*Jenna's POV*
Solen skinner sterkt på himmelen og det glitrer i vannet. Jeg river av meg de hvite Reebok skoene mine, og senker føttene sakte ned i det iskalde fjellvannet. Det setter seg gjennomsiktige vannperler på huden min som skinner i lyset fra solen. Håret faller ned i ansiktet mitt hele tiden, så jeg setter opp det tykke, svarte håret mitt i en høy hestehale. Øynene faller på gutten som sitter ved siden av meg. Han er ikke så pen egentlig, kort hår, tykke nerdebriller, stor nese, lang, tynn og hengslete. Han er nå litt søt, men han har verdens beste personlighet, og det er det jeg elsker med han. Dessuten er han pen nok for meg, utseende er ikke alt.
Joseph kaster et blikk på meg og sender meg et varmt smil. "Skal vi bevege oss hjem snart?" Han kikker håpefullt på meg. "Jeg må gjøre noen skoleting." Jeg himler høyt med øynene. Virkelig? Det er lørdag! Og om akkurat en uke fyller jeg endelig hele 18 år, og skal ha den beste festen noen har sett i denne lille, avsidesliggende byen.
"Tuller du? Vi må planlegge festen i kveld, skolen kan vente. Det er jo lørdag." Jeg ser oppgitt på kjæresten min ved siden av meg. Han sukker og kysser meg lett på nesetippen. Brillene hans faller litt ned, så jeg dytter dem opp før jeg lener meg helt inntil han og legger et kyss på leppene hans. Han kysser tilbake, og kysset utvikler seg fort til klining. Etter en liten stund trekker jeg meg ut av kysset og sier lattermildt: "Siste mann er et råttent egg!" Jeg tar tak i skoene og løper så fort jeg kan tilbake til Joseph's bil barbeint. Jeg kjenner jeg gleder meg til jeg skal ta oppkjøring neste mandag, for da kan jeg endelig kjøre min egen bil.
**
Jeg lener meg tilbake i sengen. Joseph ser tenkende på meg. "Hva med den drikka du fikk med Danny sist helg da?" Jeg ser dumt på han. "Det skvipet av hjemmebrent vi drakk? Hah, det skal faen ikke noe hjemmebrent på festen min nei. Vi må ha skikkelige saker." Danny er bestekompisen min, han er en utrolig god venn, men en raring av et menneske er han. Telefonen min vibrerer på nattbordet mitt og jeg ser at jeg har en innkommende samtale fra ingen ringere enn selveste Danny Michaels. "Hva er det du vil," svarer jeg spøkefullt. "Hei, til deg også," ler han. "Jeg bare tenkte på festen på lørdag, har du funnet ut hva du skal ha av drikke? Viss ikke har jeg fortsatt mye hje..." Jeg avbrøt han. "Nei! Ikke noe hjemmebrent." Jeg kan høre latteren hans i andre enden. "Det er jo det beste, du må bare lære deg det." Jeg himler med øynene, men det kan han ikke se selfølgelig. "Noe mer du ville?" Jeg tapper fingrene på telefonen utålmodig. "Ja," sier han og venter litt. "Hvem skal du invitere?"
**
Tenkende skriver jeg navn ned på listen. Jeg har fortsatt Danny på tråden. "Hva med Amanda?", spør han. "Eh, hun hater meg akkurat nå, så nei." Så langt har vi meg, Danny, Joseph, Alaska Heggins og Lucy Winters. Alaska og Lucy er de to andre venninnene til Danny og meg, og sammen danner vi en liten firkløver. Vi har vært en sammensveiset gjeng siden vi alle var små, da vi har vært naboer hele livet. "Jeg kan bare poste på Facebook, så kan de komme de som vil, i tillegg til de vi skal invitere, så slipper vi å komme på flere." sier jeg tenkende. "God idé!" kommer det ivrig fra Danny. Vi sitter å planlegger festen mens Joseph sitter med de berømte skolesakene sine. Man klarer ikke å holde nerder lenge borde fra skolearbeid. Jeg ler stille for meg selv. Han er kanskje en nerd, men han er sjarmerende. Dessverre er han egentlig ikke en del av gjengen, da han ikke kommer helt overens med Alaska og Lucy. Jeg er ikke så sikker på hvorfor.
Bestekompisen min i andre enden får til slutt snakket seg ferdig og legger på. Joseph sitter konsentrert med matteboken sin. Jeg sniker meg innpå og drar den forsiktig bort. "Du ser litt anstrengt ut", hvisker jeg forsiktig inn i øret hans. "Jeg tror du trenger en avkobling." Jeg dytter han bakover på sengen så han lander på ryggen. Han ler og tar av seg brillene, og ser meg dypt inn i øynene mine. Kan kysser meg ømt på leppene og hendene våre er overalt på hverandre. Klærne forsvinner fort og Joseph tar meg med til himmelen for en liten stund.
**
Første del ute gitt. Har endelig bestemt meg for å skrive en bok her. Håper den faller i smak.
Bildet øverst er forresten av Jenna. :)
YOU ARE READING
BadBoy-dilemmaet
RomanceDet er bare noen få dager til Jenna Sorrow skal feire 18 års dagen sin, og alt er nøye planlagt ned til den minste detalj. Jenna gjør seg klar for den beste kvelden i hennes liv sammen med Joseph, hennes nåværende kjæreste, men hva skjer når en myst...