Pengenalan.

46 3 0
                                    

Parents girlsz masing2 mempunyai sebuah syarikat. Syarikat mereka bergabung dan membentuk sebuah syarikat yang besar, berjaya, maju lagi terkenal! Itu menyebabkan ibu bapa masing2 semakin sibuk.

Oleh kerana mereka bimbang akan keselamatan dan keadaan anak-anak mereka yang terlalu aktif di rumah, mereka telah meminta bantuan daripada keluarga Kim (kawan) untuk menjaga anak mereka buat sementara waktu.

Tapi En. dan Pn. Kim juga sering outstation. Kim Joonmyeon atau nicknamenya Suho, anak tunggal kepada keluarga Kim menawarkan diri untuk menjaga girlsz yang sudah dianggap seperti adik2 kandungnya sendiri. Begitu juga dengan girlsz.

Suho tinggal di rumah yang menempatkan kawan2 karibnya iaitu EXO kerana Suho tidak suka tinggal berseorangan di rumah apabila ibu bapanya ke luar negara. Jadi, Suho seretlah Girlsz sekali.

Jangan lupa nama rumah itu ialah 'Hello'. Kenapa hello?

"Nama hello sebab bila ada orang datang je mesti dia akan cakap 'hello ada orang dekat rumah tak?" - Sehun.

Itulah kisah yang dipenuhi dengan Outstation!!!

"Hara2. Ada orang yang baru pindah sebelah rumah kau la..." beritahu Nina sambil mengintai jiran sebelah melalui pagar rumah Hara.

"Jom tengok siapakah gerangan yang bakal menjadi jiranku" balas Hara. Mereka meninggalkan segala permainan dan mengintai di sebalik pokok yang besar gedabak, rimbun!

"Tingginya budak lelaki tu!" Eul-bi berbicara dengan penuh semangat.

"Sudah terang lagi nyata budak lelaki tu mesti lagi tua daripada kita" kata Kyung.

Walaupun umur mereka baru menginjak 6 tahun, tetapi sudah petah berbicara. Hara masuk ke dalam rumah untuk melaporkan tentang jiran baru itu kepada ommanya.

"Omma2!! Ada orang baru pindah sebelah rumah kitablah" Hara menarik-narik baju ommanya.

"Oh ye? Mari kita berkenalan dengan jiran baru kita" Mereka keluar dari rumah dan terus menuju ke pasangan yang sedang mengemas barang2 di rumah sebelah.

"Annyeonghaseyo. Hyera imnida. Saya tinggal di sebelah rumah awak ni" sapa omma Hara.

"Nae. Hee Soo imnida. Ini suami saya Jun Hyo dan ini anak saya Kim Joon Myeon" Mereka bow sedikit. "Mereka yang comel ini anak2 awak ke?"

"Yang ini anak saya Hara. Yang lagi tiga orang ini kawan baik anak saya tapi saya dah anggap mereka seperti anak saya sendiri" jelas Hyera sambil tersenyum manis.

"Choi Nina imnida"

"Yoon Eul-bi imnida"

"Gu Kyung Mi imnida"

Sejak daripada itu, Girlsz dan Joonmyeon selalu bermain bersama kerana sikap Joonmyeon yang terlebih peramah.

"Oppa, kenapa kawan2 oppa panggil oppa, Suho?" tanya Kyung.

"Entahlah. Haaa kantoi suka stalk kawan2 oppa. Ahahahaha! Oppa suka dengan nama itu. Petang nanti oppa kenalkan kawan2 oppa dekat korang semua. Jumpa dekat taman tau!! Jangan lambat!"

" Okay!!! "

Mereka semua berkawan baik dan sangat rapat...

AUTHOR NOTE :-

(hope semua pembaca faham la pengenalan ni. Girlsz knl satu sama lain disebabkan ibu bapa mereka yang menggabungkan syarikat masing2 and sama tadika. So girlsz mestilah selalu berjumpa)

maaf yee kalau ada typo ke.. nama bias korng naik dalam ff ni ke.. ok? sorry! selamat membaca ^_^

semuanya hanya gurauan semata-mata.. kalau berbelit mintx ampun.^^

jngn lupe KOMEN. kalau bleh vote sekali! thx~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 04, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Living with Crazy EXOWhere stories live. Discover now