bab2

57 4 0
                                    

Semasa dirumah,

Akim pov.
       Aku pergi ke tandas untuk membersihkan diri.. harini hari pertama aku memulakan tanggungjawab ku semula sebagai seorang pelajar seperti murid-murid lain. Sampai disekolah aku bertemu dengan kawanku, Daniel. "Wehy dan, kau  apa khabar? Sorrylah cuti sekolah aku x ajak kau lepak sebab aku sibuk."kata aku. "Takpelah bro.. chill lah aku pun busy jugak la dengan adik aku sekolah tadika lagi..macam-macam lagilah."jawab daniel.

End pov
     (Okay nak bagitau dalam cerita ni ada tambahan watak tapi author x sempat nak tulis dan fikirkan namanya.. dalam masa terdekat ni juga author buat kalau author ada masa lapang..)

Irah pov
       Aku sangat gembira kerana aku dapat masuk ke sekolah semula.. tahun ni adalah tahun pertama aku di sekolah menengah yg superb ni.. sampai disekolah aku mengambil no.pendaftaran bagi ting.1 dan duduk di barisan kawan ku yg telah sampai lebih awal daripada aku..aku pun berbual dengan mereka.."hai ain.. lama x nampak. Awak sihat?"tanya ku pada salah seorang kawanku yg telah aku kenal dari zaman sekolah rendah lagi."hai. Saya sihat je..awak sihat?"tanyanya."saya sihat.."jawabku. Aku menunggu no.pendaftaran ku dipanggil sementara para ibu bapa mempunyai beberapa taklimat tentang pengurusan sekolah..

End pov
      Pelajar yg lain sedang sibuk membayar yuran sekolah di sebuah dewan khas yg hanya digunakan untuk sesetengah perkara sahaja..selepas akim membayar yurannya dia teringat akan pesanan ibu ayahnya yg menyuruhnya belajar bersungguh-sungguh..kemudian dia berjalan ke kelas bersama rakan-rakan lama dan barunya.
Sementara itu,irah masih menunggu no.pendaftaran sambil berbual dengan ibu bapa dan kawan-kawannya. Dia teringat akan kakaknya yg berada di sekolah berasrama penuh. Dia ingat akan pesanan kakaknya untuk sentiasa bersama dengan kak rin iaitu kawan baik kakaknya kerana dia telah amanahkan kawannya itu untuk menjaga irah sepanjang dia bersekolah di sekolah itu..

Bersambung..
Okay readers.. ni dikira bab yg pertamalah sebab yg bab 1 tu kan macam permulaanya..so yg ni ganti bagi bab1..
#read
#vote
#327 words

Si Pembenci Encik PsychoWhere stories live. Discover now