"Amboi , amboi amboi , telefon saja kerja budak satu nie . Pi mana-mana telefon" .. kata Kak nita kepada nuyuy .
"Ya , kenyang kah main telefon tu " ??? Sambung nenek pula..
Aku pula hanya mampu menayang sengih sambil buat peace dekat hidung . Hehe . Nak menjawab nanti makin panjang pula kan leterannya.. better silence..
'Beep beep' 'beep beep'
"Uish , bapak ahh banyak gila . Baru tinggal makan je kot . Dah seribu lebih notification " kataku dalam hati .
Daripada:budakbaik99
Hi .Hi juga
Bwt apa tu frend ?
Xda apa apa .
'Beep beep bepp bepp bepp '"Aduh gila argh.. banyak gila notifikasi. Adoiii macam mana nak baca nie.. padam jak lah. Nnt hang pula telefon "kataku.
Tiba-tiba telefonku yang tadinya bercahaya bertukar warna gelaap.. "choiii.! Lowbat !!!" Punyalah aku gigih berlari macam ikut pertandingan lumba lari pecut 4×100 je . Hanya untuk mengecas telefonku yg mati . Sebab nnt makin berduyun tu chat masuk . Al maklumlah , saya kan main kolony . Yg kbomm kbomm pastu kpopp kpopp . Kolony nie mmg gempak sekarang sbb x guna kredit . Guna koinz je . Koinz tu bole diperoleh bila kita buat panggilan . Tapi 10 ja la dapat. Ataupun skrg ada ja penjual koinZ . Rm1 -1000 . Aku selalu juga beli sampai rm5 tapi sehari je habis .
Itu je la kerjaku seharian .main kolony hahahahagah
.
"yuy heii bangun . Yuy " . Digoncang goncang badanku . Dan akhirnya aku buka mata sebab nanti kena goncangan yang maha hebat pula kan .
Kemudian nenek beralih ke sebelahku untuk membangunkan budak budak sotong :p .
Aku merenggangkan segala jenis otot lalu aku mencapai tuala untuk mandi.
"Adui , lamanya jugak nnek nie mandi . Dari jam 4:30 sekarang jam 05:10 sdh . Sdhlah baju sekolahku belumm iron . Nak solat lagi"rungutku dalam hati disertai mimik muka yg nak nangis je rasanya . Hehe . Rumah kami kongsi bilik mandi je kat bawah . Bilik semua kat atas .
"Urgh , keluar pun" kataku sebaik sahaja mndengar pintu dibuka" .
Setelah selesai mandi . Aku bergegas naik ke bilik . First aku seterika baju dulu . Then pakai . Tp tdung belumm lah. Solat dulu kejap. Akhir sekali aku memakai tudung . Aku berdiri dihadapan cermin sambil membetulkan tudung . Aku mengambil bedak dan aku letak kat muka banyak banyak. Maklumlah . Sis hitam... setakat bedak nie tghhari dah luntur . Eh silap. Belumm smpai sekolah dah luntur . Hahahahah .
"Makan nie haa nasi goreng" pelaawa nenekku.
"Malaslah nek" jawabku acuh x acuh . Padahal lapar juga .
Aku melihat jam sudah menginjak pukul 6:00 . Aku memakai stokin dan kasut.
"Nek , jalan ya dulu" aku pamitan .
"Ok hati -hati ya yuy" .pesan nenek .
"Hmm" . Ringkas jawabbku.
Aku melangkah keluar dan menuju ke rumah pemandu basku di lorong 2 .
Lama jugalah menunggu bas nie jalan . Adoii . .
Salam... ? Hai . Maaf ya bosan kan .. saya baru belajar.. korang vote lah lah ye . Komen kah.. supaya saya bersemangat sikit nak meneruskn pmbljrn nie .. xpa . Santai santai aja kan dulu ?? ×D
YOU ARE READING
Kenapa aku Yang Harus Menanti
RomanceNuyuy istiqamah Binti jumari. Seorang gadis yg pemalu dgn org yg x rapat. Dia seorang gadis biasa .hidupnya tidaklah semewah mana. Rupa paras pun tidak secantik mana. Al azri bin manes .-diminati oleh nuyuy . Lelaki yang nuyuy sayang even belumm ke...