J-inilah permulaanya!

4 2 0
                                    

nama pendek aku Nisa .rakan rapat memanggil dengan nama njkookie(nak tahu kenapa rakan rapat aku panggil sebutan itu..mari kita lihat nanti)

oh yeah!Memang namaku cukup glamor kerana aku seorang budak cemerlang dalam sukan dan akademik .

Aku juga cukup bertuah kerana dilahirkan dalam keluarga berada.Papa seorang duta.Walaupun 80 peratus masa dihabiskan terbang ke sini dan sana demi bertugas  ke luar negara,papa tetap menjalankan tugas sebagai ketua keluarga dengan cemerlang ,gemilang  dan terbilang sekali.Dalam sebulan,sekurang-kurangnya sekali papa mesti balik menjenguk kami .Bila tidak kesempatan ,papa akan mengadakan video cinference call supaya boleh  melihat wajah anak-anak dan isterinya.

Berita tentang mama,namanya puan Salmah.Mama seorang suri rumah sepenuh masa tidak perlu bekerja  kerana papa sudah sediakan banglo dua tingkat berkonsep dekorasi bali di  Bukit Kiara sebagai tempat berteduh.Sebenarnya mama sibuk berkawan dengan datin-datin dan puan sri-puan sri kaya iaitu kumpulan gosipnya.Sekarang lagilah teruk !Semenjak mama membuka kedai bunga yang dikongsi dengan rakan-rakannya ,mama makin tidak lekat di rumah.Batang hidungnya yang mancung memang susah sangat hendak kelihatan !Biarlah asal mama bahagia dan ceria.

Itu cerita papa dan mama.Aku pula?Kini aku berusia 15 tahun.Aku tidak mengikut jejak papa menjadi duta.Aku juga tidak punya keyakinan mahu berbisnes seperti mama .Aku telah digelar jadi budak sukan dan akademik kerana keturunan yang berbagai.Aku mula minat salah seorang artis korea lelaki sejak berusia 12 tahun.Dialah ideal type aku sebenarnya .Di sekolah ,semakin hari semakin terbongkar rahsia aku apabila semua orang tahu yang aku peminat jeon jungkook yang mereka minat juga.Mereka melepaskan geram kepada aku dan aku tak hairan apa yang mereka gosipkan.Aku hot  di sekolah dari sekolah rendah hingga sekarang.

Itulah sebabnya kenapa rakan serapat aku panggil njkookie.Suatu malam,aku mimpi seorang lelaki yang mendekati aku .lelaki itu ialah JEON JUNGKOOK!


BERSAMBUNG..........





***NAK TAHU LEBIH MENDALAM CERITA INI .NANTIKAN EP.2 PADA MINGGU HADAPAN....BYEEE!.TERIMA KASIH KERANA VOTE ATAU BACA CERITA NI.

MR.RIGHT!jkWhere stories live. Discover now