Hospital Likas kanak - kanak dan ibu , Kota Kinabalu , Sabah .
Aku tersentak , Aku berhenti melangkah untuk seketika. Aku menoleh kembali ke Arah Veronica.
setitis air mata jatuh dari kolam mataku.Aku terus meluru ke arah Veronica , dan terus menggenggam erat tangannya.
"Veronica , sudah sedar ya" mendayu-dayu suaraku(Raziq)
"Please , Don't Leave Me , Hubby" Veronica merayu
"Dalam hati Hubby , Hubby langsung tidak ingin untuk tinggalkan Sayang , keseorangan" Aku mengatakan sesuatu yang terkandung di dalam hatiku
"Promise For Me , that you'll never let me alone" Veronica ingin mengikat janji kepadaku(Raziq)
"Yes , I'll Promise that you'll never be Alone" Janjiku(Raziq) kepada Veronica
Krieeiiak
daun pintu dikuak luas oleh seorang Jururawat yang ingin mengambil keputusan tentang kesihatan Veronica.
"Adik Veronica sudah pulih sedikit , cuma Adik baru pulih 20% saja , tinggal 80% sahaja lagi , barulah Adik boleh keluar dari Hospital , Ya" Mesra jururawat tersebut kepada Veronica
Veronica hanya menguntumkan senyuman manis terhadap Jururawat itu.
Aku mengelamun panjang. dan Aku tersedar yang masa paling lama untuk aku melawat Veronica hanyalah satu jam sahaja. Aku meminta izin kepada Veronica untuk aku pulang ke rumah .
"Sayang , Hubby balik dulu ya" mohonku(Raziq)
Veronica menunjukkan muka masam.
"Alolo , janganlah merajuk " pujukku(Raziq) sambil menyentuh hujung hidung Veronica dan membuat Muka Sepuluh sen.
Veronica tertawa , lalu menangkap jari telunjukku , dan menguntumkan senyuman kepadaku.
"Okaylah Hubby , Baliklah ,tapi janji dengan sayang , esok Hubby kena lawat Sayang , Okay , Bye Hubby , pulang dengan selamat tau , Muaaahhh" Manja Veronica sambil memberi ciuman layangan
aku tersenyum. dan aku memuncuncungkan bibirku. Aku meluru keluar dari Wad 2A.
Menggatal town , Menggatal.
Adrianah menoleh ke gambar dia dan Veronica. Adrianah mendakap gambar itu sambil menangis.
Ibunya(kepada Adrianah & Veronica) sedang meluru ke dapur. Ibunya terdengar tangisan seseorang(Adrianah). bingkas Ibunya meluru ke bilik Adrianah. lalu segera mendapatkan Adrianah.
Ibunya merenung dia(Adrianah) , lantas Ibunya mendakap Adrianah.
Setitis air mata jatuh dari kolam mata ibu mereka.
"Adri , Mummy tahu , kau rindu adik kan " suara ibu mereka kedengaran mendayu-dayu
"Ya" sepatah Adrianah menjawab. dengan nada yang sayu .
"Sabar ya , Tuhan mahu uji kita " dengan tabah ibu mereka menahan diri daripada menangis.
Ibu meletakkan tangan di wajah Adrianah , lalu ibu mendongakkan wajah Adrianah.
"mari kita berdoa sama-sama supaya Adik kau cepat sembuh" cadang ibunya
"baiklah ibu"
dua beranak menangis kembali , lalu si Ibu menguatkan pelukannya . Adrianah tersentak.
'Mummy ,begitu dan terlalu menyayangi aku dan adikku , aku tahu Mummyku tidak sanggup kehilangan aku dan Veronica' Desis hati Adrianah
Taman Kuala Menggatal , Sabah.
Fazierah Ayu membuka topi keledar. topi itu diletakkan di atas tempat duduk motor. Fazierah Ayu tersenyum sinis.
"Huh , Puas , hahahah" Fazierah Ayu ketawa menghilai-hilai
"Akhirnya , masuk juga kau dalam Hospital ya , Veronica , hahahahah" Fazierah berkata-berkata keseorangan
"tak apa , itu baru sedikit , aku boleh buat lagi dahsyat berbanding ini , kau tengoklah Veronica , Kau TENGOK lah nanti , hahhahahah" Fazierah Ayu ketawa menghilai-hilai sekali lagi .
di dalam kepalanya sudah tergambar rancangan jahat yang dahsyat itu ,yang bakal dilakukannya demi merampas Raziq daripada Veronica.
Bersambung...
YOU ARE READING
Hai Hubby , I Love You ❤️
Подростковая литератураSINOPSIS Hai Hubby , I Love You❤️: Raziq merupakan seorang pelajar senior iaitu tingkatan 5 yang menjadi rebutan para gadis di setiap tingkatan , dia seorang yang popular , kacak , salah seorang pelajar yang memegang jawatan sebagai Pembimbing Raka...