Anne timsah kendini bildi bileli,yeşillikler içinde bir vadinin derinliklerinde ,akarsunun kenarında bir gölette yaşıyordu.Bu temiz suyu,yeşillikleri,bataklık çiçeklerini çok seviyordu.Burası onun yuvasıydı.Artık büyümüştü.İlk yavrularını yumurtlama zamanı gelmişti.Yavruları da bir gün büyüyecek,onun gibi bir gölette yaşayacaklardı.Hayaller içinde yüzerken birden göletin suyunun bulandığını,renk değiştirdiğini fark etti.Anne timsah çok hassas olduğu için suyun tadının da değiştiğini anladı."O da ne? sularımızı kirleten bir şey mi var?"Gökyüzüne baktığında kuşların uçarak yuvalarından hızla uzaklaştığını gördü.Yaban ördekleri,kurbağalar,balıklar da uzaklaşıyordu yuvalarından.Küçük yeşil kurbağaya,"Neler oluyor?Nereye gidiyorsunuz?Suyumuz neden kirlendi ?"diye sordu.Küçük kurbağa peşinde yavrularıyla beraber ,"Ah!..Sen de bir an evvel gitmelisin!Yeni yapılan fabrika,atıklarını bizim dereye boşaltıyor.Hastalanmadan bir an evvel uzaklaşmalıyız buradan!.."dedi.Anne timsah kulaklarına inanamadı.Nasıl terk ederdi yuvasını,burası onun doğduğu yerdi.Acele bir karar vermeliydi.Yavruları yumurtadan çıkmadan buradan gidemezdi.Bir gün daha beklemesi gerekiyordu.Bekledi...bekledi...Nihayet o gün geldi.Bir sürü yumurtadan sadece bir tanesi çatladı.içinden çıkan minik timsahın gözleri annesini aradı.Anne timsah hemen koştu ve yavrusunu en korunaklı yer olan ağzının içine,dişlerinin arasına yumuşakça yerleştirdi.Ve ardından ,diğer yumurtaları da belki çatlar umudu ile bir süre daha bekledi.Fakat yumurtalar çatlamadı...Anne timsah biricik yavrusunu yuvasından alıp,gözünde yaşlarda evinden uzaklaşmaya başladı.Şimdi nereye gidecekti?Temiz bir su kaynağı bulmalıydı.Bildiği tek bir yer bile yoktu.Yüzdü...Yüzdü..Ara sıra dinlendi sazların arasında .Yavrusunun da biraz yüzmeletten geçerken ösine izin verdi.Yavrusu yüzerken onu inceledi.Birden yavrusunun iyi yüzemediğini fark etti.Bir kendi ayaklarına baktı,birde yavrusunun ayaklarına .Yavrusnun ön ayaklarında perdeler vardı,ama arka ayakları fazla gelişmemişti."NEDEN?" diye üzüntüyle haykırdı.Sudaki zehirden olmalı diye düşündü.Diğer yavrularının da yumurtadan neden çıkmadığını şimdi anlıyordu.Yavrusunu ağzına aldı ve yola devam ettiler.Yüzdüler..yüzdüler...Anne timsahın kafası karışmıştı .Ne yapmalıydı yavrusu için? Etrafı evlerle çevrili bir göletten geçerken ,sahilde bir çift kurbağa ayağına benzeyen bir şey gördü.Sahile doğru yüzdü ve kırmızı renkli paletleri aldı.Bu paletler ilerde yavrusunun işine yarayabilirdi.Yollarına devam ettiler.Su gitgide daha da berraklaştı.İlerde bir nehir yatağı gördü.Yüzdü...yüzdü... Su temiz ve parlak,bitkiler tazeydi.İçinde nilüferlerin açtığı ,kırmızı balıkların oynadığı,kurbağaların sevinçle vırakladığı bir gölcüktü burası.Yavrusu bu yolculukta biraz daha büyümüştü .Yavrusunu sırtına aldı.Biraz gün ışığı depolayıp kemiklerini geliştirmesi gerekiyordu.Sahilden aldığı kırmızı paletlere baktı.Evet!İşe yarayabilirdi.Yavrusu bu paletleri takıp,rahatça yüzebilirdi.Bu güzel gölcükte günler geçti.Anne timsah,yavrusunun hep yanındaydı.Onu avladığı kurtçuklar ,böceklerle besliyordu.Sırtında güneşlenmesini sağlıyor,uyurken yanından hiç ayırmıyordu.Yavru timsah artık büyümüş ,güçlenmişti.Çelimsiz arka ayaklarına kırmızı paletler oluyordu artık.Bu paletler sayesinde çok hızlı yüzebiliyor,avını kendi yakalayabiliyordu.Karada yürüyeceği vakit ise , paletleri çıkarıyordu.Annesi ve bu kırmızı paletler hayatını kurtarmıştı.
SON...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇOCUK HİKAYELERİ
Short StoryMERHABA,BEN IRMAK ÇOCUKLAR İÇİN BİR HİKAYE YAZMAYI DÜŞÜNÜYORUM. UMARIM BEĞENİRSİNİZ. EĞER BEĞENİRSENİZ YORUMA YAZIN VE BENİ TAKİP ETMEYİ UNUTMAYIN.