2

30 5 4
                                    

"Woona !!"

Ketibaan seorang gadis yang berusia 17 tahun itu disambut meriah oleh yang lain . Tubuhnya langsing , bermuka chubby dan rambut berwarna blonde .

Seraya itu , semua yang menunggunya datang memeluk Woona untuk melepaskan kerinduan .

Anne memeluknya dengan kuat . Rambut Woona dia kusutkan . "Aku rindu adik aku sorang ni " ungkap anne .

Woona sebenarnya telah berpindah ke Australia sejak berusia 13 tahun atas urusan kerja bapanya .

"Ae Hyun unnie , Ae Rin unnie , Jihye unnie , Ai Sua unnie , Ha Jin unnie , Anne unnie dan Hae Seul unnie . Woona rindu korang "

Pelukan mereka semakin erat .

-

"Hyung , lama lagi ke ? " soal Yoon Eunhee (18) kepada abangnya , Yoon Jisung (25)

"Berapa kali oppa mesti cakap ? Panggil oppa , bukan hyung . Eunhee tu perempuan "  tengking Jisung .

"Suka hati lah , ni life Eunhee . Lagipun Minhyun hyung dah tunggu lama kat rumah tu !" Jawab Eunhee . Tersentak Jisung dibuatnya .

"So ?"

"Minhyun hyung nak keluar dengan kawan dia "

"So?"

"RUMAH TAKDE ORANG NAK JAGA LA MAKSUDNYA ! " Eunhee mengeflip meja itu . Semua mata memandang ke arah mereka .

Jisung menarik Eunhee kembali ke tempat duduknya . "Baik , sabarlah dulu . Kalau iyepun tunggu orang hantarkan makanan dulu , baru balik "

"Iyelah " muka Eunhee monyok .

-

" Baejin , bagi bola kat aku !" Jerit Daniel . Seongwoo yang berada dibelakang Daniel tergapai gapai ingin mengambil bola .

Manakala Daehwi hanya duduk di tepi sambil diurut oleh Guanlin .

"Jangan kuat sangat , sakit bahu ni " perintah Daehwi . Amboi Daehwi . Guanlin hanya menjulingkan matanya ke atas . Kalau bukan kerana Daehwi lebih tua dari nya , pasti dia tidak akan menurut perintah .

"Sungwoon ! Tepila ! Kacau je orang nak main ! "

"Eh Jaehwan PERGI JELA DATING DENGAN BERUS KAU TU ! "

Mereka menjerit . Tanah seolah olah ingin runtuh kerana penangan vocal mereka yang hebat itu .

"Woojin ! Kau tolongla aku ni ! " kata Seongwoo kepada nya . Woojin hanya buat tidak endah sahaja . Dia pergi ke arah Jihoon yang sedang berlatih menari .

"Pam pam pam pam pam "

"Eh kau tak pergi main ke ?"

"Ala diorang tu main bosan sangat "

"Pape jelah " jawab Jihoon lalu menyambung latihan nya yang tergendala sebentar tadi .

Kringg kringg kringg

" Yeoboseyo ?"

"Apa ? Woona dah balik ?" . Woojin tersenyum menampakkan barisan giginya . Hatinya berbunga kerana buah hati pengarang jantung sudah kembali .

Wanna One Bae's - Our story lifeWhere stories live. Discover now