*Jenna's POV*
Jeg bråvåkner av at alarmen ringer i ett sett på nattbordet mitt. Jeg kaver med hendene for å gripe tak i mobilen min som ligger og bråker. Til slutt klarer jeg å få tak i den og trykke "slumre". Den kjente prosedyren om morgenen. Etter å ha trykt slumre fire ganger, bestemmer jeg meg for å faktisk stå opp. Jeg bør faktisk komme meg til skolen før den er ferdig. Prosedyren forsetter; finne klær, vaske ansiktet, pusse tennene, sminke seg og fikse håret. Jeg drar på meg en svart dongeribukse med hull på knærne, og en hvit magetopp med en mørk, grå hettejakke over. Jeg sier meg fornøyd med sminken og lar det lange håret henge løst. Til frokost spiser jeg et eple, da pappa ikke har klart å kjøpe nytt brød. Pappa sitter ved bordet på kjøkkenet. Jeg gir han en kjapp hadeklem før jeg løper ut med sekken over skuldrene. I lommen plukker jeg frem nøklene før jeg setter dem inn i scooteren og kjører av gårde til skolen.
Nøklene blir vridd om og jeg stiger av scooteren akkurat når det ringer inn til første time. Jeg løper inn, river opp skapet mitt og finner frem fysikkboken. Mens jeg løper mot klasserommet jeg skal til, løper jeg rett inn i en passe høy jente. Hun har langt blondt hår og blå øyne. Hun sender et unnskyldende blikk på meg og skal til å løpe videre. Jeg griper tak i armen hennes. Hun ser forskrekket på meg og ber om at jeg ikke må gjøre henne noe. Hun virker nervøs. Når jeg tenker over det har jeg aldri sett henne før. "Ta det med ro, jeg skal ikke gjøre deg noe." Jeg slipper ut en liten latter. Hun himler lettet på øynene. "Jeg trodde ikke det altså, pft." Hun ler litt nervøst. "Hvem er du?" spør jeg. "Ehm, jeg er Elisia Stahl," svarer hun. Hun tilføyer fort: "men liker helst å bli kalt Ellie." Jeg tar henne i hånden. "Jenna Sorrow". Jeg smiler varmt. Akkurat da kommer rektor gående. "Ah, der er du jo!" utbryter han engasjert. "Hei, Jenna. Slapp av, du skal ikke få kjeft for at du er sen til timen. Faktisk tenkte jeg at du kanskje kunne vise Elisia her rundt!" "Ellie," retter hun. "Flott, da må jeg komme meg i et møte!" Rektor løper av gårde igjen, og jeg viser Ellie kantina, toalettene og andre ting som kan være greit å vite. Hun forteller meg at hun er en utvekslingselev fra Tyskland. Hun har hele tiden hatt lyst å dra ut i verden å utforske og syntes at Amerika er et utrolig spennende sted. Sånn endte hun altså opp her i Texas.
Ellie viste seg å være utrolig hyggelig, og vi fant tonen fort. Vi har akkurat kommet til andre time, som er historie. Hun har historie sammen med meg. Rett før timen presenterte jeg henne for Alaska og Lucy. Skoledagen går egentlig ganske fort, og det gjør de neste dagene også. Ellie har blitt en del av gjengen vår, og vi har alle blitt bedre kjent med henne. Begge foreldrene henne døde i en bilulykke når hun var liten, så hun har bodd hos, i følge henne, en helt fantastisk fosterfamilie. Hun har, som alle de andre vennene mine bursdag på våren, så jeg er fortsatt den eneste i gjengen som bare er 17 år enda. Nå er vi i september måned, og tredjeklasse har nesten nettopp startet. Jeg gleder meg så mye til lørdag, som er 14. september. For da blir jeg 18! Planleggingen av festen har gått bra. Joseph har hjulpet med mye. Nå er det endelig fredag, og i kveld skal Joseph og jeg rydde og gjøre huset klart til i morgen.
**
Beklager for at det ble en soppas kjedelig del, men blir gjerne slik i starten, da det er en mye som skal forklares for at ting skal henge på greip. Håper ikke dere sovnet da ;P
xx
YOU ARE READING
BadBoy-dilemmaet
RomanceDet er bare noen få dager til Jenna Sorrow skal feire 18 års dagen sin, og alt er nøye planlagt ned til den minste detalj. Jenna gjør seg klar for den beste kvelden i hennes liv sammen med Joseph, hennes nåværende kjæreste, men hva skjer når en myst...