Aku mengeluarkan keluhan kecil dan sandar di kerusi.
I need inspiration.
Aku dikelilingi oleh kesunyian dan untuk seketika, aku teringat dia.
Senyuman halus menghiasi muka.Her smile, her beautiful face,her jokes.. I miss her.
Aku cuba untuk lupakan dia tetapi, boleh ke kita lupakan someone yang meninggalkan impak dalam hidup kau bila dia hadir dan mengubah semuanya?
Aku mengalihkan pandangan kearah komputer.
Aku teringat semasa kali pertama, aku beritahu Jihyo noona tentang minat aku.
"Woah! " Aku hanya senyum dengan reaksinya.
"This place is amazing and it's beautiful. "
"Hahahahaha thank you noona."Jihyo noona duduk di sofa.
"So, Hanbin minat muzik hanya sekadar hobi je ker or you're serious about this? "
"Mula-mula sekadar hobi je tapi lately I'm considering about this seriously sebab Hanbin dapat feedback yang bagus dari producer² yang lain. " Jihyo noona tersenyum.
"Baguslah, sebab Hanbin ade bakat dan minat sekali.It's a waste if you let it go. "Jihyo noona memegang tangan aku.
"Tapi,ramai orang bantah keputusan ni."
"I'm sure you'll be a great producer. Just believe in yourself.You can prove to them that they are wrong."
Dia selalu beri sokongan kat aku tak kira ape ape pon.Aku memandang Jihyo noona dan senyum.
"thank you."
Aku tertunduk apabila teringat semula perbualan kami, tanpa aku sedar aku menangis.
|
Aku keluar dari studio untuk mengambil udara segar.
Aku berjalan jalan, menikmati pemandangan. Baru aku sedar, lepas berapa lama aku duduk dekat sini masih ade lagi benda yang aku tak pernah perasan wujud.
Aku berjalan dan berhenti di sebuah kerusi. Cantik permandangan dia, tasik yang tenang.
Tiba-tiba, telefon aku berbunyi.
IKON
Maknae ♡;@hanbin hyung, lapoo ⊙︿⊙ belikan makanan pleaseeee
Plasterboy; tak rajin lah.
Maknae ♡;pleaseeeeeee
Plasterboy; haihhh, yelah. Chan woo nak ape?
Maknae ♡ ; ramen dgn ais krim 😋
Plasterboy; ramen kan ade kat dapur?
Maknae ♡ ; dah habis dimakan.
seen
Aku memeriksa sekeliling aku. Nak check ade kedai serbaneka tak. Luckily ade. Aku menyeberang jalan untuk ke kedai itu.
Ding~
"Selamat Datang. "Aku hanya senyum dan terus ke bahagian ramen. Aku mengambil beberapa ramen lagi untuk buat stock. Maklumlah, dalam rumah ni semuanya pelahap😂.
Aku beratur di cashier.Sambil menunggu giliran aku, aku saja pandang luar. Ape yang aku nampak, membuatkan aku rasa seperti jantung aku berhenti.
Tak mungkin.
"Jihyo noona? "
YOU ARE READING
『✔』memories | k.hanbin
Short Story[Warning! Cringy as hell 👀] •stories and cover;©ncityseo | highest ranking : >19 in running man