bouračku. Spíš vypadal jako kdyby se nic takového nestalo. ,,Zajdi za Harrisem"řekl mu Black a odešel k nabouranému autu. ,,Jste Steven Harris, že?"zeptal se ho. ,,Ano"odpověděl s úsměvem. ,,Víte proč by vás chtěl někdo zabít?"pokračoval. ,,Hm, ne"odpověděl. ,,Co vlastně děláte?"zeptal se ho, protože ho zajímalo co někdo jako on může dělat. A odpověď ho moc nepřekvapila. ,,Mám čajovnu U Klobouku"ukázal na zavřený obchod. Když se na něj podíval tak v okně uviděl černou kočku se zelenýma očima a hned mu přeběhl mráz po zádech. ,,To je Cheshire"řekl Harris. Vstal a vydal se k čajovně. ,,Chodí sem hodně lidí?"zeptal se David. ,,Jako vždycky"odpověděl. ,,Ani moc ani málo". ,,Vy jste s tím spokojený?"
,,Nikdy jsem nebyl nespokojený"řekl. ,,To mě nepřekvapuje"řekl si David pro sebe. Vešly do čajovny a prvního čeho si všiml byl Cheshire který se z výlohy přesunul na poličku, kam se podle něj nemohl dostat, a usmál se. Když si ho Harris všiml tak se lekl a rychle Cheshira z poličky sundal přičemž se Davidovy zdálo, že mu něco říkal. ,,Tak"řekl když Cheshira položil na stůl. ,,Dáte si čaj?"zeptal se ho. ,,Ne, díky"odpověděl a vyšel z obchodu. ,,Měl by ho někdo hlídat"řekl David Blackovy před čajovnou. ,,Řekl snad kdo ho chce zabít?"zeptal se. ,,Pochybuju, ten o ničem neví. Nechápu jak může vypadat takhle šťastné když ho chtěli zabit"
,,Hm, tomu by mohl spadnou barák na hlavu a stejně by byl šťastnej"řekl Black. ,,Jeho kočka taky". ,,I tak by ho, ale měl někdo hlídat"
Řekni Jimmymu"odpověděl. ,,Je tu něco jako šéf strážníků"ukázal na jednoho ze strážníků kteří se mezi sebou bavily. David na něj kývl a šel za Jimmym. ,,Jste Jimmy?"zeptal se David může na kterého Black ukázal. ,,Ano?"otočil se na něj. ,,Vy budete nová Blackova oběť"řekl čemuž David nerozuměl. ,,Co?"
ČTEŠ
Šťastný konec
FantasyDetektiv David Whitney vzal práci ve městě Faraway kde pohádky jsou skutečné a pokud s jeho né moc sdílným kolegou Blackem a zvláštní holkou Verčou něco neudělají tak pohádky na dobro zmizí.