'Dengan menyebut namaMu Ya Allah.. kami mohon pertolongan .. ' aku terkejut plus merinding disebabkan ringtone penggera aku d telefon nie.. haih . Nasib nasib je nie terbangun even dari pukul 3 subuh sampai 5:30 subuh aku set penggera. Berkali kali bunyi berkali kali itu jugalah aku matikan .
Aku memang dah bangun tapi daya tarikan tilaaam nie kuat buat aaku melekat dan mengambil masa untuk berdiri. Jadi , aku baring baring dulu sambil goyang goyangkan kaki ke kiri ke kanan . Aku mencapai telefon yang dah sikit sikit lagi mahu terbabas ke daratan dek lemparan kerana menganggu tidurku. Dan tiba-tiba.. "Astagfirullahalazim... jam 5:43 sdh !!!! Aduh aduh cubalah dari td aku bangun kan tak ada lah kelam kabut macam gini." . "Aduh siapa lg dalam kamar mandi nie . Tidak tengok jam kah orang dah lambat nie. Mahu letak jam nie dalam kamar mandi . Duiiii . Sdhlah belumm sterika baju lagi.. hmmm" ..
Klik.. pintu bilik air dibuka . Aku menjeling sekilas orang yang dah menambahkan kelambatanku hari nie . Aku bersiap selaju yang boleh smpai minum air panas pun tidak terasa nikmatnya . Alih alih pemandu bas pun lambat gerak . Dalam hati dah ckp cam gini "cubalah kan aku kasi habis air panas tu" huhuhuhuhuhh .
Hari ini . Pelajar tingkatan 1 akan diberi tugasan . Kami diberikan satu kertas dan pen. Didalam kertas itu tercetak semua nama guru SMK segama ..
tugas kami apa ??? Tugas kami ialah kami disuruh minta tandatangan semua guru guru tersebut . Siapa yg berjaya dapatkan semua tandatangan guru konon ada hadiah . Eh eh jap jap.. tapi ndk best .. sbb dipecah-pecahkan mengikut kumpulan . Dari sekolah lain lain .. muram jak muka semua orang masa nie sebab tak mahu berpisah dengan rakan sendiri.
Semua pelajar tingkatan 1 berpusu pusu ke bilik guru untuk mndapatkan tandatangan mengikut kumpulan . Dalam kumpulan tu mmg akan dilantik seorang ketua .
Sebenarnya tujuan cikgu buat semua nie supaya kami bole kenal n cam muka cikgu semua ... huhhh . Mmg mcm mcm lah perangai cikgu nie . Ada yg bermurah hati terus nak turunkan tandatangan . Ada yg nak dicarikan namanya dalam kertas tu . Ada yg kedekut mcm garam masin . Haihh mcm mcm lah . Ada yg marah marah .. ada yg ckp . "Xda kerja ka kamu nie minta minta tandatangan hahh"?? . Nehhh . Mcm lah kami nie suka sgt berlari sana berlari sini hnya utk mndptkn tndtgn .
Hmpir seminggu kami begitu . Dan hari terakhir orientasi kami diakhiri dengan pembahagian kelas .
Cikgu menyebut nama pelajar satu satu diikuti kelas yg mereka dapat bermula dari kelas depan . Kelas Amanah . Di smk segama nie terbahagi kpd 5 kelas . Kelas A,B,C,D,E .
"Ee ros , aku takut bah. Nnti kita tak sama kelas" ujarku kepada rosma.
"Hmm ya aku pun seram nie . Aduh" balasnya.
"Cok kau pegang tanganku . Sejukkan ?" . Kataku.
"Aduh sama lah kita . Ssejuk jgk nie . Smpai mau buang air kecil pulak nie , yuy kawan jom aku pergi tandas"jwb rosma .
"Bha jom lah tapi kau yang tanya ckgu ah sbb aku takut" . Kataku.
"Okay . Tu haa sana kita tanya sebab nmpk baik ja muka cikgu tu" jwb rosma.
Aku hanya menurut dan berjalan seiring dengannya .Setelah meminta izin , kami terus ke tandas .
Semasa ditandas . "Ehh ros cepatlah . Lambat sdh nie . Nnt kena marah pula kita .." teriakku dari luar .
"Ya, x lama lg nie habis"jwbbnya.
Masuk sahaja didewan aku dan rosma ditarik ke bahagian pelajar yg ditempatkn di kelas Amanah .. Alhamdulillah . Masuk kelas Amanah juga even kptusan upsr 2A Je .. huhuhuh. Dan alhamdulillah lagi sebab satu kelas dengan rosma .
So , apalagi . Mmg berkepit je lah aku dgn rosma . Hewhewhew.
Huhh . Masing-masing berebut ke kelas untuk mencari tempat . Semua mahu dduk di kedudukan paling depan .
Haih haih penat penat penat... itu sja yg mampu.. :( vote bhaaaaaaaaaa banyak banyak. Mahu juga
YOU ARE READING
Kenapa aku Yang Harus Menanti
RomanceNuyuy istiqamah Binti jumari. Seorang gadis yg pemalu dgn org yg x rapat. Dia seorang gadis biasa .hidupnya tidaklah semewah mana. Rupa paras pun tidak secantik mana. Al azri bin manes .-diminati oleh nuyuy . Lelaki yang nuyuy sayang even belumm ke...