SMK Inanam , Kota Kinabalu , Sabah
Kring !!!
"lonceng sudah berbunyi murid-murid , siapkan kerja rumah Maths yang saya bagi itu"ingat Cikgu Noor Aini .
"Heishh , Asyik kerja rumah Maths ja , tiada homework lain ke? , dunia kenapa lah kau macam ini"keluh Aku (Raziq)
Aku melewati palang tangga dan menuruni anak tangga sambil lewa. secara tiba-tiba bahu Aku ditepuk dari belakang .
Aku Terkejut ! , dan secara tidak sengaja daripada kejutan itu , Raziq terjatuh dari anak tangga, orang yang menepuk bahu Raziq sudah terbeliak luas terbuntang matanya.
Aku mengerang kesakitan . "Aargh" , dengan pantas Razwali menuruni anak tangga dan pergi mendapatkan dan membantu Raziq yang baharu sahaja jatuh dari tangga.
Semua mata para Gadis menumpukan perhatian pada Aku dan Razwali akibat yang berpunca daripada Raziq yang terjatuh dari Anak tangga. Para Gadis tertawa kecil.
"Maafkan aku Raziq kerana menyapa engkau dengan cara yang tidak baik" Razwali memohon ampun kepada Aku.
para Gadis memandang ke arah masing-masing dan sekeliling.
'Eii , Malunya Aku kena tengok oleh perempuan' Desis hatiku.
secara tiba-tiba , Veronica datang dan lantas memegang bahu Aku.
Veronica diam tak terkata , 'Sadonya' desis Veronica sambil tersengih.
Raziq memandang Veronica dengan penuh kekeliruan.
"Veronica ? , Are You Okay ?" mulut Aku sudah memaculkan beberapa patah perkataan.
"I'm okay" jawab Veronica dengan tenang
okay , dengan Bingkas Veronica ingin pergi berlalu dari tempatku .
"okay saya balik dulu ya"
secara tiba-tiba , sepantas lipas kudung , tangan Aku menggenggam tangan Veronica , "tunggu , saya ada sesuatu untuk kau" terang Raziq
"Apa Dia " Veronica menyoal
"Happy Anniversary for 2 Months sayang, buat you je sayang" Romantiknya Raziq(Aku)
lalu Aku memberikan Sejambak bunga dan sepaket coklat Cadburry .Veronica amat terkejut dengan kejutan Romantik yang dilkukan oleh Raziq. tanpa menunggu lama , Veronica menerima Hadiah pemberian Raziq dengan hati yang gembira dan tersenyum.
"thank you Hubby , So sweet" Veronica .
"You're welcome , sayang"
"tak apa nanti kita cakap pasal itu"
dalam kemesraan Aku dan Veronica , terdapat sepasang mata yang mencemburui hubungan Aku dan veronica , dan Ya , tepat sekali orang itu ialah Fazierah Ayu(Momoi)
"tak apa , Baru 2 bulan , belum beberapa tahun, aku akan cuba putuskan hubungan mereka , tengoklah nanti" Momoi terlalu mencemburui Veronica kerana terlalu menyayangi Aku .
"Aku akan bunuh kau Veronica , aku akan bunuh kau!!! geram Fazierah Ayu (Momoi).
Fazierah Ayu menyeluk poketnya , terdapat sebilah pisau . Amarah Fazierah Ayu terhadap Veronica semakin membara.
Bersambung....
YOU ARE READING
Hai Hubby , I Love You ❤️
Teen FictionSINOPSIS Hai Hubby , I Love You❤️: Raziq merupakan seorang pelajar senior iaitu tingkatan 5 yang menjadi rebutan para gadis di setiap tingkatan , dia seorang yang popular , kacak , salah seorang pelajar yang memegang jawatan sebagai Pembimbing Raka...